AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #21 Skrevet 16. september 2022 Veganere drikker ikke melk, og menneske er et dyr,så amming utgår... så hva skal ungen fores på - kokosmelk? Anonymkode: a7ec6...222 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #22 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Veganere drikker ikke melk, og menneske er et dyr,så amming utgår... så hva skal ungen fores på - kokosmelk? Anonymkode: a7ec6...222 Har du satt deg inn i hvorfor veganere velger et vegansk kosthold? At kua føder kalv på kalv, som bare blir tatt fra henne direkte, for at hun skal produsere mest mulig melk? Mens hun lever livet sitt i en trang bås? Det kan jo på ingen måte sammenlignes med at en mor selv velger å gi melk til sitt barn. Anonymkode: 884c0...454
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #23 Skrevet 16. september 2022 Foreldre som kjører et vegansk kosthold for babyer og små barn bør bli fratatt barna sine. De har ikke en normal og fornuftig tankegang! Anonymkode: 1103a...c29
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #24 Skrevet 16. september 2022 I mange andre land er det ganske vanlig med veganske barn. Jeg har flere venninner i USA som har det. Barna klarer seg, helt ærlig, mye bedre enn andre barn. De er slanke i motsetning til svært mange amerikanske barn, de er reflekterte over hva de spiser, de gjør det utrolig bra både på skole, trening og sosialt og de har helt fin vekst. Ene venninnen min har barn i tyve års alderen og de er like friske og sunne som alle andre(eller mer). Teor bare venninnene fines synes det er veldig rart at barnet ditt skal spise vegansk når ingen andre i familien gjør det. Ganske sært Anonymkode: ee955...737 2
Embla Othea Skrevet 16. september 2022 #25 Skrevet 16. september 2022 Tviler på at barnehagen kommer til å følge opp et «vegansk kosthold».
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #26 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I mange andre land er det ganske vanlig med veganske barn. Jeg har flere venninner i USA som har det. Barna klarer seg, helt ærlig, mye bedre enn andre barn. De er slanke i motsetning til svært mange amerikanske barn, de er reflekterte over hva de spiser, de gjør det utrolig bra både på skole, trening og sosialt og de har helt fin vekst. Ene venninnen min har barn i tyve års alderen og de er like friske og sunne som alle andre(eller mer). Teor bare venninnene fines synes det er veldig rart at barnet ditt skal spise vegansk når ingen andre i familien gjør det. Ganske sært Anonymkode: ee955...737 USA er det siste landet en skal sammenligne seg med når det gjelder en fornuftig livsstil. Der finnes det glade vanvidd av alternative levemåter. Det folket er også mye mere mottagelig for humbug og svindel. Feks så er amming noe mindretallet har skjønt er viktig Anonymkode: 1103a...c29
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #27 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Veganere drikker ikke melk, og menneske er et dyr,så amming utgår... så hva skal ungen fores på - kokosmelk? Anonymkode: a7ec6...222 Hva? Må være det dummeste jeg har lest i kveld.😄 Anonymkode: 22c65...c0e
GammelKaktus Skrevet 16. september 2022 #28 Skrevet 16. september 2022 Synes ikke at man skal legge merkverdige restriksjoner på barns kosthold uten at man må. Det er noe de kan velge selv om de ønsker det når de er voksne nok til det, samme med religion, det er slikt de må få ta stilling til selv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #29 Skrevet 16. september 2022 Jeg hadde gafla i meg kyllingklubber type kfc lignende variant, hver gang hun kom på besøk. Vært like respektløs mot henne tilbake. Anonymkode: 27237...c6e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #30 Skrevet 16. september 2022 Har respekt for veganere og vegetarianere, men synes ikke det er riktig å tvinge barna sine til å følge en viss diett hvis det ikke er nødvendig pga helsa. Helt greit om de spiser vegansk hjemme, men når barna er med venner, på skolen, i barnehage, på fotballturnering etc, så synes jeg ikke de skal være nødt til å alltid spørre hva maten inneholder, og måtte be om alternativer/ta med egen mat. Har null erfaring, men kan tenke meg at det vil bli svært utfordrende å holde et vegansk kosthold for barna over tid, uten at de kjenner seg utenfor. Tenk bare når de begynner i barnehager. Nå er jeg ikke sikker på hvor mange barnehager som serverer mat i forhold til hvor mange som har ordning med at foreldre sender med matpakke, men i barnehagene her i kommunen så får de maten servert. Og maten er skive med tubeost, brunost og fårepølse. "Varmmaten" er vafler eller pølse i brød. Skal barnehagen få i oppgave å ordne med vegansk alternativ, så blir det garantert et elendig kosthold. Aldri i verden om barnehagen kjøper inn grønnsaker, nøtter eller belgvekster. Anonymkode: 22c65...c0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå