AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #21 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åh? Hvorfor tar de blodprøver da? Anonymkode: 49873...bf9 Fordi de ikke har peiling. Prøv å kutte soya også. Det er nokså likt melkeprotein så kroppen skjønner ikke forskjell. kanskje prøve å kutte egg også? det kan Desverre ta tid før man merker bedring, det tar opptil 6 uker å få mp ut av kroppen. Lykke til! Anonymkode: 13a77...f75
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #22 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi de ikke har peiling. Prøv å kutte soya også. Det er nokså likt melkeprotein så kroppen skjønner ikke forskjell. kanskje prøve å kutte egg også? det kan Desverre ta tid før man merker bedring, det tar opptil 6 uker å få mp ut av kroppen. Lykke til! Anonymkode: 13a77...f75 Nei barneleger har sikkert ikke peiling. Anonymkode: 8917d...dca 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #23 Skrevet 24. september 2022 Hei TS, jeg føler med deg / dere - vår første skrek 18 timer non stop i 4 mnd før det gav seg.. Og vet du, det som hjalp var en tur til kiropraktor av alle ting... Anonymkode: 0d127...4a0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #24 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 8.45): Har en baby med kolikk og nå orker jeg snart ikke mer. Han er litt over 11 uker gammel og det har ikke blitt bedre. Har blitt fortalt at det verste gir seg rundt uke 6-8, det stemmer ikke. Jeg synes han er mer krevende nå enn for noen uker siden. Noen dager er ok (fremdeles masse gråt, men mulig å roe ned), mens andre dager er regelrette mareritt. Han er helt håpløs å få til å sove på dagtid, i går sov han ikke mer enn 30 minutter mellom kl 14-21. INGENTING funket. Bæresele har pleid å være løsningen, men i går hylte han i timesvis i bæresela. Vogn, hengevugge, byssing og bæring funket ikke. Alle lover meg at "det blir bedre" og at det endrer seg rundt 3 måneder, men hva om det ikke gjør det?? Jeg hørt mange historier om kolikkbabyer som fortsetter å gråte til de nærmer seg året. Hvordan kan folk love meg at det blir bedre? Hvis ikke ting endrer seg når han bikker tre måneder kommer jeg til å få et sammenbrudd. Vi får oppfølging av lege og venter på svar på om det er allergier og det er nesten så jeg håper det er det for da er det noe vi kan gjøre. Går på melkefri diett, har vært hos fysio og manuellterapeut. Kuttet koffein, prøvd sukkervann. Ingenting fungerer. Opplevde at han ble verre etter rotavirusvaksinen han tok for tre uker siden, men vet ikke om det er noen sammenheng. Far har fått en ordning med jobben sånn at han kan være med oss 50%, men vi er utslitt begge to. Siden han ikke kan trilles og er vanskelig på søvn er det ikke så lett å få avlasnting. Anonymkode: 49873...bf9 Jeg har vært i dine sko og det var grusomt.❤️Sender dere gode tanker og god bedring til babyen. Anonymkode: bc5a6...428
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #25 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar ❤️ Tror ikke det er refluks eller ørene han sover noen timer sammenhengende på rygg på natten. Fikk avkreftet allergier på blodprøven, men prøver enda melkefri diett (måtte også kutte min tannkrem), to uker inn i melkefri og har enda ikke merket noe spor av bedring. Har vært hos manuellterapeut én gang uten at hun fant noe, men vi skal dra tilbake etter anbefaling fra fysioterapeut på helsestasjon. Er skeptisk til kiropraktor, vet at det ikke er alternativ behandling, men har en dårlig magefølelse. Tror heller ikke det er stramt tungebånd da flere på helsestasjonen har sjekket. Vi har fått henvisning til barnelege og har fått beskjed om at vi får time om to uker. Det er egentlig for lenge å vente, men vi får bare holde ut. I går hadde vi sammenbrudd begge to, er så vanvittig slitsomt.. Takk for gode ord ❤️ Anonymkode: 49873...bf9 Gå privat istedenfor å vente Anonymkode: bc5a6...428
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #26 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei barneleger har sikkert ikke peiling. Anonymkode: 8917d...dca Ts venter på time til barnelege. Fastlege har testet og fastleger flest har Desverre lite peiling på allergi hos spedbarn. Anonymkode: 13a77...f75
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #27 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sier han legges mellom 20 og 23. Det er veldig sent. Prøvd mørkt og stille rom fra 17-18 og utover? Søvn er utrolig viktig. Han har nok mye adrenalin i kroppen av søvnmangelen og det vil bli en ond sirkel. Anonymkode: 8917d...dca Har prøvd å legge ham tidligere på kvelden uten hell. Kanskje en uke siden sist vi prøvde så mulig vi kan forsøke å legge tidligere igjen nå, men sitter litt langt inne da det førte til 2 timer med hyling og uro sist. Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #28 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi de ikke har peiling. Prøv å kutte soya også. Det er nokså likt melkeprotein så kroppen skjønner ikke forskjell. kanskje prøve å kutte egg også? det kan Desverre ta tid før man merker bedring, det tar opptil 6 uker å få mp ut av kroppen. Lykke til! Anonymkode: 13a77...f75 Har vært i kontakt med en barnelege med doktorgrad i allergier hos barn som sa at det holder med tre uker og at jeg ikke trenger å kutte soya. Blir veldig forvirret av alle ulike råd.. Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #29 Skrevet 24. september 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Husk at blodprøver ikke er så viktig i den alderen. De er ofte falsk negative. Anonymkode: e0125...840 Støtter denne. Mitt barn har melkeproteinallergi og blir fulgt opp av barnelege. Barnelegen sier at det ikke er mulig å bekrefte allergi med prøver. Det samme gjelder refluks. Om jeg var deg ville jeg testet melke- og soyafri diett i 6 uker. Dersom det ikke er bedring er det ikke melkeproteinallergi. Om det blir bedre kan man prøve litt melk etter 6 uker. Det er viktig å kutte ut alle melke- og soyaprodukter. Anonymkode: 5d7d7...890
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #30 Skrevet 24. september 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært i kontakt med en barnelege med doktorgrad i allergier hos barn som sa at det holder med tre uker og at jeg ikke trenger å kutte soya. Blir veldig forvirret av alle ulike råd.. Anonymkode: 49873...bf9 Mitt barn med melkeproteinallergi tåler ikke soya heller. Man bør vel se bedring etter 3 uker, selv om legen til barnet mitt sa 6 uker. Anonymkode: 5d7d7...890
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #31 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har vært i kontakt med en barnelege med doktorgrad i allergier hos barn som sa at det holder med tre uker og at jeg ikke trenger å kutte soya. Blir veldig forvirret av alle ulike råd.. Anonymkode: 49873...bf9 Anbefaler gruppen Barn med melkeproteinallergi på Facebook. Mange med mye erfaring der. Veldig mange hsr måttet kutte soya i perioden man tester ut, for så å introduserer dette igjen når man har fått ut alt proteinet av kroppen. Mitt barn viste ikke tydelig bedring før etter 5-6 uker. Og veldig bra etter 8 uker. Hadde vi stoppet etter 3 uker ville vi nok fortsatt hatt et plaget barn. Ville også vurdert å teste melkefri mme for å se om det kan hjelpe raskere. Vet noen opplever det fungerer bedre. Anonymkode: 13a77...f75
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #32 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sjelden rolig på bryst. Startet å kave veldig da kveldsuroen kom i uke 3, så gikk det over til fulldagsuro i ikke 4. Mye kaving og misnøye, gråt og irritasjon. Rolig når han får flaske. Han legger på seg så jeg har ikke for lite melk, men tror den kommer litt sakte. Anonymkode: 49873...bf9 Det kan høres ut som strangt tungebånd… ville ha sjekket det hos noen som er spesialisert for det, ikke alle det er så synlig på, og kunnskapen på akkurat dette er veldig dårlig i offentlige instanser. Stramt tungebånd kan føre til masse gass, spenninger og smerte i hele kroppen. Vi kranglet i det uendelige med både helsesøster, leger osv. på akkurat dette, ingen mente vår hadde stramt tungebånd og ville ikke/gadd ikke kjøre en ordentlig utredning. Vi dro til Tungbandskliniken i Gøteborg og fikk det sjekket, og joda, det var stramt, så da ble det klipp. Var også hos kiropraktor etterpå som fikk løsnet spenningene som hadde bygd seg opp. En måned etter klipp nå og vi har en ny baby. Kan selvsagt være noe helt annet, men jeg ville ha sjekket det om så bare for å utelukke! Håper virkelig dere finner ut av, både for deres mentale psyke, men også for stakkars lille som ikke har det så greit❤️ Anonymkode: 17b3a...4bf
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #33 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du sier han legges mellom 20 og 23. Det er veldig sent. Prøvd mørkt og stille rom fra 17-18 og utover? Søvn er utrolig viktig. Han har nok mye adrenalin i kroppen av søvnmangelen og det vil bli en ond sirkel. Anonymkode: 8917d...dca Det er anbefalt leggetid for så små babyer, de har ikke skikkelig døgnrytme enda. Det er ikke noe poeng å prøve å legge dem tidligere før de er fire måneder. https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/ Anonymkode: cbea1...580 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #34 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er anbefalt leggetid for så små babyer, de har ikke skikkelig døgnrytme enda. Det er ikke noe poeng å prøve å legge dem tidligere før de er fire måneder. https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/ Anonymkode: cbea1...580 Babyen til ts nærmer seg 3 mnd. På høy tid med tidlig leggetid da. Mange er klar for det før 3 mnd og. Anonymkode: 8917d...dca
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #35 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Babyen til ts nærmer seg 3 mnd. På høy tid med tidlig leggetid da. Mange er klar for det før 3 mnd og. Anonymkode: 8917d...dca Vel, TS følger anbefalt leggetid, i motsetning til deg. Du kan jo mene hva du vil for egen del, men ikke snakk ned til de som faktisk følger det som er anbefalt. Anonymkode: cbea1...580 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #36 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, TS følger anbefalt leggetid, i motsetning til deg. Du kan jo mene hva du vil for egen del, men ikke snakk ned til de som faktisk følger det som er anbefalt. Anonymkode: cbea1...580 Ikke anbefalt å legge tidlig om de er klar for det? Tror du har misforstått. Ungen til ts hyler som besatt. Selfølgelig er det "et poeng" å prøve og legge tidligere. Anonymkode: 8917d...dca
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #37 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke anbefalt å legge tidlig om de er klar for det? Tror du har misforstått. Ungen til ts hyler som besatt. Selfølgelig er det "et poeng" å prøve og legge tidligere. Anonymkode: 8917d...dca Hvem har sagt det? Jeg tror du har misforstått. Problemet er at baby IKKE sover, uansett hvor mye de prøver. Fordi baby har kolikk. Spørsmålet er om baby har andre plager i tillegg. Anonymkode: cbea1...580 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #38 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei TS, jeg føler med deg / dere - vår første skrek 18 timer non stop i 4 mnd før det gav seg.. Og vet du, det som hjalp var en tur til kiropraktor av alle ting... Anonymkode: 0d127...4a0 Uff, det høres helt grusomt ut. Så ille er det heldigvis ikke hos oss. Hvordan kom dere gjennom det? Her har det gått to måneder med betraktelig mindre gråt enn du opplevde og vi er på randen til sammenbrudd.. Flere anbefaler kiroprakter, er bare litt skeptisk selv.. Må tenke på det. Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #39 Skrevet 24. september 2022 Dette kunne vært meg for tre år siden. Den harde sannheten er at det gikk over da gutten min var rundt 4-5 måneder. Jeg håper på det samme for deg. Det var vanvittig tungt for både meg og pappaen. Selv om man vet at det går over, er det lov å være sliten til den tiden kommer. Benytt deg gjerne av foreldretelefonen for å få ut frustrasjon og for å snakke med noen! Masse lykke til - dette klarer du, og før du vet ordet av det har du fortrengt hele greia ❤️ Anonymkode: 080ef...c55
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #40 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan fant dere ut av plagene? Bar det noe som funket? Anonymkode: 49873...bf9 De andre diagnosene fant vi ut av etterhvert som ulike tiltak funket, ja. Diett, medisiner. Men alt dette skjedde etter kolikken var over, fordi helsesøster bagatelliserte babyens plager og mente alt var kolikk eller "helt normalt". Det var det ikke, men det er derfor jeg sier kolikk også er sin egen plage, fordi det sluttet veldig tydelig rundt ca. 4+ måneder, men fortsatt gjenstod masse andre plager. Men den intense, non-stop hylinga i 10 timer i strekk i døgnet der kun å bære i armene hjalp noe, sluttet. Bra at dere blir hørt og får utredning og oppfølging, det fikk jo ikke vi før alt for sent, siste diagnose og (nesten) slutt på hysterisk gråting kom på plass når mini var rundt 1,5. Men det er fullt mulig hvis de ikke finner noe annet at det bare (hehe...bare du liksom) er kolikk. Jeg vet mange sier de første tre månedene, men jeg vet om flere som kom nærmere 5 måneder før det ga seg. Så det kan fortsatt skyldes "kun" kolikk. Anonymkode: cbea1...580
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå