Gå til innhold

Hund nr 2?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har snakket om at vi kanskje vil få oss en hund til. Men nå er vår første hund bare 16 mnd. Så det er nok litt tidlig enda. Leser at første hund bør være ca 2-3 år før hund nr 2 kommer i hus. Derfor kan det ikke bli før til neste år. 
Men han vi har nå sliter mye med separasjonsangst. Dersom dette ikke bedrer seg, ville det hjulpet med hund nr 2 tror dere? 

Anonymkode: dc648...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hund til kaaaaan muligens hjelpe på separasjonsangsten. Det er også en god sannsynlighet for at dere ender opp med 2 hunder med separasjonsangst- i hvertfall frem til valpen er gammel nok til å bli ansett som voksen. En voksen hund med separasjonsangst vil ikke akkurat anse en valp som en trygg, komfortabel kompanjong.

Fiks separasjonsangsten til hunden dere allerede har før dere skaffer en hund nr. 2 

Anonymkode: 6b271...924

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vet dere at det er separasjonsangst og ikke bare at dere har en typisk "jeg liker ikke være alene hund" - mange "covidhunder" har aldri lært å være alene, de har ikke separasjonsangst, de liker det bare dårlig fordi de er vant med å ha flokken sin rundt seg.. Hvis det derimot er separasjonsangst og han har knyttet dette til en av dere vil ikke dette forsvinne bare fordi det kommer en annen hund - det må behandles og trenes bort, omtrent som å lære å være alene... 

Anonymkode: 572ba...633

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noe hunder lærer kjappest, er det unotene. Skaff derfor ikke hund nr 2 før du har fikset problemene på hund nr 1.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet dere at det er separasjonsangst og ikke bare at dere har en typisk "jeg liker ikke være alene hund" - mange "covidhunder" har aldri lært å være alene, de har ikke separasjonsangst, de liker det bare dårlig fordi de er vant med å ha flokken sin rundt seg.. Hvis det derimot er separasjonsangst og han har knyttet dette til en av dere vil ikke dette forsvinne bare fordi det kommer en annen hund - det må behandles og trenes bort, omtrent som å lære å være alene... 

Anonymkode: 572ba...633

Kan du forklare meg forskjellen? Hvordan skiller jeg mellom separasjonsangst og «jeg liker ikke være alene hund?» Han her blir svært urolig når han er alene. Uler, piper, bjeffer og finner ikke ro. Leser jeg om separasjonsangst, så har han en andre typiske tegn til separasjonsangst. Som feks at han dilter veldig etter i huset. 

Anonymkode: dc648...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...