Gå til innhold

Støydempende ørepropper til barn? ( bhg bruk )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg får tak i støydempende ørepropper til barn? 

skal brukes i bhg da han er sensitiv for lyd, men finner bare en type men der kan man høre at folk snakker så jeg vet ikke om det er godt nok. 

Anonymkode: 8bcca...45e

Skrevet

Det finnes noe man bruker i svømming..det er som modellere. Og du skal kunne høre lyd. Apotek 

Skrevet

Ikke sett ørepropper for småbarn, bare vanlig hørselsskydd, det bruker de barna hos oss som er følsomme. (1 klasse i skolen)

• Liker 4
Skrevet

Vårt barn i barneskolen bruker støyreduserende headset. Ikke så lett å miste som de små øreproppene. Men hvis ditt barn er flink til å ta vare på små ting, kan det sikkert gå fint.

Anonymkode: c097a...a47

• Liker 2
Skrevet

Tror det er bedre med et headsett med støykansellering. NOE skal jo barnet kunne høre. F.eks. hvis noen snakker til han og sier/roper navnet hans/hennes?

Det demper lydene og støyen i miljøet rundt veldig. Jeg hadde på meg et par sånne en natt da naboen hadde fest med høy musikk. Fungerte veldig fint. 

Anonymkode: f3ffb...574

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det er bedre med et headsett med støykansellering. NOE skal jo barnet kunne høre. F.eks. hvis noen snakker til han og sier/roper navnet hans/hennes?

Det demper lydene og støyen i miljøet rundt veldig. Jeg hadde på meg et par sånne en natt da naboen hadde fest med høy musikk. Fungerte veldig fint. 

Anonymkode: f3ffb...574

Min bruker hørselsvern nå, men er redd han skal bli mobbet pga det. Han sier alle er stygg mot han i barnehagen( jeg tror ikke dette er sant da, ) men derfor tenkte jeg om det var bedre med ørepropper. Vet ikke om han hører noe gjennom hørselsvernet men tror ikke det. Tror det vil plage han fortsatt for han vil ha det helt stille. 

vist noen har noen linker til noe så send gjerne. 
ts

Skrevet

Lurer jeg også på. Jobber i barnehage🙉

Anonymkode: b6570...2c0

• Liker 1
Skrevet
vinterskog skrev (1 time siden):

Ikke sett ørepropper for småbarn, bare vanlig hørselsskydd, det bruker de barna hos oss som er følsomme. (1 klasse i skolen)

Oki, og de blir ikke mobbet for dette? Er redd min skal bli det.

Skrevet

Stakkars gutt. Alvorlig talt, du oppdrar et persilleblad som kommer til å bli utestengt av andre barn.

Anonymkode: ffd9f...bf6

• Liker 1
Skrevet

Det er jo litt problematisk at han ikke tåler vanlig barnehagestøy og vil ha det så stille at han må bruke hørselvern. Da vil han falle utenfor sosialt også…

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min bruker hørselsvern nå, men er redd han skal bli mobbet pga det. Han sier alle er stygg mot han i barnehagen( jeg tror ikke dette er sant da, ) men derfor tenkte jeg om det var bedre med ørepropper. Vet ikke om han hører noe gjennom hørselsvernet men tror ikke det. Tror det vil plage han fortsatt for han vil ha det helt stille. 

ts

Det finnes ikke ørepropper til så små barn. 

Anbefaler ikke støykansellerende pga trykk. 

Men, problemet med å la noen (barn og voksne) bruke støydemping mye er at de får hyperakusis.

Har du utredet barnet hos audiopedagog? Er dette pga autisme? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars gutt. Alvorlig talt, du oppdrar et persilleblad som kommer til å bli utestengt av andre barn.

Anonymkode: ffd9f...bf6

Barnet er ikke persilleblad, han er menneske.

Og han har høyst sannsynligvis en funksjonsnedsettelse. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (3 timer siden):

Det finnes ikke ørepropper til så små barn. 

Anbefaler ikke støykansellerende pga trykk. 

Men, problemet med å la noen (barn og voksne) bruke støydemping mye er at de får hyperakusis.

Har du utredet barnet hos audiopedagog? Er dette pga autisme? 

Skulle til å skrive det med hyperakusis, det har jeg utviklet og det er ikke greit å leve med. En annen utfordring jeg må nevne er at bruk av propper kan gi øreeksem og det er ofte svært vanskelig å bli kvitt, regnes som kronisk. Jeg har også øreeksem og de dråpene jeg må smøre med er sterke og svir intenst så tårene renner her.

Anonymkode: 518cd...573

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 12.27):

Noen som vet hvor jeg får tak i støydempende ørepropper til barn? 

skal brukes i bhg da han er sensitiv for lyd, men finner bare en type men der kan man høre at folk snakker så jeg vet ikke om det er godt nok. 

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 13.57):

ts

Dette er forskjellen på hørselsvern og støydempende øreklokker/ørepropper.

Hørselvern demper all lyd. Demper lyd med isolerende materiale.

Støydempende demper hovedsaklig slitsomme durelyder, bakgrunnstøy, men slipper stemmer gjennom. Demper lyd med programvare som lager ‘motstøt’ som nuller ut slitsomt, jevnt bråk.

Støydempende øreklokker/ørepropper fungerer bedre i settinger der en også skal fungere sammen med andre og være sosial. Da en hører hva andre snakker om og kan være med i samtaler.  Med rent hørselsvern blir en mer utenfor, blir avstengt fra det som skjer rundt en.

Anonymkode: a8d3a...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...