Vk89 Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hei, jeg lurer på om noen som har blitt feilmedisinert eller over medisinert med levaxin før og om dere kan kjenne dere igjen i disse symptomene? :Kjempe kvalm første halvdel av dagen, kjempevarm og svetter, følelse av og være veldig urolig og høy puls og en slags brennefølelse i huden. Det viste seg at mine blodprøver var normale ifjor og lege satt meg bare plutsemig på dette og 5 dager inn begynte disse symptomene så jeg stoppet og ta de bare og fikk time hos en annen lege som ba meg stoppe ta de, tok nye blodprøver og sa jeg mest sannsynlig har reagert på disse tablettene. Jeg pør for lurer på hvor lenge det tok før dere følte dere normale igjen etterpå ? Jeg er på dag 5 nå og føler meg litt roligere men fortsatt ikke helt bra.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Overmedisinert så blir jeg urolig, irritabel, sover dårlig. Er ikke feilmedisinert da. Om du er det kan det ta noen uker før levaxinen er ute av kroppen, den har lang halveringstid. Anonymkode: 96c59...0ad
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Jeg har fått for høy dose en stund og merket hjertebank. Irritabel og utålmodig er jeg av natur, så det er vanskelig å knytte til Levaxin. Jeg kjenner ikke til at kvalme er en del av symptombildet. Anonymkode: 14f5a...a69
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Jeg får veldig vondt og hodet og mye angst og uro når jeg er overmedisinert, men det er sikkert andre symptomer på det også. Få tatt blodprøver så fort som mulig. Anonymkode: 66bea...975
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Jeg har vært overmedisinert på Levaxin. Hadde da skikkelig hjertebank og høy puls. Var også veldig urolig. Fryktelig ubehagelig. Da Levaxin har lang halveringstid så tar det gjerne et par uker før du merker bedring. Anonymkode: f8ec0...cd7
Vk89 Skrevet 17. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært overmedisinert på Levaxin. Hadde da skikkelig hjertebank og høy puls. Var også veldig urolig. Fryktelig ubehagelig. Da Levaxin har lang halveringstid så tar det gjerne et par uker før du merker bedring. Anonymkode: f8ec0...cd7 Okei så etter et par uker etter siste tabletten var tatt da så vil disse ubehagelige symptomene forsvinne? Tok siste for ca 6 dager siden.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Vk89 skrev (14 timer siden): Det viste seg at mine blodprøver var normale ifjor og lege satt meg bare plutsemig på dette Hva mener du egentlig her? Plutselig, uten diagnose eller mistanke? Noen ganger prøver man kanskje medisin, siden man godt kan ha symptomer på lavt stoffskifte, men likevel være innenfor grenseverdier. Slik testing bør ha ganske tett oppfølging. Anonymkode: fa106...3fe
Vk89 Skrevet 17. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du egentlig her? Plutselig, uten diagnose eller mistanke? Noen ganger prøver man kanskje medisin, siden man godt kan ha symptomer på lavt stoffskifte, men likevel være innenfor grenseverdier. Slik testing bør ha ganske tett oppfølging. Anonymkode: fa106...3fe Ja etter jeg klaget på tynnere hår også linjer som er samme veien neglene vokser ut så satt legen meg på levaxin. Men alle blodprøvene mine var godt innenfor på stoffskifte så etter noen dager på levaxin ble jeg veldig dårlig. Var på onsdag hos en annen lege som fortalte meg at jeg har en reaksjon på levaxin og ble oppgitt og ba meg stoppe ta disse og jeg tok nye blodprøver samme dagen også.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Har du fått svar på de nye blodprøvene? Det høres ut som du har fått en medisin du ikke skal ha. Sjukt at du bare ble satt på Levaxin, om man ikke har lavt stoffskifte kan den føre til høyt blodtrykk og hjerteproblemer over tid. Når jeg så tittelen lurte jeg på om du slet med det samme som meg, nemlig at jeg ikke håndterer syntetisk t4/levaxin og får verre stoffskiftesymptomer (hypo) og skulle anbefale deg å prøve å bare ta t3 i så fall, men her høres det jo bare ut som at du har en helt spinnvill lege! Har du fått sjekket andre hormoner siden du har hårtap? er du kvinne eller mann? Hormonelt hårtap kan komme av østrogendominanse, eller for lavt østrogen+ for mye mannlige kjønnshormoner. I begge tilfeller kan bio-identisk progesteron hjelpe. Om det er mangel/anemi-relatert anbefaler jeg å sjekke vit d, jern og b-vitaminer. B-vitaminer hjelper veldig mot hårtap for de som sliter med mangler:) Anonymkode: 39d99...a19
Vk89 Skrevet 17. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har du fått svar på de nye blodprøvene? Det høres ut som du har fått en medisin du ikke skal ha. Sjukt at du bare ble satt på Levaxin, om man ikke har lavt stoffskifte kan den føre til høyt blodtrykk og hjerteproblemer over tid. Når jeg så tittelen lurte jeg på om du slet med det samme som meg, nemlig at jeg ikke håndterer syntetisk t4/levaxin og får verre stoffskiftesymptomer (hypo) og skulle anbefale deg å prøve å bare ta t3 i så fall, men her høres det jo bare ut som at du har en helt spinnvill lege! Har du fått sjekket andre hormoner siden du har hårtap? er du kvinne eller mann? Hormonelt hårtap kan komme av østrogendominanse, eller for lavt østrogen+ for mye mannlige kjønnshormoner. I begge tilfeller kan bio-identisk progesteron hjelpe. Om det er mangel/anemi-relatert anbefaler jeg å sjekke vit d, jern og b-vitaminer. B-vitaminer hjelper veldig mot hårtap for de som sliter med mangler:) Anonymkode: 39d99...a19 Nei ikke fått svar på blodprøvene ennå, regner med tar en 14 dager fra dagen jeg tok de til dd er klare:) ja jeg har ikke tilitt til legen lenger for er 3 gangen noe rart skjer nå av feildiagnose eller behandling iløpet av 1 måned nå... jeg er kvinne og jeg har sjekket andre hormoner tidligere hos gynekolog og da hadde jeg pcos og det er vel det at mannlige hormoner er høyere enn østrogene mitt. Ja jeg har uansett fått en skikkelig reaksjon på den levaxin tablettene og tok de bare i 4 eller 5 dager men er nå gått 6 dager sia jeg tok siste og merker en forbedring men er fortsatt veldig ubehagelig med den høye pulsen og en veldig urolig følelse så er litt derfor jeg spør også så kanskje noen vet hvor lenge jeg må gå sånn her føre jeg er bra igjen og tilbake til normalen 😛
Vk89 Skrevet 19. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2022 Noen som kan svare på hvor lenge etter levaxinstopp det vil ta føre jeg merker bedring av disse symotomene som kom med den da jeg tok disse oppå et normalt stoffskifte??
_popcorn_ Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 Ryddet for innlegg om medisindosering. _popcorn_, adm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå