Gå til innhold

Kaldheve Tangzhon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle bake boller i morgen, og teste tangzhon-metoden. 

Kan jeg kaldheve en slik deig også? 

Er den mer klissete å jobbe med? 

Anonymkode: 13108...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Siden deigen kan være litt mer klissete å jobbe med enn vanlig deig, så er det bare en fordel at den er kjøleskapskald når du skal jobbe med den :)

Skrevet
mercury_ skrev (1 time siden):

Absolutt! Siden deigen kan være litt mer klissete å jobbe med enn vanlig deig, så er det bare en fordel at den er kjøleskapskald når du skal jobbe med den :)

Takk! Vente til tangzhonen er kald da kanskje? 

Bør jeg slå fra meg kjevling, kan jeg evt jukse med litt mel på bord og kjevle? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! Vente til tangzhonen er kald da kanskje? 

Bør jeg slå fra meg kjevling, kan jeg evt jukse med litt mel på bord og kjevle? 

Antok at du mente at du ville lage ferdig deigen (ted tangzhong og alt), så heve den i kjøleskapet over natten, og så bake ut, heve og steke neste morgen? 

Du kan fint kjevle ja, bruk litt mel men ikke for mye. Du kan også prøve å olje bord og kjevle i stedet. 

Skrevet

Ja! 
Den klarte ikke strekketesten helt, kjørte den sikkert i 30-40 min 🤪 Men den var blank og slapp bollen tilslutt ihvertfall. Nå står den i uteboden og skammer seg. Går det åt skogen kan jeg lage ny «vanlig» i morgen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja! 
Den klarte ikke strekketesten helt, kjørte den sikkert i 30-40 min 🤪 Men den var blank og slapp bollen tilslutt ihvertfall. Nå står den i uteboden og skammer seg. Går det åt skogen kan jeg lage ny «vanlig» i morgen. 

Ha ha 🤣 stakkars fine deigen som står og skammer seg 😂. Måtte bare le litt av beskrivelsen.

Høres spennende ut med den bakemetoden.

Skrevet

De ble bra! 

B391DDB6-AD4A-4306-BCBA-4E215E12AE49.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De ble bra! 

B391DDB6-AD4A-4306-BCBA-4E215E12AE49.jpeg

Nam!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde kanelsnurrer med thangzong og kaldheving. Ble altså de beste bollene jeg noen gang har smakt. Liker egentlig ikke (kanel)boller fordi det er så tørt og smakløst. Ikke nå lenger nei!

Anonymkode: d5440...235

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...