Gå til innhold

Bytte AC vifte selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 116i, og AC-vifta er kaput; jeg får ikke kjøling i bilen. Mekanikeren skulle ha alt for mye for å fikse det. Jeg fant en video som demonstrerte bytte av dette på en 3-serie, er det høvelig likt på en 1-serie? For isåfall virket det ikke fryktelig vanskelig å gjøre selv. Jeg har byttet bilbatteri på denne bilen og litt anna småtteri med googling og bannskap, så er LITT handy... famous last words:)

Hjelp?

Anonymkode: c3ecc...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe som heter AC vifte, det er selve vifta som blåser luften gjennom kupè som er da er gåen. Har du ikke peiling så la vær og betal det det koster å få den skiftet.

Anonymkode: b4ff8...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke noe som heter AC vifte, det er selve vifta som blåser luften gjennom kupè som er da er gåen. Har du ikke peiling så la vær og betal det det koster å få den skiftet.

Anonymkode: b4ff8...1c2

Var det de skrev i papiret jeg fikk fra verkstedet :vetikke: De rakk ikke bytte den før jeg måtte reise. Bilen er fra 2006 så den er ikke verdt å spandere på 10 000 for det var det verkstedet skulle ha.

Anonymkode: c3ecc...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kupevifta så er den enkel og skifte den får du kjøpt på bildeler.no om jeg ikke husker feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er ac-kompressoren som er gåen ville jeg nok ikke satset på å skifte den selv, og om du skulle skifte den vil ac fortsatt ikke virke da det må fylles acgass på anlegget, samt at det må vakuumtestes for å utelukke evnt lekkasjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...