AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Føler meg noen ganger usikker på hva som er «normalt» hundehold. min hund får 3 turer daglig (sammenlagt ca 1,5 timer) alene noen timer (3-4) pr dag. ellers stort sett ute i hagen etter eget ønske. leker en del med min sønn på 10 år 4-5 dager i uken. ellers trener vi ikke så mye, men hunden er med stort sett over alt. Får innimellom dårlig samvittighet fordi jeg ikke trener aktivt med den som fx spor, lydighet etc. virker som om «alle» andre stimulerer hunden sin flere timer om dagen… Hva inneholder egentlig en hverdag for en vanlig familiehund? Anonymkode: f280d...83f
Gjest Gliffy Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Føler meg noen ganger usikker på hva som er «normalt» hundehold. min hund får 3 turer daglig (sammenlagt ca 1,5 timer) alene noen timer (3-4) pr dag. ellers stort sett ute i hagen etter eget ønske. leker en del med min sønn på 10 år 4-5 dager i uken. ellers trener vi ikke så mye, men hunden er med stort sett over alt. Får innimellom dårlig samvittighet fordi jeg ikke trener aktivt med den som fx spor, lydighet etc. virker som om «alle» andre stimulerer hunden sin flere timer om dagen… Hva inneholder egentlig en hverdag for en vanlig familiehund? Anonymkode: f280d...83f Høres helt kurant ut. Han er jo mindre alene hjemme enn veldig mange hunder, og han får nok tur + "bli med overalt". Syns jeg høres over gjenomsnittlig bra ut.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Hvor mye hunden trenger spørs jo helt på rase og individ. Finnes ingen fasit. Jeg tror de fleste hunder av godt av hjernetrim, men tur-messig virker det helt innafor. Anonymkode: 6db82...4d6 4
NettoppJa Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Syns det høres fint ut jeg. Vår hund har det ganske likt til hverdags! Men vi varierer med turene, går ikke samme tur hver dag. Har en medium aktiv hund, så hun får ca 2-3 timer ute hver dag, noe lenger i helgene. Hun får gå løs i skogen når det ikke er båndtvang, og er med overalt i ulike miljø. Hun får snuse så mye hun vil på tur, og vi stimulerer henne med ulike inntrykk og leker innr. Trener litt mer aktivt i perioder, og går på kurs en gang imellom men ikke hele tiden. Så lenge hunden er rolig, glad og fornøyd gjør dere det riktig! 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 hunder er forskjellig. Noen hunder vil være inne og sove og er late, noen er aktive. Anonymkode: 06162...02a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå