Gå til innhold

Noen forslag


Gjest Emsi

Anbefalte innlegg

Vi er veldig usikre på hvor vi vil reise til sommeren. Vi reiser til Praha i januar, så vi tenkte å styre unna øst-europa i sommer. Og vi er lei av spania-ferier o.l.

Noen som har noen forslag til litt "uvanlige" steder? Trenger bare noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. jeg liker å ligge på stranda, han er ikke så fan av det. men det er ikke så viktig for meg. Det kan veldig gjerne være noe å oppleve/spesielt å se på i nærheten. Festing er ikke det vi prioriterer høyest når vi reiser på ferie alene.. Det beste hadde såklart vært en kombinasjon av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en middels eller stor by som inneholder mye man kan gjøre, oppleve og se på, som ligger ved stranda. :)

Da har vi avgrenset litt. Pris? Verdensdel du foretrekker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare vært i europa så jeg vet ikke hva jeg foretrekker. Vi drømmer begge om å reise til afrika, men det er nok ganske dyrt. Rundt 7000 pr pers er vel greit. Så turer til egypt i juli til 5500 pr pers noe som er kurrant.. men har hørt mye rart om det landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kunne begge tenkt oss å dra til Usa faktisk, men det er jo ekstremt dyrt? alle steder jeg har sett koster det 12000 pr pers og det har vi ikke råd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York, oh my god! Det blir kanskje dårlig med strand, men dit vil jeg tilbake, anbefales inderlig.

Men reis gjerne sent i mai eller tidlig i juni, så sparer dere mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York, oh my god! Det blir kanskje dårlig med strand, men dit vil jeg tilbake, anbefales inderlig.

Men reis gjerne sent i mai eller tidlig i juni, så sparer dere mye.

NY ja! Var der nå i aug/sept, varmt nok!!! Og det skal ikke være så langt til strand heller, men vi dro ikke til strand. Kan visst ta en båt, husker ikke stedet, men dit drar vel alle new-yorkere for å bade/sole seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han sa faktisk NY nå i helga.. Men prisene er vel litt vel stive? Og mai/juni passer dårlig for meg. Student med mange eksamner på den tiden.. evt. slutten av juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også student, vi reiste i påskeferien vi. 5 netter på hotell, det kom vel på litt over 11 000 tilsammen for to personer inkl hotell og fly.

Ikke billig.. men såå verdt det. Vi hadde jo absolutt et bra hotell også da, trestjerners riktignok, men det var kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NY er veldig dyrt i hovedsesongen (mai-sept), men drar du før dette finner du hotell til ca halve prisen av sesongprisene.

Første gang jeg var i NY var i slutten av febr, da kostet hotellet 100 USD pr natt uten frokost. Nå i aug/sept kostet det det dobbelte......

Men IKKE dra i februar mnd, da var det surt og kaldt/ukoselig der!

Flybilletter finner man så og si alltid billig til NY. Vi fløy med Icelandair som ofte har kampanjetilbud. Ga bare 2900 kr t/r pr pers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wæ, nesten 1000 kr pr natt? det var dyrt...

100 USD er jo ikke akkurat 1000 kr da... Det blir mer sånn ca 650 kr (hvertfall slik valutaen er per idag).. ;)

Endret av ~sikka~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dere drømmer om Afrika, ville jeg vurdert Tunisia eller Egypt. Hit kan dere få en rimelig tur, og dere kan kombinere fantastiske strender med spennende opplevelser.

Ellers er jeg enig med de andre over her, at New York er det beste reisemålet... :) men det blir nok en del dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow... det er jo ikke så dyrt som jeg trodde å reise til usa.. fly+hotell, 10 dager for 2 personer til NY, 10-12000..

10 dager til den prisen? Hvor fant du det?

:sur: jeg vil også på tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...