AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg har 2 x 2kg entrecôte’er som jeg skal tilberede helstekte i morgen…og nå kjenner jeg at rullegardinet er på full vei ned😂jeg bruker alltid temperaturmåler,men tenker at det er greit å vite når de ca vil bli ferdige…slik at man kan time tilbehøret litt enklere. Så…finnes det noen reddende engler der ute som kan guide meg trygt gjennom faenskapet jeg nå har rotet meg inn i😂slenger ved et bilde av hvordan jeg ønsker at resultatet skal bli mtp fargen på kjøttet. Jeg vil ha frisk rosa farge på hele kjøttet,ikke bare litt rosa i midten med mye grått rundt😅🥩hvordan lager du din aller beste helstekte entrecôte… Anonymkode: 70542...cf5
Brunello Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Hva slags tilbehør skal du ha? Det meste av grønnsaker trenger langt kortere varmebehandlings-tid enn kjøttet skal hvile. Og det som trenger lengre tid er typisk poteter og eventuelle ovnsstekte grønnsaker. De kan stå i ovner fra kjøttet har oppnådd 45 grader. Det er ganske store kjøttstykker, så de trenger nok en drøy time på 160 grader ( husk å legge de ut i romtemp. Stek kjøttet til kjernetemperatur 58 grader og la kjøttet hvile minst 20 minutter. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Tusen takk for svar! Da tar jeg utgangspunkt i at det vil ta ca en god time på 160 grader. Jeg tar det nok ut på en litt lavere kjernetemperatur enn 58 grader,men da har jeg i hvert fall noe å gå ut i fra😃Nå får det briste eller bære😅 Anonymkode: 70542...cf5
Palma Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Ville stekt grønnsakene når kjøttet hviler. Veldig viktig at det hviler.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Palma skrev (19 minutter siden): Ville stekt grønnsakene når kjøttet hviler. Veldig viktig at det hviler.. Det skal jeg gjøre😊👌🏼 Anonymkode: 70542...cf5
fotosyntesen Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 https://nasjonalgastro.blogg.no/1520273268_lag_den_perfekte_biffen.html Reversert steking. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå