Gå til innhold

Folk her prakker diagnoser på andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det virker som at mange her er veldig opptatt av å prakke diagnoser på andre. Så fort noen føler seg nedfor, klager over at de sliter sosialt/er sjenerte, ikke føler seg smarte nok, er arbeidsledige osv.. «Aspergers» «adhd» «bipolar» «angst» «deprimert» osv.. og så fortsetter de med at man bør søke uføre, innse at man er som man er og redusere forventningene til livet. Jeg blir mektig irritert. Jeg er selv diagnostisert med både adhd, depresjon og Asperger. Je har slitt veldig ja, men nå som voksen, klarer jeg meg helt greit. Jeg har jobb, jeg snakker lett med andre mennesker. Selvfølelsen kan alltids bli bedre, har litt for lett for å føle at andre misliker meg i perioder, men ikke alltid. Har lært meg triksene ettersom jeg har fått trent meg sosialt. Og problemene blir mindre mens tiden går. Av og til blir jeg jo engstelig fordi jeg er redd for at jeg ignorerer fullstendig problemene mine og får et kraftig tilbakefall en dag. Men skal jeg tenke slik kan jeg vel bare sette meg ned og gjøre ingenting, og det kommer ikke på tale. Så, hvorfor prakker dere ting på andre? Er kommentarene fra folk som selv ikke mestret livet og vil derfor at andre også skal gi opp? Hadde jeg hørt på rådene her på kg så hadde jeg vært deprimert og ikke vært der jeg er i dag, for å si det sånn…

Anonymkode: 9dd4f...05e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker det heller ikke. Ble veldig diskriminert av autoritets figurer i barndommen min som prakket Aspergers syndromet på meg. Så er enig

Jeg synes rådgiver er greit hvis du trives å få rådene, men føler å bare prate med noen som virker ubehagelig er rart.

Kanskje jeg er sexistisk der. Men føler mannlig rådgivere ikke funker for meg. Føles rart ut. Men bare prøv ditt beste uansett!

Uansett tror jeg Aspergers og slikt er tull. Jeg bare hatet det gjennom livet at jeg var prakket på med det syndromet

Endret av Woah0
Skrevet

Har også adhd, depresjon og asperger+ angst. På skolen trodde lærerne at jeg var lett psykisk utviklingshemmet. Når jeg leser her inne skjønner jeg at folk har lett for å ta feil, siden de så lett bare setter diagnose på andre mennesker.

Anonymkode: fd173...a60

Skrevet

Er enig i at enkelte her har altfor lett for å prakke diagnoser og anbefale ufør her. 

At du klarer deg bra og er vel fungerende er veldig fint for deg. Men vi er alle så forskjellige, og ikke alle klarer det du har klart, så for noen så er behandling og ufør riktig, men det er det jo fagpersoner som avgjør og ikke KG.

Anonymkode: 2ec7f...306

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er enig i at enkelte her har altfor lett for å prakke diagnoser og anbefale ufør her. 

At du klarer deg bra og er vel fungerende er veldig fint for deg. Men vi er alle så forskjellige, og ikke alle klarer det du har klart, så for noen så er behandling og ufør riktig, men det er det jo fagpersoner som avgjør og ikke KG.

Jeg har vært i behandling. Men ikke nå lenger. Jeg bruker Zoloft. Har ikke lenger denne intense angsten og aggresjonen er borte. Men angsten melder seg i mildere grad i perioder. 
Men jeg ble anbefalt ufør her inne. Så derfor lurer jeg på om folka som skriver det egentlig ikke ønsker at andre med tilsvarende problemer skal klare seg, fordi de selv ikke gjorde det? For de rotter seg liksom sammen, og liker hverandres negative kommentarer som «du må nesten bare akseptere det» osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært i behandling. Men ikke nå lenger. Jeg bruker Zoloft. Har ikke lenger denne intense angsten og aggresjonen er borte. Men angsten melder seg i mildere grad i perioder. 
Men jeg ble anbefalt ufør her inne. Så derfor lurer jeg på om folka som skriver det egentlig ikke ønsker at andre med tilsvarende problemer skal klare seg, fordi de selv ikke gjorde det? For de rotter seg liksom sammen, og liker hverandres negative kommentarer som «du må nesten bare akseptere det» osv.

Kan hende du har rett, eller så vet de ikke bedre, ikke vet jeg. Men jeg har også observert at det slenges rundt her med diagnoser og anbefaling om ufør. Men uføreprosessen er for mange ingen enkel løsning. Det er som oftest snakk om flere år i Nav systemet, utallige behandlinger og arbeidsevnevurderinger. Mange får avslag, så er det nye runder med Nav. 

Skrevet

Du er paranoid......... 

Anonymkode: 02d43...a34

Skrevet

en psykiater (eller psykolog) burde jo selvfølgelig hatt massevis av utdannelse og arbeidserfaring, før man faktisk setter noen som helst slags diagnoser på deg. 

men noen tilfeldige forstå-seg-påere her på Kvinneguiden, og leser noen får setninger om en vilt fremmed person som dem aldri har møtt i det virkelige liv. Voila, så kan dem selvfølgelig påstå at folk har for eksempel asbergers / adhd  / depresjon, eller what ever.            

Anonymkode: 499a6...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...