Gå til innhold

Valpesvindel

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig netaler man depositum ved reservadjon av valp, finner ikke en seriøs oppdretter som ikke krever det. De vil jo sikre seg at de som reserverer valp mener drt seriøst.

At noen bruker dette for å svindle er synd, men svindel kan man finne over alt, man må bare være ekstra obs.

Anonymkode: 8922a...b32

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig netaler man depositum ved reservadjon av valp, finner ikke en seriøs oppdretter som ikke krever det. De vil jo sikre seg at de som reserverer valp mener drt seriøst.

At noen bruker dette for å svindle er synd, men svindel kan man finne over alt, man må bare være ekstra obs.

Anonymkode: 8922a...b32

Min oppdretter er seriøs. Han tar ikke depositum. Hvis det er så dårlig avl at man ikke har valpekjøpere på liste når tispen blir parret, er det ikke rart noen  ta depositum...

Skrevet

Oppdretterne for mine to hunder tar ikke depositum. Har enda ikke sett noen oppdrettere for den rasen som tar depositum. De har lange lister med interesserte, og de tar flere grundige samtaler med alle interesserte før de korter ned listen.

Når valpene er født og begynner å vokse seg til, så blir det en ny runde med samtaler og møter før oppdretter bestemmer seg for hvilken valp som vil passe best i hvilket hjem. Er det noen som trekker seg, så har de fortsatt mange andre gode alternativ til hjem. 

Anonymkode: dac03...f2c

Skrevet

Nå fremgår det jo ikke av artikkelen som denne kvinnen faktisk var en oppdretter i det hele tatt. Virker mer som noen drev å solgte en ikke-eksisterende valp altså.... 

Ellers er det jo helt normalt med reservasjonsgebyr. Det sikrer jo ikke bare valpeselger , men kjøper også. Jeg vet om flere som har opplevd å reservere valp uten gebyr for så ha selger bare selge ombestemme seg og selge valpen til andre... 

Anonymkode: 66954...ff7

Skrevet

Betalte første depositum for hund i 2006, aldri hatt noe problem med det. Veldig lite info i artikkelen da, var dette en registrert oppdretter? Hadde de som ble lurt besøkt valpen og sett at den faktisk fantes?

Skrevet
Troyamin skrev (2 timer siden):

Min oppdretter er seriøs. Han tar ikke depositum. Hvis det er så dårlig avl at man ikke har valpekjøpere på liste når tispen blir parret, er det ikke rart noen  ta depositum...

Mammas kusine driver med oppdrett og i stor skala.  Ikke valpefabrikk, men hun har nesten alltid beholdt en tispe fra kullene og de bruker igjen. Hu har lange lister med kjøpere men velger likevel å ta depositum. Men da har man som regel hilst på valpen allerde. 

Jeg har alltid betalt depositum på de valpene jeg har kjøpt

Skrevet

Håndpenger heter det, litt av summen forskuddsbetalt. Depositum har en annen definisjon.

Anonymkode: 4f598...b3e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...