Geitebukken Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 (endret) For en del år tilbake tilbragte jeg en fin sommer kveld med en søt og hyggelig jente Men så henne ikke igjen dagen etter når jeg skulle reise hjem. Så jeg fikk ikke sagt noe mer til henne og så henne ikke igjen. Men mange år sa en av jentenes brødre sa til meg at jeg hadde gjort søsteren hans gravid. Fant senere ut at det var en datter. Jeg tenkte at dette måtte være misforståelser og at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Men når jeg fant ut at det var søsteren til den nevnte broren jeg hadde vært sammen med en sommerkveld kom tvilen over meg. Jeg husker ikke den nøyaktige datoen , men det kan ha vært rundt den datoen barnet ble unnfanget. Så hva gjør jeg nå mange år etterpå ? Jeg vet at barnets mor var enslig mor i noen år, før hun giftet seg med en mann. Hennes datter regner nå denne mannen som hennes far. Jeg vil jo gjerne vite om jeg kan være barnets far, men er samtidig redd for å rote opp i noe som ligger mange år tilbake i tid. Så hva skal jeg gjøre ? Jeg vet ikke om jeg er faren, men jeg kan være barnets far. Noen som har vært borte i lignende saker ? Og finnes det noen mulighet til å finne ut hvem som er barnets far uten å bruke DNA ? Har ikke lyst til å ta kontakt med de involverte etter så mange år, særlig ikke når jeg ikke vet om det er jeg som er faren. Endret 22. september 2022 av Geitebukken
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Du må nesten spørre moren. Anonymkode: 468fe...806 3
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2022 Moren har ikke villet si hvem som er faren. Heller ikke til sine nærmeste. Søsteren hennes gjorde det samme. De fikk barn med bare noen ukers mellomrom. Det er derfor mistanke om at de har brukt menn som sæddonorer. Har ikke hatt kontakt med moren siden den gang for mange år siden. Synes derfor at det blir vanskelig å ta kontakt uten å være 100% sikker på at det er jeg som er faren.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Ja, men altså, du har tre til fire alternativer: 1) Snakke med moren. 2) Legge opp farskapssak og kreve DNA-test. 3) Foreta deg ingenting. 4) Foreta deg ingenting, men kontakte barnet og eventuelt avtale dna-test når hun er myndig. Dette fremstår for meg som et svært dårlig alternativ. Det er ikke mulig å bli 100% sikker uten å gjøre noe av dette, med mindre du stjeler ungens dna og får den testet. Det anbefales i hvert fall ikke. Anonymkode: 468fe...806 4
Million Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 (endret) Geitebukken skrev (8 minutter siden): Moren har ikke villet si hvem som er faren. Heller ikke til sine nærmeste. Søsteren hennes gjorde det samme. De fikk barn med bare noen ukers mellomrom. Det er derfor mistanke om at de har brukt menn som sæddonorer. Har ikke hatt kontakt med moren siden den gang for mange år siden. Synes derfor at det blir vanskelig å ta kontakt uten å være 100% sikker på at det er jeg som er faren. Du kan da spørre moren? Hva er galt med det? Hvis barnets fødselsdato/måned er omtrent 9 måneder etter at du hadde sex med moren, så kan det jo være et slektskap her. Hvis moren mener du kan være det, så tar dere saken opp med datteren og får tatt en DNA test. Dette er faktisk en av de tingene her i livet man snakker om og får på bordet! Man skjuler ikke så livsviktig og grunnleggende informasjon fra noen...! Du har krav på å få vite det om du har et barn gående rundt. Og barnet har vel absolutt krav på å få vite sitt opprinnelige opphav. Hun har også rett til å arve deg den dagen du går bort, har du tenkt over den siden av saken? Har du fått andre barn senere i livet? Eller er dette ditt eneste eventuelt? Endret 23. september 2022 av Million stavefeil rettet 5
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2022 Det er av hensyn til en eventuell datter at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Det viktigste for meg er at hun har det bra. Hun er voksen nå og har et godt forhold til sin stefar , et forhold jeg ikke vil ødelegge. Derfor har jeg ikke ønske om å lage noe "bråk" eller ta noen fars rolle. Ønsker bare å vite. Jeg har mange barn selv, så det er ikke det som gjør at jeg vil vite.
Million Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Geitebukken skrev (Akkurat nå): Det er av hensyn til en eventuell datter at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Det viktigste for meg er at hun har det bra. Hun er voksen nå og har et godt forhold til sin stefar , et forhold jeg ikke vil ødelegge. Derfor har jeg ikke ønske om å lage noe "bråk" eller ta noen fars rolle. Ønsker bare å vite. Jeg har mange barn selv, så det er ikke det som gjør at jeg vil vite. Det er av hensyn til din datter jeg mener du bør gi deg til kjenne, hvis du faktisk er faren hennes. Hun vil nesten garantert ha lyst til å vite din identitet. Det er ikke å lage bråk og fortelle henne at faren hennes har stått frem. Hun kan velge hva hun vil gjøre med informasjonen. Hvis moren hennes for eksempel forteller datteren at "jeg har fått kontakt med din biologiske far igjen, vil du vite hvem han er?" Så kan jo datteren si ja eller nei eller be om betenkningstid. Jeg ville tatt kontakt med moren om jeg var deg, og spurt om det er mulig at du er faren, og hva dere evt bør gjøre med saken da i så fall... 2
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2022 Million skrev (1 minutt siden): Det er av hensyn til din datter jeg mener du bør gi deg til kjenne, hvis du faktisk er faren hennes. Hun vil nesten garantert ha lyst til å vite din identitet. Det er ikke å lage bråk og fortelle henne at faren hennes har stått frem. Hun kan velge hva hun vil gjøre med informasjonen. Hvis moren hennes for eksempel forteller datteren at "jeg har fått kontakt med din biologiske far igjen, vil du vite hvem han er?" Så kan jo datteren si ja eller nei eller be om betenkningstid. Jeg ville tatt kontakt med moren om jeg var deg, og spurt om det er mulig at du er faren, og hva dere evt bør gjøre med saken da i så fall... Takk for rådet. Mulig jeg følger det rådet om å ta kontakt med moren. Men som sagt vet jeg ikke sikkert om det er jeg som er faren. Om jeg ikke er det , er det jo litt dumt å komme busende inn i andres liv.
Million Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 (endret) Geitebukken skrev (1 minutt siden): Takk for rådet. Mulig jeg følger det rådet om å ta kontakt med moren. Men som sagt vet jeg ikke sikkert om det er jeg som er faren. Om jeg ikke er det , er det jo litt dumt å komme busende inn i andres liv. Det er derfor du skal ta veien om moren. HUN vet om du er faren eller ikke, mest sannsynlig. Og er det tvil, så kan dere teste for å fastslå om du er det eller ikke med sikkerhet. Moren er den riktige til å ta opp dette med datteren eventuelt. Om moren nekter og blir rasende når du henvender deg til henne, er jo en annen sak... da vet jeg sannelig ikke hva jeg hadde gjort. Da hadde jeg muligens skrevet et brev til datteren selv, og så overlatt til henne om hun vil ta kontakt. Får man et brev, har man mulighet til å legge det til side og tenke seg om så lenge man trenger før man gjør noe. Det er mer påtrengende å ringe, da blir man tvunget til å håndtere saken på øyeblikket. Ikke en god løsning. Endret 23. september 2022 av Million 1
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2022 Million skrev (2 minutter siden): Det er derfor du skal ta veien om moren. HUN vet om du er faren eller ikke, mest sannsynlig. Og er det tvil, så kan dere teste for å fastslå om du er det eller ikke med sikkerhet. Det er nok et godt råd. Men som sagt har hun nektet å si hvem som er faren. Og jeg vil ikke tvinge noen til å ta en DNA test.
Apis Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Det naturlige ville være å ta kontakt med mor, som første skritt. Du og mot frarøver potensielt denne personen og dine barn og bli kjent som søsken, med å ikke gjøre noe. 2
Million Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 (endret) Geitebukken skrev (5 minutter siden): Det er nok et godt råd. Men som sagt har hun nektet å si hvem som er faren. Og jeg vil ikke tvinge noen til å ta en DNA test. Åh? Ok, det fikk jeg ikke med meg. Jeg trodde ikke hun (moren) visste hva som var ditt fulle navn da dere skilte lag så brått, at hun derfor ikke har visst hvem som er faren til datteren sin. Men har hun hele tiden visst ditt fulle navn og har kunnet fortelle datteren det, så stiller det seg jo annerledes. Da nytter det jo ikke gå veien via moren. Blir litt irritert på denne moren kjenner jeg faktisk. Hvilken rett har hun til å nekte datteren en så livsgrunnleggende kunnskap om seg selv, "hvem er opphavet mitt" ? Jeg mener alle fortjener å få vite det! Send datteren et brev! La det bli opp til henne hva hun velger å gjøre med den informasjonen du gir henne. Endret 23. september 2022 av Million 2
Mooza Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Geitebukken skrev (4 minutter siden): Det er nok et godt råd. Men som sagt har hun nektet å si hvem som er faren. Og jeg vil ikke tvinge noen til å ta en DNA test. Nei. Jeg ville sendt en hyggelig melding og vært ærlig på at du har gått og tenkt på dette. Si at noen hintet fram om at du kunne være faren for mange år siden, men at du slo det fra deg - siden du ikke har hørt fra henne. Men nå får du ikke tanken ut av hodet. Beklag for at du forstyrrer osv. Hun gir deg nok et svar- enten det er et overbevisende nei, eventuelt at hun nekter å svare. Det er jo også et slags svar. Hadde noen levd i villfarelse om at de var far til mine barn, og ikke var det- så hadde jeg nok sett det som min oppgave å overbevise dem at det faktisk ikke var tilfelle. Hvis hun ikke gjør det, så er det vel kanskje sannsynlig at du faktisk er faren. 3
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, men altså, du har tre til fire alternativer: 1) Snakke med moren. 2) Legge opp farskapssak og kreve DNA-test. 3) Foreta deg ingenting. 4) Foreta deg ingenting, men kontakte barnet og eventuelt avtale dna-test når hun er myndig. Dette fremstår for meg som et svært dårlig alternativ. Det er ikke mulig å bli 100% sikker uten å gjøre noe av dette, med mindre du stjeler ungens dna og får den testet. Det anbefales i hvert fall ikke. Anonymkode: 468fe...806 Barnet er myndig, så det er ikke noe problem. Jeg vil ikke lage noe bråk og ødelegge et familieforhold ved å ta opp farskaps sak eller tvinge noen til å ta DNA test. Snakke med moren er en mulighet , men hun har som sagt nektet å si hvem som er faren. Ja det er mulig jeg ender med å ikke gjøre noen ting. En fjerde mulighet er å forhøre meg ned andre som kanskje kan vite noe.
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #15 Skrevet 23. september 2022 Million skrev (7 minutter siden): Åh? Ok, det fikk jeg ikke med meg. Jeg trodde ikke hun (moren) visste hva som var ditt fulle navn da dere skilte lag så brått, at hun derfor ikke har visst hvem som er faren til datteren sin. Men har hun hele tiden visst ditt fulle navn og har kunnet fortelle datteren det, så stiller det seg jo annerledes. Da nytter det jo ikke gå veien via moren. Blir litt irritert på denne moren kjenner jeg faktisk. Hvilken rett har hun til å nekte datteren en så livsgrunnleggende kunnskap om seg selv, "hvem er opphavet mitt" ? Jeg mener alle fortjener å få vite det! Send datteren et brev! La det bli opp til henne hva hun velger å gjøre med den informasjonen du gir henne. Det kan være at hun ikke visste mitt fulle navn. Men hun og brødrene hennes som også var der kjente de gutta jeg var sammen med der. Og den var den ene boren som sa til meg mange år senere at det var jeg som hadde gjort søsteren hans gravid. Og som jeg skrev så gjorde søsteren hennes det samme. Derfor er det en litt pussig sak. Ingen av dem ville si hvem som var faren til deres barn. Jeg undrer jo også på hva datteren vet og ikke vet. Det er også en av grunnene til at jeg er forsiktig i denne saken. Derfor er jeg også litt usikker på om jeg bør sende datteren noe brev, når jeg ikke vet hva hun vet og ønsker.
Kvinne87Rogaland Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 Finner du moren/datteren på Facebook? Du kan jo se på bildene om hun i det hele tatt ligner på deg?
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #17 Skrevet 23. september 2022 Mooza skrev (9 minutter siden): Nei. Jeg ville sendt en hyggelig melding og vært ærlig på at du har gått og tenkt på dette. Si at noen hintet fram om at du kunne være faren for mange år siden, men at du slo det fra deg - siden du ikke har hørt fra henne. Men nå får du ikke tanken ut av hodet. Beklag for at du forstyrrer osv. Hun gir deg nok et svar- enten det er et overbevisende nei, eventuelt at hun nekter å svare. Det er jo også et slags svar. Hadde noen levd i villfarelse om at de var far til mine barn, og ikke var det- så hadde jeg nok sett det som min oppgave å overbevise dem at det faktisk ikke var tilfelle. Hvis hun ikke gjør det, så er det vel kanskje sannsynlig at du faktisk er faren. Ja den fremgangsmåten du beskriver er nok den beste. En snill og vennlig tone kommer man som regel lengst med. Og det var broren hennes som sa at det var jeg som var faren. Jeg visste ikke en gang at hun hadde fått barn.
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2022 Kvinne87Rogaland skrev (3 minutter siden): Finner du moren/datteren på Facebook? Du kan jo se på bildene om hun i det hele tatt ligner på deg? Moren er helt fraværende i sosiale medier og står ikke en gang i telefonkatalogen. Men datteren er på Facebook. Ja hun kan ligne på meg, og hun har samme hår som sønnen min. Har sammenlignet bilde av henne med to døtre jeg har og de har en del felles trekk. Men det er vanskelig å avgjøre noe 100% sikkert ut fra bilder.
Geitebukken Skrevet 23. september 2022 Forfatter #19 Skrevet 23. september 2022 Apis skrev (23 minutter siden): Det naturlige ville være å ta kontakt med mor, som første skritt. Du og mot frarøver potensielt denne personen og dine barn og bli kjent som søsken, med å ikke gjøre noe. Enig i det. Men moren har som sagt nektet å si hvem som er faren hennes. Det samme gjorde forøvrig søsteren hennes noen måneder tidligere. Litt pussig at to søstre gjør det på den måten rundt samme tid. Derfor er det noen som har undret på om de har brukt noen for å bli gravide.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 Nei, du har ikke et ukjent barn. Du bare troller og dette er konto nummer 20 du lager. Anonymkode: 45de0...ede 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå