AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Gode tips? Hun har en flått på hodet, men er jo helt krakilsk når jeg forsøker fjerne den. Har masse godbiter og hjelp til å holde henne fast, men jeg får det ikke til… Skal til dyrlegen til uka og få tabletter. Men den burde vel av fortest mulig? Blir helt stressa… Anonymkode: 0cf11...f90
NettoppJa Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Bruk en tick o'tom flått fjerner (en bitteliten plastjekk du får kjøpt på apoteket), og få noen til å holde valpen i ro, evt kan den slikke på en tubeostklatt på kjøleskapdøren el.l. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Flåttfjerner ja. Tar 2 sek Anonymkode: 5125d...a3c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Hvis du bruker flåttmiddel dør flåtten slik at den sitter løsere og er lettere å fjerne Anonymkode: 8a2c1...e68
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Aldri brukt flåttfjerner. Bruker neglene (to fingre). Bør tas så raskt som mulig! Ta helt nede - og dra ut. Anonymkode: 294b7...8bf 1 1
Shantaram Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Jeg har en flåttfjerner som ser ut som en penn. Trykker du på knappen så kommer en lasso ut. Ta den over hodet på flåtten. Roter og den ryker. Finnes i dyrebutikker. Hadde forøvrig en nabo med hund som hadde en slik reaksjon. Det var litt prøv og feil for å finne vinkelen hunden godtok men funket som bare det til slutt. Han har også flåttpenn nå
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Anbefaler å teste ut flåttfjerner med løkke, eller skaffe den vanlige typen. Syns den med løkke ikke krever like mye makt og krefter for å få fjerna flåtten. De gangene jeg har prøvd så løsna flåtten nesten av seg selv Anonymkode: ed9b6...175
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Har forsøkt med både sånn lasso og den andre. Men den sitter så sinnsykt hardt fast, og er veldig liten. Og siden den er på hodet så er hun hele tiden i bevegelse… Men takk for tips om å ta skinkeost på noe hun kan slikke av, det må vi teste. Anonymkode: 0cf11...f90
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har forsøkt med både sånn lasso og den andre. Men den sitter så sinnsykt hardt fast, og er veldig liten. Og siden den er på hodet så er hun hele tiden i bevegelse… Men takk for tips om å ta skinkeost på noe hun kan slikke av, det må vi teste. Anonymkode: 0cf11...f90 Du må nok holde litt hardere i hunden når du prøver å få den fjernet. De kan være vanskelige å få tak i de små flåttene. Anonymkode: 3b815...edc 1
Troyamin Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har forsøkt med både sånn lasso og den andre. Men den sitter så sinnsykt hardt fast, og er veldig liten. Og siden den er på hodet så er hun hele tiden i bevegelse… Men takk for tips om å ta skinkeost på noe hun kan slikke av, det må vi teste. Anonymkode: 0cf11...f90 Da ville jeg tatt sjansen og ventet til flåtten ble litt større. Hold så kroppen til hunden fast mellom beina og støtt hodet opp mot brystet ditt. Dra så flåtten ut. Endret 17. september 2022 av Troyamin
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Ta hunden i bånd og legg henne mellom beina dine så du sitter over henne. Burde ikke være noe problem. Anonymkode: 9ade0...136
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Min valp er også sånn, men har brukt skinkeosttube som han får slikke på i det siste og da går det veldig mye bedre. 😊 Bare holder tuben foran fjeset på den og klemmer litt innimellom 😊 Anonymkode: 00d3c...9c9
Try2 Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 spørs om hunden klarer å slikke..Flotten sitter ofte der hunden ikke får tak i den. Gjør som du ofte må hos Vet. Hold den fast og ta den med to fingre. Bruk negene. Har aldri hatt problemer med å ta flott uansett hvor den er på kroppen. Og den må tas NÅ!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Beklager om jeg ikke helt skjønner problemet, men... er det ikke bare å holde den fast og dra flåtten ut? Lettest med fingrene, synes jeg. Bare hold hodet godt fast og ta den? Kjipt for valpen å bli holdt selvsagt, men det er over fort, og du får den aldri til å stå tilstrekkelig i ro med skinkeost e.l. Pøs heller på med godis når flåtten er ute ☺️ Anonymkode: 64c2b...a15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå