Gå til innhold

Sharm el Sheik, Egypt

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Vi reiser til Egypt i løpet av neste år og lurer i den forbindelsen på tips til opplevelser og hva man bør gjøre, se og hva som bør unngåes.

Endret av *MissS*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvor lenge skal dere være der?

Jeg var der en uke, og gadd derfor ikke å bruke tid på å komme meg til Kairo. Jeg vil heller dra tilbake til nettopp Kairo for å få med meg den biten. I stedet valgte jeg å reise til Luxor, med Kongenes Dal osv. Det er litt OK å hive seg på den turen, for å oppleve litt historie når man først er der. Det beste med den turen synes jeg faktisk var selve bussturen, siden vi da kjørte igjennom det "virkelige Egypt", og ikke bare så turiststedene.

Hvis dere dykker så er jo det en knall mulighet, ellers er snorkling populært.

Spørs vel litt hvem du reiser med (jeg var charterturist :briller2: ), men vi var på en utrolig flott tur inn i ørkenen, til beduinene. Kunne velge om vi ville overnatte eller ei - det gjorde ikke vi, men det var en kul opplevelse.

Ellers er maten veldig trygg, men pass opp for sedlene. Mange er veldig gamle, og er FULLE av basselusker, derfor bør dere alltid vaske hendene etter å ha tatt i dem.

Selgerne er jo som de pleier å være. ;)

Hvis det er mer du lurer på, så skal jeg prøve å svare!

Skrevet

hurghada,ja. Der har jeg vert på dykkerferie flere ganger.

Anbefaler dere å kjøpe tur til Luxor tempelet,vis dere liker egyptisk historie. helt fantastisk.Og lei gjerene en feluccabåt med mannskap som loser dere opp og mned på nilen noen timer.Veldig eksotisk,og mate er tryggere enn inne på hotellene.

Hurghada: dra med dykke eller badebåt. opplev livet under vann. DET er det mest fantastiske i området.

Kjøp snorkel og maske på en dykkebutikk før reisen ,så får dere mer for pengene og en som passer dere.

Og til slutt: ikke bare vere på hotellområde utenfor selve hurghada by.

Dra inn til byen og spis på restauranter der,og gjør shoppingen på ekte vis med helt vill pruting på varer. DET er gøy.

og fins det magedans på hotellene der eller på stopp i Kairo,så gå sent på et hotell med lokale folk. Artig opplevelse. Men det må vere ei feit egyptisk dame,ekte saker. HA ha.

Gjest ...videre
Skrevet

Ha alltid en dorull i veska, i tilfelle Faraos forbannelse. Og ei flaske med Antibac til å rense hendene med ofte. Merk deg mine ord. da blir alt enklere.

Skrevet

Enig med flere her. Reis til Luxor, spennende utflukt... :)

For all del, få med deg snorkling/dykking i Rødehavet, det er en opplevelse!!!

Og ja, jeg skriver under på det med sedler og vasking av hender. Våtservietter!

Skrevet

Må man ha vaksine for å reise til Egypt?

• 1 måned senere...
Skrevet

vi ble annbefalt å ta en vaksine mot turist diare....og det skal jeg gjøre før jeg drar nå i slutten av januar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...