Gå til innhold

Går dere på foreldremøter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen har kommet fram til at foreldremøter er bortkastede, og ikke «gir han noe», og har derfor de siste årene ikke villet gå på møtene. Jeg går alltid, så langt det lar seg gjøre. Husker at i bhg-årene var det ofte tynt oppmøte på foreldremøtene, på skolen synes jeg det varierer litt fra klasse til klasse. Vi har tre barn på mellom- og ungdomstrinnet. Mannen har forsåvidt gått på foreldremøte ved overgangen til ungdomsskole.

Stiller dere trofast? Jeg føler det er dårlig gjort å ikke komme, det er jo en del av det å ha barn, for det andre bør man jo i hvert fall late som man involverer seg i saker som fau og klassekontakt-valg.

Anonymkode: c7854...4f1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går, men er enig i at det gir veldig lite og ofte føles som bortkastet tid.

Anonymkode: 3b967...d32

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi stiller alltid! Men bare en av oss da den andre må være barnevakt.

Jeg synes man skal møte, litt av respekt. De som setter det opp har jo gjerne noe de mener er viktig å dele.

Er ikke så ofte jeg kommer med noen innspill, jeg er mest en lytter. Men jeg er der nå iallfall.

Og så blir man jo kjent med andre foreldre, uansett om man bare møter og sitter der.

Anonymkode: f6e3d...49f

• Liker 32
Skrevet

Nei. Bortkastet tid. Jeg hat sluttet å gå rett og slett.

Anonymkode: c3e35...d6b

• Liker 6
Skrevet

Jeg går på foreldremøte , kanskje misset to stk, en når jeg var syk og en når jeg var på jobb, med min eldste på 16. Hans far har ikke vært på et eneste et. Men er kalt inn på foreldremøte på videregående og det tror jeg ikke blir noe. Jeg har to mindre barn og er også på foreldremøte til de. Er enig med deg, foreldremøte er noe som følger med det å ha barn..

Anonymkode: 9ee5b...25f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Alltid. 

Anonymkode: 24a26...3e9

• Liker 14
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja en av oss går, mest for mingling med andre foreldre. Spesielt i bhg har jeg til gode å oppleve at det sies noe nytt. 

All info sendes uansett på app hele tiden så det er mest for å vise at man bryr seg. 

• Liker 1
Skrevet

Ja går på foreldremøter, et greit å få hilst på nye foreldre/foresatte. Høre hvem som er lærere på trinnet. Informasjon om bruk av ulike apper i undervisningen, klassemiljøet,  osv

Anonymkode: 2f62a...cad

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja selvsagt går en av oss

Anonymkode: ec699...5ea

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, alltid.

Anonymkode: 7f615...840

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Foreldremøter er ikke til for at man passivt skal sitte det og motta noe som «gir en noe». Fikk han barn og satt de i barnehagen for at det skulle «gi han noe»?

Anonymkode: e1af0...9ee

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har jeg bare barnehagebarn, men jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for å kunne delta på alle foreldremøter. Mannen mener det er nok at en av oss drar, og siden det er jeg som engasjerer meg i barnehagehverdagen så drar jeg. Det er en del av det å ha barn, hvordan du enn snur og vender på det. 

Anonymkode: 3cda4...bc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes man skal møte, litt av respekt. De som setter det opp har jo gjerne noe de mener er viktig å dele.

Fin holdning dette synes jeg. Men jeg tror mange av disse foreldremøtene er pålagt av overivrige kontorrotter som selv ikke må gjennomføre det de selv planlegger. Ikke mange er glade i foreldremøter tror jeg, verken de som møter eller de som er pålagt å gjennomføre dem. Nå tenker jeg ikke på infomøter ved oppstart, de er ofte nyttige.

Anonymkode: 6d5f3...ab5

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig. Er sikker på at barn med foreldre som stiller på foreldremøte har bedre karakterer enn de med foreldre som ikke stiller. Kanskje det er et argument du kan si til din mann, men det er jo ikke lett å få tapere til å endre seg.

Anonymkode: 5bf48...37c

• Liker 9
Skrevet

Ja, alltid... Har 3 barn hvor eldste er ferdig med videregående og yngste er på ungdomsskolen. I løpet av de 20 årene vi har hatt barn i barnehage og skole, har jeg gått glipp av 2 - 3, tror jeg. Men i og med vi har 3, så har stort sett bare en av oss møtt, og da har det blitt meg (mannen får jo ikke med seg halvparten av infoen som blir gitt 🙄). Har også sittet sammenhengende i FAU, SU og SMU i 10 - 12 år, har vel også vært representant i KFU en periode. Møter selvfølgelig også på foreldremøte på videregående.

Anonymkode: 72b9e...dbe

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Skal være litt kjerringa mot strømmen jeg da. ;)

Nei, vi går ikke alltid. Med ene barnet har det etter 6-7 klassen vært innmari lite relevant det som snakkes om på foreldremøtene, da hen ikke er inne i klassen, og har helt eget opplegg. Der har heldigvis "basen" startet med egne foreldremøter nå da. 
Jeg var på første på ung.skolen, bare så de andre foreldrene skulle vite hvem jeg var. 

Så er ikke alltid jeg går. Men var på flest i barnehagen og småskolen. Nå begynner spriket mellom barnet og de andre å bli så stort. 

De snakker om festing og sånn på møtene, og her i huset legger 15 åringen seg kl 20 enda liksom.

Anonymkode: 85631...f5c

• Hjerte 7
Skrevet

Jeg har vært på det ene foreldremøte jeg har vært invitert til, og planlegger å gå på alle jeg har mulighet til.  Jeg anser det som en del av pakka å ha barn.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eldstemann er 15 og har vel kanskje misset et par foreldremøter pga jobb og oppfølging av yngstemann, men da har mannen gått.

Jeg synes foreldremøter er viktige, men synes de kan brukes til mer foreldredialog og ikke bare info fra rektor, men pga av sånne negative folk så blir det lite sånt fordi folk er så selvopptatte. Mange foreldre trenger foreldremøter for å bli kjent med andre voksne, alle har ikke kjempenettverk. 

Gidder du ikke engasjere deg i noe skulle du aldri fått barn

Anonymkode: 160c8...3a4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg går, men syns det er meningsløst. Sitte å gjøre gruppearbeid sammen med andre foreldre? Vi blir alltid satt i grupper og må komme med innspill på ditten og datten. 

• Liker 7
Skrevet

Ja, alltid, og det gjør nesten alle de andre foreldrene også. De stiller gjerne opp begge to. Så er det kamp om å komme seg inn i SU. Dette er et resurssterkt område, så folk står veldig på for barna sine.

Anonymkode: 8aa06...221

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...