Gå til innhold

Forbedre engelskkunnskapene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i mange år lest mye engelske bøker, både gjennom fag og på fritiden, men har oppdaget at dette ikke var godt nok i forbindelse med jobb. Er det noen som har noen tips på hvordan man kan gå frem å forbedre engelskkunnskapene med enkle midler? Det mest innlysende er å melde meg på et kurs, men er det noe utenom det som kan fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese engelske/amerikanske aviser (gjerne på nettet), oversette tekster (slik blir du mer bevisst på språket), snakke/skrive med "innfødte" engelskspråkelige, finne fram til sider på internett med "engelskkurs" (grammatikkoppgaver, lytteoppgaver, quiz etc.), hvis du har kabel-tv med BBC eller CNN f.eks, så se på det så ofte du kan. Sikkert mange andre ting også, men dette var det jeg kom på i farten :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver: jeg er flink til å lese og forstå muntlig engelsk, verre er det å utøve det selv. Kan fint skriver engelsk også, gramatikken er ikke noe problem. Det som jeg finner vanskelig er å snakke språket, føre en samtele. Og eneste måten å bli flinkere til dette er å praktisere! Når du drar til utlandet må du ikke være redd for å snakke, det samme gjelder når du snakker engelsk med folk her i Norge.

Problemet er vel at man ikke kan lære muntlig tale på samme måten på skolebenken som om du hadde vært i landet hvor språket snakkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...