Gå til innhold

Sykdomsdommen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge inn denne, men for meg er det som en sorg for øyeblikket. For en uke siden tok jeg MR fordi jeg har hatt noen "anfall" med følelsesløshet i bena. Jeg ble sendt til MR av legen for å finne ut hva det kan være. Hun mistenkte MS, eller en annen muskelsykdom, men det kunne være hva som helst. Nå får jeg kanskje svaret imorgen, og sitter med en stooor klump i magen :tristbla:

Tenker på at så mye i livet mitt kan bli forandret ved å få "dommen", jeg gruer meg så fælt, måtte bare få det ut :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest:

Du kommer til å klare det fint. Uansett hva det måtte være vil du lære deg å leve med det, og ha et godt liv. :) Dette er ikke verdens undergang, bare en liten humpi veien. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...prøvene var bra, både MR og røntgen, så nå er det bare å fortsette med videre utredning. :forvirret: Men jeg er jo kjempeglad for at det ikke var MS da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel...prøvene var bra, både MR og røntgen, så nå er det bare å fortsette med videre utredning.  :forvirret:  Men jeg er jo kjempeglad for at det ikke var MS da ;)

Håper du ikke blir sur når jeg spør, men.... :sjenert:

Drikker du lettbrus, eller forbruker mye "lett" generellt?

Det er ofte slike problemer folk melder om når de har aspartamforgiftning... Legene klør seg ofte i hodet over slike litt merkelige symptomer som midlertidig lammelser osv, forstår ikke at det ofte er aspartam som er synderen, og feildiagnostiserer med fatale følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke blir sur når jeg spør, men....  :sjenert:

Drikker du lettbrus, eller forbruker mye "lett" generellt?

Det er ofte slike problemer folk melder om når de har aspartamforgiftning... Legene klør seg ofte i hodet over slike litt merkelige symptomer som midlertidig lammelser osv, forstår ikke at det ofte er aspartam som er synderen, og feildiagnostiserer med fatale følger.

Hei, nei, jeg drikker ikke brus generelt, og forbruker ikke stort "lett" :)

Men nå vet jeg det, så da skal jeg ihvertfall ikke begynne med det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Vel...prøvene var bra, både MR og røntgen, så nå er det bare å fortsette med videre utredning.  :forvirret:  Men jeg er jo kjempeglad for at det ikke var MS da ;)

Tenkt på ME (kronisk utmattelsessyndrom)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME gir ikke lammelser meg bekjendt. Jeg har en nær familiemedlem som har hatt ME i nærmere 10 år nå...

Lykke til med utredningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
ME gir ikke lammelser meg bekjendt. Jeg har en nær familiemedlem som har hatt ME i nærmere 10 år nå...

Lykke til med utredningen!

Mange med ME har faktisk lammelser. Jeg har selv hatt ME i snart 6 år, og sliter blant annet med lakkurat det. Og jeg er ikke den eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus
Trådstarter her.

hvordan finner legen ut om man har ME?

Det er det som er det vanskelige; det er ingen prøver eller tester som kan finne ut om du har det eller ikke. Man må rett og slett utelukke ALLE andre grunner til at man har de symptomene man har, og det tar fort måneder eller år... Sukk. Først da blir det aktuel med ME som diagnose.

Er det bare lammelsene du er plaget med, eller har du andre kraftige symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er det vanskelige; det er ingen prøver eller tester som kan finne ut om du har det eller ikke. Man må rett og slett utelukke ALLE andre grunner til at man har de symptomene man har, og det tar fort måneder eller år... Sukk. Først da blir det aktuel med ME som diagnose.

Er det bare lammelsene du er plaget med, eller har du andre kraftige symptomer?

De symptomene jeg har (som jeg og legen kom fram til at muligens hørte sammen) er:

Svak lammelse

Hodepine (migrene)

Blir fortere sliten enn tidligere.

Muskelsmerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med utredningen og så krysser vi fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Svarer deg fordi jeg har en gutt på 12 år med en muskesvinnsykdom og vet at ventetiden på utredningen er laaaang og vanskelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare ønske deg lykke til med utredningen og så krysser vi fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Svarer deg fordi jeg har en gutt på 12 år med en muskesvinnsykdom og vet at ventetiden på utredningen er laaaang og vanskelig.

:klem:

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd kiropraktor? Dersom du får en nerve i klem kan det føre til lammelser, hodepine og muskelsmerter. Smerter blir man trøtt og sliten av. Dersom du bruker smertestillende kan det være du blir sliten av dem også. Jeg vil anbefale deg å prøve kriopraktor og fysioterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...