Gå til innhold

Tiktok og snapchat


MonaMadelen14

Anbefalte innlegg

Alle i ungen min sin klasse har tiktok og snapchat . Jeg har sagt hun bør vente til hun er 13 . Jeg er egt ikke så fan av det .Hun har sagt at alle spør når hun skal få det og at de spør hvorfor hun ikke kan overtale meg til det . Hva skal jeg gjøre ??

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MonaMadelen14 skrev (Akkurat nå):

Alle i ungen min sin klasse har tiktok og snapchat . Jeg har sagt hun bør vente til hun er 13 . Jeg er egt ikke så fan av det .Hun har sagt at alle spør når hun skal få det og at de spør hvorfor hun ikke kan overtale meg til det . Hva skal jeg gjøre ??

Hun er forresten 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at "alle" de andre har sosiale medier? Det er ikke noe ungen din bare sier for å få lov?

Det er en grunn til at det er satt en anbefalt aldersgrense på 13år. Man kan få sterke inntrykk via sosiale medier. Nakenhet, vold, sex, krig, en arena for voksene mennesker å utnytte naive barn.

Om du og ditt barn har en åpen dialog, og du mener at ditt barn kan prosessere alle de forskjellige inntrykkene, eventuelt være åpen til deg om det er noe som skremmer/skurrer, så kjør på.

Men det er du som foreldre som er ansvarlig for å gi barnet ditt god opplæring, veiledning og oppfølgning. Du åpner en verden for barnet ditt som ikke har ferdig trent konsekvenstenkning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...