Gå til innhold

Tips og råd til nettdating 🙏

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg laget meg profil på FB-dating etter 1,5 år som singel.

Var i forhold i over 20 år, så er helt grønn og søker litt råd, og har allerede noen spørsmål som jeg håper KG kan svare på. Jeg valgte FB fordi den er gratis og føles litt mindre som ons-date-app som en del andre. 

Jeg har 4 bilder av meg selv, ett i helfigur, kun av nyere dato og uten filter. Har normalt utseende og er litt overvektig. Aldersspenn er 5 år +/- min alder. Har skrevet litt om hva jeg ser etter, mitt politiske ståsted og hvilke hobbyer jeg har. 
Jeg har sendt melding først til de jeg har matchet med og skrevet noe ala: «Hyggelig med match, jeg er helt ny og vet ikke helt hvordan dette foregår» Har blitt matchet med 8 stk, halvparten har ikke svart etter snart et døgn. Er dette normalt? Det var de som «likte» meg først.

Menn som har likt meg meg som jeg har krysset bort er: De som bor veldig langt unna. De som røyker. Norske menn med engelsk tekst i profilen(?). De uten skikkelig bilde, eller med halvnakent bilde i speilet. De uten noen info i profilen. De som skriver selv de drikker mye.

1) Har blitt matchet med to som kjenner min eks, han ene er en ganske god venn. Er det innafor?

2) Har chattet litt med en som virker veldig hyggelig, vi har felles venner så var inn og kikket på profilen hans. Der skriver han selv at han er skeiv, men har ikke nevnt dette for meg (regner jo med han er bifil da) rødt flagg?

3) Minst to stk har åpenbart ikke lest profilen min (spør meg om ting som står i profilen) Kun ute etter ons?

Tar imot alle tips og råd med takk!

K44

Anonymkode: b632e...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn pleier å "like" alle, og så sortere etterpå. Så om de ikke svarer så er det vel fordi de likevel ikke har funnet deg interessant/pen nok. 

Jeg synes kanskje ikke det er innafor å date noen som er god venn med eksen. 

Om bifil er et rødt flagg for deg må du kjenne på selv, jeg synes ikke det er et generelt rødt flagg. 

Lykke til da :)

Anonymkode: 66150...1e7

Skrevet

1: Ja, det er ingen regler om venner eller bekjente til ekser, livet er ikke en highschool musical.

2: Mulig, spørs om han snakker med kvinner for å få venner eller om han faktisk er bifil. Spør?

3: Enten det eller uoppmerksomme; begge deler er jo grunn til å ignorere dem.

Det er for øvrig spesielt å skrive om sitt politiske ståsted på en slik app. Det har jeg aldri sett noe sted før.

Ikke skriv at du er ny og ikke vet helt hvordan det fungerer. Ta styringa - de kjenner deg ikke, vis en stor dose selvtillitt og by på deg selv.

Anonymkode: 75ac2...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Menn pleier å "like" alle, og så sortere etterpå. Så om de ikke svarer så er det vel fordi de likevel ikke har funnet deg interessant/pen nok. 

Om bifil er et rødt flagg for deg må du kjenne på selv, jeg synes ikke det er et generelt rødt flagg. 

Takk for tilbakemelding 👍 
Synes ikke bifil i seg selv er rødt flagg, men han fremstår som «kun» homofil på fb, og har ikke nevnt dette. Nå vet han jo at jeg kan se hans fb siden vi har felles venner 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

1: Ja, det er ingen regler om venner eller bekjente til ekser, livet er ikke en highschool musical.

2: Mulig, spørs om han snakker med kvinner for å få venner eller om han faktisk er bifil. Spør?

3: Enten det eller uoppmerksomme; begge deler er jo grunn til å ignorere dem.

Det er for øvrig spesielt å skrive om sitt politiske ståsted på en slik app. Det har jeg aldri sett noe sted før.

Ikke skriv at du er ny og ikke vet helt hvordan det fungerer. Ta styringa - de kjenner deg ikke, vis en stor dose selvtillitt og by på deg selv.

Anonymkode: 75ac2...e6a

Takk for råd! Skal prøve å fiske frem selvtilliten min som sikkert ligger her et sted 😅

Jeg skriver ikke akkurat mitt ståsted, men har et bilde med «Jævla sosialist» på. Det er ganske viktig for meg, så synes det var ok å ta det med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er slett ikke så uvanlig. Hvis noen gjør det, så er det faktisk fordi det sier noe om at det er en viktig del av livet deres.  Jeg skygger f.eks unna kvinner som flagger at de er på den blåblå, eller blåbrune sida. Samme som at jeg tillegger en del yrker dårlige personlighet. 

Ts; jeg tror ikke fb gir deg en bedre kvalitet enn noe annet, og de fleste går igjen også på Tinder.  Det du opplever er nok dessverre vanlig overalt, og man må gjennom mengder med mennesker, for å finne en god match. 

Anonymkode: 03ce5...ede

Skrevet

Jeg er mann og får middels til mange matcher. Jeg kan svare deg veldig enkelt på hvorfor de ikke svarer deg når du skriver melding: De er lei av prating som renner ut i sanden etter en stund og ikke fører til noe. Jeg har hatt mange samtaler med flotte damer som plutselig bare har stoppet opp og jeg har blitt ghostet. Det er ikke noe jeg skriver eller gjør, jeg skriver godt og velartikulert, samtalene er interessante og jeg ser bra ut.  Ikke "liker" jeg alle heller, kun de jeg virkelig kunne tenkt meg å treffe.

Nå orker jeg ikke mer, nå må de omtrent komme å ringe på døra mi for at det skal skje noe. 

Anonymkode: e4958...dff

• Liker 2
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

-Nei det gjør ihvertfall ikke jeg. Kan legge til at jeg automatisk stryker kvinner som har flere bilder med natur/fjell og dyr.

Skrevet

Er politikk noe som styrer hverdagen din? 
Er politikk så viktig at du ønsker å basere ett forhold på det?

At noen ilegger politikk noe som helst betydning for ett forhold er ett rødt flagg og får meg til å hoppe videre ihvertfall.

Anonymkode: b8df9...0f9

Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (6 minutter siden):

-Nei det gjør ihvertfall ikke jeg. Kan legge til at jeg automatisk stryker kvinner som har flere bilder med natur/fjell og dyr.

Neida, det finnes nok unntak. Men majoriteten av menn liker alt de kommer over for å få en match, og så plukker de ut de beste etterpå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At noen ilegger politikk noe som helst betydning for ett forhold er ett rødt flagg og får meg til å hoppe videre ihvertfall.

Ja, politikk er så viktig for meg 😊

Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (12 minutter siden):

Og jeg trykker liker på så og si alle menn som har bilde med katt 😅

Om noen ikke liker dyr er det dealbreaker for meg 🤷‍♀️

Skrevet

Fb dating er like mye ons som på andre datingsider 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er mann og får middels til mange matcher. Jeg kan svare deg veldig enkelt på hvorfor de ikke svarer deg når du skriver melding: De er lei av prating som renner ut i sanden etter en stund og ikke fører til noe. Jeg har hatt mange samtaler med flotte damer som plutselig bare har stoppet opp og jeg har blitt ghostet. Det er ikke noe jeg skriver eller gjør, jeg skriver godt og velartikulert, samtalene er interessante og jeg ser bra ut.  Ikke "liker" jeg alle heller, kun de jeg virkelig kunne tenkt meg å treffe.

Nå orker jeg ikke mer, nå må de omtrent komme å ringe på døra mi for at det skal skje noe. 

Uff, det er jo bare trist!

Nå er jo jeg helt ny i dette, og jeg har ikke planer om å ghoste noen! Nå må jeg jo si at det er enkelte jeg ikke føler kjemien med (om man kan merke sånt på chat?) men jeg tenker å gi beskjed om jeg bryter kontakten.

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

1) Har blitt matchet med to som kjenner min eks, han ene er en ganske god venn. Er det innafor?

2) Har chattet litt med en som virker veldig hyggelig, vi har felles venner så var inn og kikket på profilen hans. Der skriver han selv at han er skeiv, men har ikke nevnt dette for meg (regner jo med han er bifil da) rødt flagg?

3) Minst to stk har åpenbart ikke lest profilen min (spør meg om ting som står i profilen) Kun ute etter ons?

Tar imot alle tips og råd med takk!

K44

Nettdating foregår ofte slik:

Menn liker alt, og kvinner velger av utvalget.

Mennene som blir "valgt" har nå sin tur til å velge kvinnene.

Det er med andre ord "normalt" at du opplever ikke å få noe produktiv respons.

1) Ingen fasit svar. Det handler mye om hvor mye hodepine som kommer med å date i de samme sirklene. Du bør lese temperaturen i rommet eller spørre direkte om dette kan lede til trekant drama.

2) Bi betyr ingenting annet enn at de har en attraksjon/fortid med menn. Du bør heller se etter andre indikasjoner på røde flagg som er uavhengig om noen er bi eller ikke.

3) Plenty av menn er ute etter ONS. Hvis det er ikke din gate, bør du alltid date de mer seriøse som er ute etter noe langvarig. Du bør med andre ord bruke mer tid i blid kjent fasen, og forsikre deg at du ikke havner i en situasjon som der du er på noen sin krok.

Andre tanker som jeg har:

Jeg lurer på hvorfor du velger å ha "Engelsk tekst" som en diskvalifisering. Hva betyr det at en person har engelsk tekst for deg? Dette virker for meg veldig irrelevant.

Med mindre du lever en engasjert livsstil innenfor politikkens verden, så tror jeg at du overvurderer hvor viktig din politiske leninger er for menn. Det kan tolkes som at du er kun interessert i menn som deler samme parti som deg, og at de må være like engasjert i politikken som du selv er ettersom det er noe du veldig spesifikt nevner.

Jeg kjenner ikke til Facebook dating, men jeg ser for meg at det er ingen "nedre" grense på hva man finner der. Det kan være verdt å bruke mer seriøse aktører, gjerne de som har en inngangspris i form av betalt medlemskap.

Endret av umAxa
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Uff, det er jo bare trist!

Nå er jo jeg helt ny i dette, og jeg har ikke planer om å ghoste noen! Nå må jeg jo si at det er enkelte jeg ikke føler kjemien med (om man kan merke sånt på chat?) men jeg tenker å gi beskjed om jeg bryter kontakten.

Du blir nok blasert og lei du også, om du ikke finner en det klaffer med med en gang. Det er rett og slett bare vanskelig. Umulig å kjenne kjemi før man faktisk treffes. Mitt råd til alle tror jeg er, avtal en date i første melding, gå på daten og se hva som skjer - istedenfor å sitte i timesvis å chatte for så å enten gå lei, eller finne ut at kjemien ikke stemmer i det hele tatt når dere treffes. 

Skrevet

Nei, menn pleier ikke det. En liten gruppe hadde det for vane å gjøre det for ti år siden. Vær så snill å slutt å spre slike tullehistorier.

Anonymkode: 5245c...ac9

Skrevet

har et bilde med «Jævla sosialist» på. Det er ganske viktig for meg, så synes det var ok å ta det med?

Dette hadde jeg reagert negativt på. Normale mennesker greier å omgås andre som er uenige med dem politisk. Og den aggressive tonen der hadde fått varsellampene til å lyse hos meg. Men du får avgjøre selv.

1 hour ago, umAxa said:

Menn liker alt, og kvinner velger av utvalget.

Mennene som blir "valgt" har nå sin tur til å velge kvinnene.

Dette er det nok mye i. Kvinner velger første runde, menn velger i andre runde. Vet ikke helt hvordan Facebook dating funker, men på tinder er nok mange i overkant kresen i første runde. Og får kun sextilbud som følge av dette

Anonymkode: 62910...466

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan det jo være, dersom mannen er veldig interessert i temaet og befinner seg i totalt motsatt skala av meg selv. Det har jo med felles holdninger å gjøre. Jeg hadde neppe hatt mye til felles med en raddis eller KRF-velger for eksempel.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette hadde jeg reagert negativt på. Normale mennesker greier å omgås andre som er uenige med dem politisk. Og den aggressive tonen der hadde fått varsellampene til å lyse hos meg. Men du får avgjøre selv.

Anonymkode: 62910...466

Det er ingen aggressiv tone, det er fleiping med et flåsete Listhaug-utsagn. Helt innafor.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...