Gå til innhold

Samarbeidsutvalg i barnehage - hvor seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor engasjert er det forventet at et slik utvalg er? Jeg leser på foreldreutvalgene.no om hva det går ut på, og blir helt forfjamset for utenom foreldremøter har jeg aldri hørt et knyst fra de eller om de. Jeg liker å engasjere meg og vite hva som foregår i barnehagehverdagen og vurderer derfor å melde min interesse i år, men går jeg inn som den tapende part med en gang hvis det hovedsaklig består av kaffedrikker som helst vil ha alt ferdig før de setter foten forbi møteromsdørstokken? Hva gjør de i din barnehage? 

Anonymkode: 86476...be3

Videoannonse
Annonse
Gjest Lavendelblomst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor engasjert er det forventet at et slik utvalg er? Jeg leser på foreldreutvalgene.no om hva det går ut på, og blir helt forfjamset for utenom foreldremøter har jeg aldri hørt et knyst fra de eller om de. Jeg liker å engasjere meg og vite hva som foregår i barnehagehverdagen og vurderer derfor å melde min interesse i år, men går jeg inn som den tapende part med en gang hvis det hovedsaklig består av kaffedrikker som helst vil ha alt ferdig før de setter foten forbi møteromsdørstokken? Hva gjør de i din barnehage? 

Alle er jo forskjellige! 

Skrevet

Vi gjør ikke veldig mye ut av oss her, men når vi prøver så er det null respons fra de andre foreldrene. Spør vi om de er interessert i å få til sommerfest, juletrefest osv eller har saker de vil at vi skal ta opp med møter med styrer og pedledere så er det ingen tilbakemeldinger

Skrevet
Anonym6789 skrev (1 time siden):

Vi gjør ikke veldig mye ut av oss her, men når vi prøver så er det null respons fra de andre foreldrene. Spør vi om de er interessert i å få til sommerfest, juletrefest osv eller har saker de vil at vi skal ta opp med møter med styrer og pedledere så er det ingen tilbakemeldinger

Inviterer dere til møte for bare foreldre? Informerer dere om saker som tas opp, beslutninger som blir tatt? Sender dere møtereferat? Føler du de andre i utvalget er engasjert, og er du engasjert selv? 

Lavendelblomst skrev (2 timer siden):

Alle er jo forskjellige! 

Åpenbart. Derfor spør jeg om erfaringer, og ikke en fasit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Inviterer dere til møte for bare foreldre? Informerer dere om saker som tas opp, beslutninger som blir tatt? Sender dere møtereferat? Føler du de andre i utvalget er engasjert, og er du engasjert selv? 

Ja, alle foreldremøter starter med et møte for kun SU og foreldrene. Føler vi er engasjert ja, men vi blir jo litt usikre på om vi snakker foreldrenes sak når ingen har noe å si om ting vi 4 i SU ønsker å ta opp med barnehagen. 

Skrevet

Svigerinnen min sitter i SU i barnehagen til eldstemann. De tar det blodseriøst. Hun sier noen av dem tar det så seriøst at det er en stor del av personligheten deres. SU i barnehagene mamma jobber/har jobbet i har vært litt så som så. Har variert mye fra gruppe til gruppe. Noen har ikke engang giddet å dukke opp, mange har tatt det sånn passe seriøst, mens andre har tatt det veldig seriøst. :)

Anonymkode: f37ea...0c9

Skrevet
Anonym6789 skrev (54 minutter siden):

Ja, alle foreldremøter starter med et møte for kun SU og foreldrene. Føler vi er engasjert ja, men vi blir jo litt usikre på om vi snakker foreldrenes sak når ingen har noe å si om ting vi 4 i SU ønsker å ta opp med barnehagen. 

Så dere har et møte kun med foreldrene, før dere har møte med personalet og styrer? Det hørtes veldig fint ut. 

Skrevet

Jeg har sittet i SU flere ganger, og det varierer veldig også innad i samme barnehage. Ett år var det stort engasjement, der SU dro i gang flere prosjekter med opprusting av uteområde for eksempel. SU arrangerer også julefest og sommerfest, fordeler oppgaver, rigger til, ordner program og rydder og slikt. 

Har blitt valgt inn i FAU på skolen nå, og litt spent på hvor landet ligger der. 

Anonymkode: ee114...d9c

Skrevet

SU i barnehagen her arrangerer sommerfest i barnehagen hvert år, sørger for at fana kommer seg fra barnehagen og inn i 17.mai-toget hvert år og et par andre småting som varierer fra år til år. De har 2-3 møter gjennom hele året, pluss et par ekstra med styrer av barnehagen. Er visst veldig lite jobb i barnehagen vi bruker 🤷🏻‍♀️😅

Anonymkode: bb447...c22

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så dere har et møte kun med foreldrene, før dere har møte med personalet og styrer? Det hørtes veldig fint ut. 

Ja vi i SU har møter utenom også da, men vi har alltid et møte med foreldrene uten noen fra barnehagen når alle foreldrene uansett skal møtes. 

Skrevet

Vi har fått noen mail fra SU om vi kan komme med våre synspunkt til spesielle saker. Har vært mye omveltninger og endringer i barnehagen pga kommunesammenslåing osv, nedleggelser av avdelinger. 

men ellers har de et par møter i året med styrer, eier for at barnehagen skal gi informasjon. De arrangerer sommerfest. Ellers er det veldig labert

Anonymkode: d9df0...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...