Gå til innhold

Noen tips til skikkelig gode krimbøker, gjerne litt skumle :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet igjen leselysten og er på jakt etter noen skikkelig gode krimbøker. Noen tips? :) Har nettopp lest Dødsfellen av Jeffery Deaver og synes den var ganske bra. Bøkene må helst være på norsk :) 

Anonymkode: d11af...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PanteneProVVV

- De tre første bøkene til Johan Theorin er god krim, om du liker fortid/nåtid historier som flettes sammen samt litt overnaturlige greier.

- Hviskeren av Karin Fossum, det meste av Fossum har høy kvalitet i sjangeren, spesielt er hun flink til å skildre det menneskelige - komme innenfor huden på karakterene, psykologisk krim.

- Terapeuten av Helene Flood, veldig spennende krimthriller.

- Dei sju dørene av Agnes Ravatn, godt skrevet - spesielt dialogene med humoristisk snert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV

Om du vil ha seriemordere og litt mer intens gørr og slikt tror jeg Jussi Adler-Olsen er veldig bra. Jeg har ikke lest bøkene, men sett filmatisering av mye han har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (16 minutter siden):

Om du vil ha seriemordere og litt mer intens gørr og slikt tror jeg Jussi Adler-Olsen er veldig bra. Jeg har ikke lest bøkene, men sett filmatisering av mye han har skrevet.

Tusen takk for tipsene! Skal sjekke ut alle du har nevnt😄 

Anonymkode: d11af...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (42 minutter siden):

Bøkene er mye, mye bedre :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med @MissIndependent45, bøkene til Jussi-Adler Olsen er mye bedre enn filmene, men de må leses i rekkefølge. Det er gitt ut ni bøker om Avdeling Q, og Adler-Olsen sier at det kommer en til, så er det slutt.

Jeg er også glad i bøkene til Anhem, og Henning Mankell sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør absolutt lese bøkene av Chelsea Cain. Også Patricia D. Cornwell og Ahnhem er gode, spennende krimbøker som er verdt å lese. Og Lars Kepler.

Endret av ragna-råkk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...