Gjest oioi Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 har eksamen ved uio i morgen, våknet idag med feber og grusom forkjølelse. ringte lege kontoret og de hadde ikke time. men allikevell jeg har benyttet sååå mye tid på lesing, og kasta bort hele helga og sittet plent! så jeg vil vel egentlig ikke være borte fra eksamen imorgen men kan jeg på en egen lapp ved siden av innleveringen av besvarelsen min skrive at jeg er sjuk menville ta eksamen, tror du det blir tatt noe hensyn til? eller ødelegger det bare for meg selv?? erfaringer?
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Du vil ikke komme noen vei med en slik lapp. Du må nok bare ta en sjans - gå opp til eksamen selv om du er syk og ta den karakteren som kommer. Eller så må du sykemelde deg og gå opp til konteeksamen. Hvordan er kontemulighetene dine? Hvis det er konteeksamen i januar så hadde jeg gjerne sykemeldt meg hvis jeg var såpass dårlig at tror det vil gjøre utslag på hva jeg presterer på eksamen. Men hvis det er slik som der hvor jeg går - at en ikke får gå opp til ny eksamen før neste semester (uansett om en stryker, er syk eller bare vil forbedre karakteren) - så skulle jeg vært ganske så dårlig for at jeg ikke gikk opp til eksamen. God bedring!
Arkana Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Det blir ikke tatt hensyn til at du er syk. Det ville jo være urettferdig for de andre at du skal få samme karakter for en dårligere oppgave. Da kunne jo bare alle skrive at de var syke, det er jo ingen som kan vite om det er sant eller ikke. Enten er man så frisk at man tar eksamen på lik linje med alle andre, eller så får man en sykemelding. At du er dårlig i dag trenger ikke bety at du er dårlig i morgen også. Slapp av og ta det med ro, kanskje føler du deg såpass bra i morgen at du vil prøve? Drikk mye, ta paracet mot evt feber og finn noen gode halspastiller hvis du har vondt i halsen. Jeg skjønner at det er kjedelig å ikke få brukt alt det du har lest den siste tiden. Du kan jo prøve i morgen, og om du føler deg for ille så kan du få en sykemelding slik at det ikke teller som et forsøk, evt kan du levere det du har og håpe at det er nok til å bestå.
Fakse Skrevet 28. november 2005 #4 Skrevet 28. november 2005 Det du kan gjøre er å møte opp til eksamen. Dersom du merker at du blir så dårlig at du ikke klarer å prestere, så går du fra eksamen uten å levere, og går til legen og får sykemelding. Da får du konte over jul.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Ta smertestillende og gå på eksamen. Jeg satt en gang på eksamen med kyssesyken og dopet på paralgin forte. Var hos legen, som riktignok kunne skrive ut erklæring på at jeg var syk, men da måtte jeg jo utsette eksamen et halvt år.... Ikke akkurat en idealsituasjon. Eksamen gikk ikke så bra som jeg hadde håpet, men jeg bestod nå i alle fall.
Gjest vimse Skrevet 28. november 2005 #6 Skrevet 28. november 2005 Det du kan gjøre er å møte opp til eksamen. Dersom du merker at du blir så dårlig at du ikke klarer å prestere, så går du fra eksamen uten å levere, og går til legen og får sykemelding. Da får du konte over jul. ← Enig!
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Jeg har også vært syk en periode, og fikk legeattest og dermed gyldig fravær for eksamenen jeg skulle hatt igår. Det arrangeres ikke konte-eksamen, så jeg lurer på om jeg må ta dette emnet først neste høst igjen? Ser at det holdes eksamen i dette emnet nå til våren også, men hvem er dette for? Er det for studenter som har vært syke, eller for studenter som møtte til eksamen og fikk dårlig resultat og dermed skal ta den opp igjen? Eller kanskje begge deler? Noen som vet?
Fakse Skrevet 29. november 2005 #8 Skrevet 29. november 2005 Jeg har også vært syk en periode, og fikk legeattest og dermed gyldig fravær for eksamenen jeg skulle hatt igår. Det arrangeres ikke konte-eksamen, så jeg lurer på om jeg må ta dette emnet først neste høst igjen? Ser at det holdes eksamen i dette emnet nå til våren også, men hvem er dette for? Er det for studenter som har vært syke, eller for studenter som møtte til eksamen og fikk dårlig resultat og dermed skal ta den opp igjen? Eller kanskje begge deler? Noen som vet? ← Sikkert begge deler. Der jeg studerte var i alle fall eksamen åpen for alle når de først arrangerte en eksamen.
Sheba Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Dette er det forskjellige regler for fra skole til skole, du må ta kontakt med UiO/sjekk nettsidene deres for informasjon om hva slags regler de har for ny/utsatt eksamen ("kont"). På HiO f.eks. er ny/uts. eksamen kun åpen for de som har gyldig fravær til eksamen og de som har fått ikke bestått. Det er ikke mulig å forbedre beståtte karakterer til konteeks., og det er heller ikke mulig å gå opp til kont dersom man er registrert med en "ikke møtt" eller har trukket seg fra ordinær eksamen uten å levere legeattest etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå