Gå til innhold

Cøliaki og laktoseintoleranse

Anbefalte innlegg

hei , når jeg er med på ting føles det nesten ut som at det bare er meg som har cøliaki og laktose intoleranse . Finnes det faktisk andre og som har disse to tingene ?? Fint med  svar :) Litt vanskelig å finne mat som ikke inneholder disse tingene ... Hva vile dere anbefalt ? 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1615724-c%C3%B8liaki-og-laktoseintoleranse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

MonaMadelen14 skrev (7 timer siden):

hei , når jeg er med på ting føles det nesten ut som at det bare er meg som har cøliaki og laktose intoleranse . Finnes det faktisk andre og som har disse to tingene ?? Fint med  svar :) Litt vanskelig å finne mat som ikke inneholder disse tingene ... Hva vile dere anbefalt ? 

Jeg har melkeproteinallergi og cølaki og spiser i tillegg 100% plantebasert noe som går helt fint,men det er lettere å svare på spørsmålet ditt om du spesifisere litt nærmere hva slags type mat du letter etter. Er det brød/knekkebrød,pålegg,ferdigretter,sauser/supper etc?

Anonymkode: 5bbab...8a6

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har melkeproteinallergi og cølaki og spiser i tillegg 100% plantebasert noe som går helt fint,men det er lettere å svare på spørsmålet ditt om du spesifisere litt nærmere hva slags type mat du letter etter. Er det brød/knekkebrød,pålegg,ferdigretter,sauser/supper etc?

Anonymkode: 5bbab...8a

Ferdigretter og sanne ting .

Spiser gluten og laktosefritt. Mye ferdigmat som selges nå uten dette. Nuggets og panert fisk er veldig ofte glutenfri (men sjekk alltid innholdsfortegnelsen), kjøttkaker, karbonader og kjøttboller fra folkets (meny, joker, kiwi) er melke og glutenfrie. Ristorante har flere laktose og glutenfri pizzavarianter. REMA har også en egen pizza som er fri for gluten og laktose. Rundstykkene fra goodly er også veldig gode. Toro lett bernais i pose inneholder verken melk eller gluten. Det samme gjelder Lofoten fiskesaus, bretagne kyllungsaus og lammesausen. Man må bare øve på å snu pakken og se ingredienslisten. Allergenene er uthevet for å gjøre det enklere å se.

Apropos laktose, har du prøvd lactase tabletter? Laktase go tyggetabletter synes jeg fungerer veldig bra. Bruker disse om det er noe melk i det jeg spiser eller om jeg spiser litt vanlig is.

Anonymkode: a10e2...90d

• Liker 1

Annonse

MonaMadelen14 skrev (På 18.9.2022 den 0.58):

Ville anbefalt å gå på den flotte veganske, sukkerfrie og glutenfrie kafeen vi har i byen her. ❤️ De har masse god mat, hummustoast og chiapuddig er favorittene mine.

Go og magrere produktene fra Gilde er fri for gluten og melk :) (Servelat, grillpølse, kjøttpølse).

Personlig syns jeg det er best å kjøpe brød og rundstykker på bakeriet , de butikk produktene er smakløse og tørre 🙄

Laktosefri yoghurt med havregryn er godt til frokost.

Ellers kan du jo lage glutenfri pizza , bare å bruke glutenfritt mel (jeg bruker 50% glutenfritt mel og 50% havregryn). Hvitost er naturlig laktosefritt :) 

Anonymkode: 8bf27...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...