AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hvem i alle dager tenker at det er lurt å selge blandingshunder til blodpris? Hundene kan ha fire ulike raser og eier har null forutsetning for å forutse hvilke helseproblemer hundene kommer til å ha. I tillegg er det blandingsraser og ikke enraset hunder med stamtavle! Hva feiler det folk!!!??? Hundene koster gjerne det samme som for renrasede hunder. Dette er jo galskap!! Anonymkode: d1491...2cc 6
Try2 Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Det som feiler folk er at de betaler. 12 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Try2 skrev (Akkurat nå): Det som feiler folk er at de betaler. Ja, helt enig. Latterlig dette dyremarkedet at det skal være lov. Anonymkode: d1491...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Kjempebra at det blir mer populært med blandingsraser! Hilsen en med blanding av 4 raser, 17 år, 0,2% innavlsgrad og topp helse. Anonymkode: ac8be...080 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Regner med at prisene vil synke nå som markedet er mettet. Tror også det er flere som iløpet av ett år kvitter seg med hundene sine eller er dumme nok til å parre dem fordi valper er søte. Anonymkode: 707ed...f1c 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjempebra at det blir mer populært med blandingsraser! Hilsen en med blanding av 4 raser, 17 år, 0,2% innavlsgrad og topp helse. Anonymkode: ac8be...080 Det har da vitterlig ingenting med saken å gjøre! Folk som avler på hunder og har null kunnskap kan ikke kreve så drøye priser! Som kjøpet har man null garanti. Anonymkode: d1491...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Regner med at prisene vil synke nå som markedet er mettet. Tror også det er flere som iløpet av ett år kvitter seg med hundene sine eller er dumme nok til å parre dem fordi valper er søte. Anonymkode: 707ed...f1c Ja, og fordi folk ikke vet hva det vil si å ha hund. De kastet jo bort som om de hadde null verdi. Kjøpes uten ekstra overveielser for hvordan fremtiden i mange år blir, og skylder på helsa. Men en gang det åpner seg en mulighet mtp på ferier osv så får folk helseproblemer 🙄🤬😕 Anonymkode: d1491...2cc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Helt enig. Har sett valper med 7 forskjellige raser innblandet, som "oppdretter" ikke bare ville ha over 20 000 kroner for, de satt også ut noen på fôr for å avle videre på valpen. Ingen informasjon om hva foreldrene var sjekket og klarert for. Synes prisen for bakgårdsmikser er hårreisende. Men det samme synes jeg om prisen på doodleblandingene. Nå har de overavlet på disse i sommer, så prisene har sunket fra 30-35000 og ned til nærmere 20 000. Jeg var heldig med min forrige hund, blandet av fire raser. Jeg var for ung og uvitende til å spørre om noe fornuftig om foreldrene, men fikk en vanvittig flott hund. Aldri syk, utover livmorbetennelse. Fikk riktignok problemer med leddene, men ikke før hun ble 12, og hun var en stor, kraftig og eksplosiv type. Hun ble 15 år. Jeg tror ikke man kan skyte gullfuglen to ganger, så når jeg skal skaffe meg neste vil jeg vite at foreldrene er friske. Når det er sagt så ser jeg til stadighet facebookinnlegg med rasehunder som har allergiproblemer opp, ned og i mente, og det gjør meg litt bekymret. Anonymkode: 0a0b4...c52 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Jo flere raser i en hund jo bedre!! Anonymkode: 92412...ac7 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 I tillegg til idiotiske priser, så skriver tilogmed noen av disse folka at de kan GARANTERE trenbarhet og godt gemytt på sine blandingsvalper! For noe tøv! Jeg syns blandingsraser er fantastiske, men mye kan gå galt om man blander to usunne foreldre, eller to/flere raser som har samme potensielt arvelige lidelser. Får håpe at alle disse såkalte "oppdretterne" gir seg fullstendig slik at markedet kan gå tilbake til normalen Anonymkode: ff7b8...4c3 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjempebra at det blir mer populært med blandingsraser! Hilsen en med blanding av 4 raser, 17 år, 0,2% innavlsgrad og topp helse. Anonymkode: ac8be...080 Så kult at du vet innavlsgrad på din blandingshund. Det har jeg faktisk aldri sett noen annonsere med før i det hele tatt. Jeg tenker at hvis man skal begynne å ta blandingsavl seriøst, bør de oppgi både dette, relevante helsesjekker utfra de rasene som er i blandingene og gjerne mentalbeskrivelse av foreldrene for å sikre at man for eksempel ikke får motstridende mentale egenskaper hos valpene. Når dette er på plass, som det er på min rase, skal jeg vurdere blandingshund Anonymkode: bf7cc...d13 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så kult at du vet innavlsgrad på din blandingshund. Det har jeg faktisk aldri sett noen annonsere med før i det hele tatt. Jeg tenker at hvis man skal begynne å ta blandingsavl seriøst, bør de oppgi både dette, relevante helsesjekker utfra de rasene som er i blandingene og gjerne mentalbeskrivelse av foreldrene for å sikre at man for eksempel ikke får motstridende mentale egenskaper hos valpene. Når dette er på plass, som det er på min rase, skal jeg vurdere blandingshund Anonymkode: bf7cc...d13 Jeg har vært veldig heldig med mine blandingshunder og foretrekker de da jeg ikke synes om markedet for «designerhunder». Vanvittig mye useriøse det også og helt syke priser. Men det er som å skyte i lufta og man vet aldri hva man får. Men foretrekker de, er bare ikke vant til å skulle kjøpe meg en Porsche hver gang av folk som har null peiling. Anonymkode: d1491...2cc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 Eksempel: https://www.finn.no/273236202 Anonymkode: d1491...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eksempel: https://www.finn.no/273236202 Anonymkode: d1491...2cc Uff! Så tragisk😔 Fine raser, hver for seg. Så kommer det en idiot og blander disse. Hvorfor ikke bare drive seriøs avl på rasen, men hver for seg? Tviler på denne "oppdretteren" hadde klart det uansett. "Lite jaktlyst hos foreldrene" Snakk om å ødelegge flotte hunder ved å avle slik... Anonymkode: 7563b...291 1
pia mater Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjempebra at det blir mer populært med blandingsraser! Hilsen en med blanding av 4 raser, 17 år, 0,2% innavlsgrad og topp helse. Anonymkode: ac8be...080 Er da mulig å finne renraset hund med lite innavl. Hilsen en med renraset hund med både stamtavle og 0,0 i innavlsgrad, som kostet mindre enn en blandingshund. 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 pia mater skrev (19 minutter siden): Er da mulig å finne renraset hund med lite innavl. Hilsen en med renraset hund med både stamtavle og 0,0 i innavlsgrad, som kostet mindre enn en blandingshund. Hvilken rase er det snakk om? Anonymkode: d1491...2cc
pia mater Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken rase er det snakk om? Anonymkode: d1491...2cc Engelsk springer spaniel.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #18 Skrevet 20. september 2022 pia mater skrev (På 16.9.2022 den 21.51): Engelsk springer spaniel. De ligger på 15-25k. Så ikke spesielt billig da. Anonymkode: d1491...2cc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #19 Skrevet 20. september 2022 Er jo bare for folk å ikke betale det. Kommer snart nok hunder på billigsalg. Er jo en haug korona hunder som omplasseres nå. Anonymkode: 45eee...7b6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #20 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De ligger på 15-25k. Så ikke spesielt billig da. Anonymkode: d1491...2cc Hvorfor må rase hunder være billig?! Anonymkode: 7563b...291 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå