AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Min katt på 13 år har begynt å kaste opp farget vann (grønt og rødt), virker slapp, spiser ikke. Ser veldig ut som vi må ta med henne til dyrlegen så raskt som mulig. Sannsynligheten for at vi må avlive henne er nok stor. Men hva er den beste måten å gjøre dette på overfor barna på 8 og 10 år som er så glade i katten? Bør de ta farvel hjemme før vi drar til dyrlegen? Bør de være med? Hva gjør vi etterpå? Begravelse i hagen? Urne eller kiste? Anonymkode: 0d358...793
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Spør de! Vil de være med så la de få lov, så lenge de er i ro og ikke forstyrrer veterinær eller katten. La den slippe uro da. Anonymkode: 0c91a...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Hvorfor skal du avlivet barnet? (Beklager, måtte bare, overskriften din var formulert litt voldsomt) 🙊 Jeg syns at såpass store barn godt kan få bli med på avliving. Kanskje ikke være med inn med en gang, men når veterinæren har gjort sine undersøkelser og evt satt bedøvende sprøyte så kan de få komme inn å si hadet mens katten fortsatt har hjerteslag, for så å bli med på at katten får sprøyta som avliver den. Kremering på dyr er bare bortkastede penger da det har vist seg at man ofte ikke får den asken man skal ha, å det tar LANG tid. Så om dere har en hage hadde jeg heller begravet den der, bare sørg for at dere graver den langt nok ned. Anonymkode: 22b2a...c20 2 1 2
Gjest AprilRyan Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 Jeg ville spurt dem og latt dem være delaktige i prosessen, for jeg tenker at det å ta farvel vil være viktig. Om de vil være med så ville jeg latt dem være med, men også helt greit å ta farvel på forhånd om de ønsker det. Om du har mulighet til å begrave den så ville jeg gått for det.
Million Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Da jeg var 11-12 år måtte vi avlive hunden vår, fordi den klikket helt omtrent daglig. Det var pappa som tok hunden og dro til dyrlegen, jeg fikk ikke lov til å være med. Sannsynligvis fordi det ville blitt hylgrining på veterinærklinikken. La barna være hjemme! La de ta farvel med katten hjemme, og så reiser du alene og tar det tunge ærendet. Personlig ville jeg ikke tatt med den døde katten hjem, men latt veterinærklinikken sende den til kremering, slik de gjør med de fleste dyr større enn en hamster eller hetterotte. Men det er opp til dere. Ønsker dere å ha en grav å gå til kan den begraves i et hjørne av hagen. Barna kan få legge på blomster og noen pene pyntesteiner de har dekorert med hjerter som er malt på f.eks.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor skal du avlivet barnet? (Beklager, måtte bare, overskriften din var formulert litt voldsomt) 🙊 Jeg syns at såpass store barn godt kan få bli med på avliving. Kanskje ikke være med inn med en gang, men når veterinæren har gjort sine undersøkelser og evt satt bedøvende sprøyte så kan de få komme inn å si hadet mens katten fortsatt har hjerteslag, for så å bli med på at katten får sprøyta som avliver den. Kremering på dyr er bare bortkastede penger da det har vist seg at man ofte ikke får den asken man skal ha, å det tar LANG tid. Så om dere har en hage hadde jeg heller begravet den der, bare sørg for at dere graver den langt nok ned. Anonymkode: 22b2a...c20 Den overskriften var bevisst for å få klikk 🙂 Anonymkode: 0d358...793
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Jeg ville informert de godt om det, barn forstår mye og det de ikke får svar på lar de fantasien svare på istedenfor, og det kan være mye verre. Jeg ville latt de bestemme helt selv, vil de si hade hjemme? Vil de være med og kun sinhade der og ikke være med på prosessen eller vil de være med på hele prosessen. Så ville jeg vært to voksne der slik at om en av barna angrer så kan ene voksne gå ut med barnet. So at det er greit å ta seg en pause eller trekke seg. Ville også forklart på forhånd det med at de først får en sprøyte der de sovner og ikke kjenner noen ting, før de får sprøyten som gjør han død. Jeg fikk ikke vært med på avlivningen til min ene katt og det synes jeg har vært grusomt. Fikk ikke valget en gang, og jeg skulle gjerne ha ønsket at jeg fikk bli med. Anonymkode: 74173...573 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå