Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt på vei var du når dere fikk vite kjønn? ☺️ Særlig nå etter det er innført tidlig ultralyd mellom uke 11 og 14. Har dere fått vite det da, eller ventet til ordinær ultralyd?

Anonymkode: 31c4d...e9a

Skrevet

Tror jeg fikk vite kjønnet i uke 14 på tidlig ultralyd 🥰

Skrevet (endret)

(feil tema)

Endret av Woah0
Skrevet

Fikk vite kjønn på ul uke 13 :) det stemte!

Anonymkode: 51687...b4a

Skrevet

Nå er det slik at man ikke får vite kjønn før barnet er stort nok til å fortelle deg hvilket kjønn det identifiserer seg som

Anonymkode: 92666...20c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nå er det slik at man ikke får vite kjønn før barnet er stort nok til å fortelle deg hvilket kjønn det identifiserer seg som

🙄

Anonymkode: f3d7c...e7a

• Liker 5
Skrevet

Uke 19 på oul. Tok tul i uke 9 bare for å se at det var liv, ellers ingenting. 

Skrevet

Bestilte privat ul i uke 14 og fikk vite kjønn da. På den offentlige i uke 12 så fikk jeg ikke vite noe rundt kjønn. På OUL fikk vi bekreftet kjønn.

Anonymkode: 53d72...56d

Skrevet

En time etter at hun var født 🙂

Anonymkode: 91376...d0a

• Hjerte 2
Skrevet

Fikk vite på ordinær ultralyd i uke 18/19. Jeg hadde tidlig ultralyd privat I uke 9 og offentlig uke 13. Begge gangene fikk jeg beskjed om at det var altfor tidlig å si noe sikkert. Men på oul var det veldig tydelig hva det var 😊

Anonymkode: 09916...cd9

Skrevet

Jeg fikk ikke vite det i svangerskapet. Var på bare en ultralyd, og da lå barnet med navlestrengen mellom beina. Så ikke mulig å se noenting. Det var helt greit. Jeg hadde en ekstremt sterk følelse av at det var gutt uansett, og jeg fikk rett.

Anonymkode: 1ab7d...635

Skrevet

A folk fremdeles har disse transfobiske holdningene i 2022 er helt utrolig! Du kan ikke påtvinge et barn et kjønn før det er født! Ærlig talt, altså...

• Liker 1
Skrevet

Med første fikk jeg de til å fortelle meg det med en gang ungen kom ut, klarte ikke å vente lengre. Med nummer to klarte jeg å vente til jeg fikk ungen opp til meg og kunne sjekke selv. 

Anonymkode: 0fcac...a77

Skrevet

Fikk vite på tidlig UL uke 13, men det viste seg å være feil etter å ha sjekket på OUL (og to til ganger etter det 😬)

Skrevet

På St. Olavs oppgir de ikke kjønn på tidlig ultralyd (vi fikk etter de nye reglene og var da 12+3). Må vente til OUL evt.

Husker ikke hvor tidlig vi så det på nr 1 og 2, men tror det var i uke 14 på begge.

Anonymkode: 7626a...7e6

Skrevet

På privat ul i uke 13+ noen dager med første.

Denne gangen må vi sikkert vente til OUL da vi ikke kommer til å ta noen private utenom den offentlige vi får i uke 13-14. Hører de fleste ikke oppgir kjønn på sykehuset før OUL, så får smøre oss med tålmodighet.

Anonymkode: 30433...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

A folk fremdeles har disse transfobiske holdningene i 2022 er helt utrolig! Du kan ikke påtvinge et barn et kjønn før det er født! Ærlig talt, altså...

Spar deg 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På St. Olavs oppgir de ikke kjønn på tidlig ultralyd (vi fikk etter de nye reglene og var da 12+3). Må vente til OUL evt.

Husker ikke hvor tidlig vi så det på nr 1 og 2, men tror det var i uke 14 på begge.

Anonymkode: 7626a...7e6

På siden: kommer du under reglene for 35 år eller eldre ved termin, eller får alle ved St. Olavs UL rundt uke 12 nå? 

Anonymkode: 121da...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...