AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Søsteren min ble akutt syk for en tid siden, og da steppet familien og jeg inn for å følge opp barna de dagene hun var på sykehus. Ble ganske overrasket over mangel på NOE opplegg i barnehagen. Det var ingen samlingstund, ikke noe «tema», ikke noe «plan» liksom. Barna fikk spise frokost uansett når de ble levert, så var det lek, mat klokken 11, lek, mat klokken 14, lek til de ble hentet. Jeg har ikke barn selv, men syntes kanskje dette var litt vel løslig opplegg. Eller det vanlig? Lærer barna nok i denne barnehagen tro? Anonymkode: 0bb4c...f3c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søsteren min ble akutt syk for en tid siden, og da steppet familien og jeg inn for å følge opp barna de dagene hun var på sykehus. Ble ganske overrasket over mangel på NOE opplegg i barnehagen. Det var ingen samlingstund, ikke noe «tema», ikke noe «plan» liksom. Barna fikk spise frokost uansett når de ble levert, så var det lek, mat klokken 11, lek, mat klokken 14, lek til de ble hentet. Jeg har ikke barn selv, men syntes kanskje dette var litt vel løslig opplegg. Eller det vanlig? Lærer barna nok i denne barnehagen tro? Anonymkode: 0bb4c...f3c Var du der hele dagen siden du vet dette? Og hvis du var der hele dagen så var det altså tilvenning. De dagene det er tilvenning er det ikke nødvendigvis normalt opplegg. Anonymkode: e22b5...b05 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du der hele dagen siden du vet dette? Og hvis du var der hele dagen så var det altså tilvenning. De dagene det er tilvenning er det ikke nødvendigvis normalt opplegg. Anonymkode: e22b5...b05 Våknet med feil bein i dag eller? Jeg pratet med de ansatte ved levering og henting og fikk høre om dagen. På appen barnehagen bruker la de heller ikke inn noe på dagsplanene, bortsett fra en fredag de bakte rundstykker. Anonymkode: 0bb4c...f3c 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Nei dette er ikke normalt. Det er normalt å ha planer og temaer. Vår barnehage har ikke fast tid for samlingsstund - det er helt ok. Anonymkode: 2210f...603 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Våknet med feil bein i dag eller? Jeg pratet med de ansatte ved levering og henting og fikk høre om dagen. På appen barnehagen bruker la de heller ikke inn noe på dagsplanene, bortsett fra en fredag de bakte rundstykker. Anonymkode: 0bb4c...f3c Har du tilgang til appen fordi du hentet en dag? Og hvis du bare har sett dette på mors app. Hvorfor har ikke hun reagert på null opplegg?(er forøvrig ikke alltid appene brukes sånn. I vår barnehage står det lite i appen. Men det er mye opplegg hver dag) Og hvem tar seg tid til å fortelle om HELE dagen til foreldre når de henter? Eller stod du der og intervjuet dem? så til svaret på spørsmålet. Nei det er ikke vanlig. Men det høres veldig lite sannsynlig ut med en barnehage uten noe som helst opplegg noen dager. Så derfor tror jeg dette beror på en misforståelse. Anonymkode: e22b5...b05 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Om det faktisk er dette som er det vanlige hver dag, så nei. Det hørtes merkelig ut. Men ingen ansatte har tid til å fortelle om hele dagen.de forteller om det er noe spesielt, og enda mindre forteller de om det ikke er foreldrene sol henter, de får ikke fortelle så mye til andre enn foreldrene. Sjelden de forteller at det har vært samling eksempel. Men dette er 1 dag? Om kanskje de ikke hadde noe opplegg akkurat denne dagen? De har godt av at det ikke er opplegg hele tiden. Kanskje det var fravær blant ansatte, og derfor noen vikarer? Da er det vanskeligere å få til ordentlig opplegg. Og ikke alle bhg bruker app veldig aktivt særlig ikke daglig. Kanskje de kun legger ut månedsbrev, så de skriver hva de har gjort og sender ut i slutten av måneden? Tenker du bør snakke med moren om dette, så hun kan fortelle deg hvordan bhg der funker, for det er ikke alle bhg som er like bra, og flinke. Så det kan jo være slik du skisserer ts i denne bhg. Men da hadde jeg som mor iallefall reagert. Anonymkode: 94750...097 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Det skal ikke være for mye opplegg. Leken er det viktigste og ansatte som støtter og veileder i leken. Der lærer barna alt. Å mestre sosialt er nr 1 for god psykisk helse. Men de bør ha fast turdag fra ivertfall 3 år, og et tema gjennom året. Vi har farger (2 åringer). Nå har vi fargen rød siden det er brannuke. Samt at vi har lesestund og gymsal hver uke. Anonymkode: 2c02d...e1d 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Nå skjønner jo alle at du har prøvd å anonymisere dette ved og lage en historie som ikke henger på greip og at slettes ikke er noen tante i denne situasjonen. Det er helt greit å anonymisere og endre litt på detaljer, men du har gjort det på en så klønete måte at det tar fokus fra spørsmålet. Nei, det er ikke vanlig at det er slikt hele tiden. Ja, det kan være dager og korte perioder det ikke er noe opplegg av ulike årsaker som f.eks sykdom. Anonymkode: b53be...87d 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 Tipper det har vært sånn pga tilvenninger og da er det helt normalt Anonymkode: efac3...55c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Planen kan rett og slett være at de IKKE har noen plan! Det er helt vanlig med mye frilek og at barna selv får bestemme hva de skal gjøre. Høres ut som en flott barnehage spør du meg! Anonymkode: 06773...281 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Det er ikke vanlig, nei. Anonymkode: 6f101...14f
Sofakona Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 Hvordan fikk du tilgang til app? Kan det tenkte seg at det var mye sykdommer på huset de dagene du var der? Eller at de ikke hadde opplegg de dagene. Jeg har barn på.10 og 4 år og det er ikke alltid dehadde dager med opplegg..eller at de skrev hva som skulle skje den dagen. Jeg er førskolelærer og synes det er synd at slike innlegg skal være her inne..du har levert noen dager og klager på at det ikke er noe opplegg...oh det er ikke dine barn,? Du kunne jo snakket med styrer så vil du nok få svar. Det er mye som skjer i en barnehage hverdag
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 Kommer helt an på aldersgruppen. Setter selv mest pris på ganske løse planer da de ansatte får mer tid sammen med barna kontra at noen stadig vekk må rigge til og rydde opp (gjelder særlig blant de yngste), og ikke minst, hva ville barna valgt selv? Anonymkode: 54417...685 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Søsteren min ble akutt syk for en tid siden, og da steppet familien og jeg inn for å følge opp barna de dagene hun var på sykehus. Ble ganske overrasket over mangel på NOE opplegg i barnehagen. Det var ingen samlingstund, ikke noe «tema», ikke noe «plan» liksom. Barna fikk spise frokost uansett når de ble levert, så var det lek, mat klokken 11, lek, mat klokken 14, lek til de ble hentet. Jeg har ikke barn selv, men syntes kanskje dette var litt vel løslig opplegg. Eller det vanlig? Lærer barna nok i denne barnehagen tro? Anonymkode: 0bb4c...f3c Hvilken måned var dette? Har mye å si. Her er det ingen tema eller særlig med opplegg i tilvenningsfasen, eller i tider der mange tar ut ferie, så juni-august. Noen dager kan også være «bare» lek, eller alt av planer utgår fordi det er underbemannet/nye vikarer ol. Anonymkode: 2af6a...63f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 Hvis dette er på småbarnsavdeling er jeg glad for at de har det slik. Den viktigste læringen der er å sosialiseres, ikke å dille med masse greier som tar tiden vekk fra viktigere ting som sosialisering og lek. Anonymkode: 7004a...cef 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 Det ville da være fullstendig unaturlig at barnehageansatte begynner å legge ut om månedsplaner, vanlige ukesrutiner og dagens innhold til ei tante som henter i noen dager? Det er slikt de gjennomgår på foreldremøter, der snakkes det om rammeplaner og frilek, utetider og prosjekter, turer og dagsrutiner og hva som er denne barnehagens planer. Det pleier ikke p børe noen mangel op «fokusområder» Men klart det er mest lek, hva forventer du de skal lære på tre dager da, som de ikke lærer ved lek inne og ute, spising, samlingsstund osv? Anonymkode: 8f957...fd1 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Planen kan rett og slett være at de IKKE har noen plan! Det er helt vanlig med mye frilek og at barna selv får bestemme hva de skal gjøre. Høres ut som en flott barnehage spør du meg! Anonymkode: 06773...281 Barnehagen har plikt til å planlegge dagene og dokumentere dagene for foreldre. Anonymkode: 92cd2...c85 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 Det er ikke alltid vi skriver i appen hva vi gjør i samlingsstund, eller at vi har hatt det. Det betyr ikke at vi ikke gjør det. Frileken er forøvrig undervurdert, og det er den barn lærer aller mest gjennom (som nevnt over her). Hvordan vet du at de ikke har noe tema? Det er nok mye som skjer i en barnehage som en tante som henter noen få ganger ikke får med seg Anonymkode: cd665...a18
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barnehagen har plikt til å planlegge dagene og dokumentere dagene for foreldre. Anonymkode: 92cd2...c85 Frilek er også en pedagogisk aktivitet Anonymkode: 0da6a...5b4 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Barnehagen har plikt til å planlegge dagene og dokumentere dagene for foreldre. Anonymkode: 92cd2...c85 Nå er det ikke snakk om foreldrene, men visstnok ei tilfeldig tante. Anonymkode: b53be...87d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå