Gå til innhold

Hva har du spist til frokost? (Bilde)

Gjest TSN
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei, minner om at denne tråden er for de som ønsker å dele bilder av frokosten sin! Innlegg uten bilder vil derfor kunne slettes for avsporing. De av dere som ønsker å diskutere temaet uten å dele bilder oppfordres til å vise hensyn overfor deltagerne i denne tråden, ved å heller poste i ''Hva har du spist til frokost (uten bilde)''. Mvh Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Embla Othea skrev (36 minutter siden):

Haha gammelt bilde 😛

Joa men karbonadesmørbrød er godt da :) :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen frokostspiser, men jeg koser meg med å se på bildene i denne tråden. I dag kom jeg til å lure på en ting, blir dere som er flinke til å delta her motivert til å gjøre det litt ekstra koselig, eller er dere så flinke til å lage fin frokost uansett?

Nyt dagen! :)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (11 minutter siden):

Jeg er ingen frokostspiser, men jeg koser meg med å se på bildene i denne tråden. I dag kom jeg til å lure på en ting, blir dere som er flinke til å delta her motivert til å gjøre det litt ekstra koselig, eller er dere så flinke til å lage fin frokost uansett?

Jeg spiser veldig med øynene, og sliter med matlyst om ikke maten ser innbydende ut, eller omstendighetene rundt maten ikke er fine og rolige🙈 Har som regel god tid på morgenen, så det koster meg ingenting å lage en fin og god frokost – også synes jeg denne tråden er så koselig så derfor deler jeg😅

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Joa men karbonadesmørbrød er godt da :) :) :) 

Sant. 😀

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (52 minutter siden):

@skreppamedleppa: Jeg mener å huske på at hun jobbet med noen som hadde et problematisk forhold til mat og hun lærte verdien av å få se til å se innbydende og appetittelig ut. Så det var noe hun tok med fra jobben. Der ser alltid veldig koselig og innbydende ut. 😀

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (10 timer siden):

Jeg elsker frokost og styrer en del med å lage den fin uansett.😋 Så jeg spiser mine vanlige ting.
Men kan vedgå at jeg nok kanskje husker på at jeg legger frukten på toppen av yoghurten heller å klaske den oppi skåla underst, for bildet.
Og legger en lapp oppå den andre så det blir dobbeltdekker med brunost etter at bildet med synlig brunost er knipset😘 Hehe.

Enig i at tråd er koselig å se i, og inspirerende, jeg liker den også godt 💙 Og fint den gleder selv om man ikke er frokostmenneske👍

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Brunhilde skrev (På 15.2.2023 den 9.29):

@Embla Otheahusker så absolutt rett om meg for min del..  Nå har jeg ingen problemer med å innrømme høyt og tydelig uten noe skam at jeg er veldig lite matintressert sånn egentlig, jeg kan ikke fordra å lage mat, synes det er et av livets nødvendige onder, men akk så kjedelig og kjipt. Jeg har ingen interesse for det og jeg er ikke særlig flink. Det jeg derimot både føler meg flink til og kan få posetiv feedback på irl og her er "stemning".  Mat må en jo ha uansett, så for at jeg både skal synes det er kjekkere å lage og å spise så gjør jeg det koselig og stemningsfullt om det så bare er for mine øyner ene og alene eller jeg deler det meg kg folket..  Det har noe med matopplevelse min og både det å spise og lage mat blir kjekkere. Og dette har jeg blitt og fått et mer bevisst forhold til som sagt etter denne jobben jeg hadde for noen år siden, etter denne jobben tilhører det sjeldenhetene at jeg bare spiser sånn fort og radig...

Jeg er nok mer glad i majones på enkelte ting enn bilder alltid gir inntrykk av (det har alltid vært en av livets gode guilty pleasure)  og innimellom liker jeg å spise yoghurt av Rice sine melamin kopper som er litt mer fargerike (og farger alene gir meg personlig energi) enn f.eks de gjennomsiktige "kjedelige" glassene jeg har brukt mest i denne tråden (for at folk skal se hva jeg faktisk trøkker i meg)

Og jeg har jo som nevnt tidligere en jobb hvor jeg jobber ettermiddag/kveld som gjør at jeg har god tid, men selvsagt så skjer livet for meg også... Innimellom har jeg "tidlige" ( tidlige for et B menneske) avtaler og da kommer jeg selvsagt ikke for sent fordi jeg skal tenne stearinlys og ha gooood tid, men stort sett så liker jeg å gjøre mat til noe stemninsfullt og godt bare for meg selv også. Og det er nok som nevnt mye pga den jobben jeg hadde: at det betyr så utrolig mye for appetitt og smak, og det er så lite som skal til før jeg selv synes det blir litt mindre kjipt å lage mat... 

Også er det jo selvsagt veldig kjekt at selv mennesker som ikke er frokost mennesker kan synes denne tråden er koselig.😃😊

kira87 skrev (På 15.2.2023 den 17.10):

Dere som spiser en kvart frukt, hva gjør dere med resten? 

Det er skjeldent jeg har gjort det, men når det skjer så pakker jeg resten inn i folie eller tuparwer, setter i kjøleskapet og spiser det som regel til kvelden etter jobb samme dag.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (3 timer siden):

@Embla Otheahusker så absolutt rett om meg for min del..  Nå har jeg ingen problemer med å innrømme høyt og tydelig uten noe skam at jeg er veldig lite matintressert sånn egentlig, jeg kan ikke fordra å lage mat, synes det er et av livets nødvendige onder, men akk så kjedelig og kjipt. Jeg har ingen interesse for det og jeg er ikke særlig flink. Det jeg derimot både føler meg flink til og kan få posetiv feedback på irl og her er "stemning".  Mat må en jo ha uansett, så for at jeg både skal synes det er kjekkere å lage og å spise så gjør jeg det koselig og stemningsfullt om det så bare er for mine øyner ene og alene eller jeg deler det meg kg folket..  Det har noe med matopplevelse min og både det å spise og lage mat blir kjekkere. Og dette har jeg blitt og fått et mer bevisst forhold til som sagt etter denne jobben jeg hadde for noen år siden, etter denne jobben tilhører det sjeldenhetene at jeg bare spiser sånn fort og radig...

Jeg er nok mer glad i majones på enkelte ting enn bilder alltid gir inntrykk av (det har alltid vært en av livets gode guilty pleasure)  og innimellom liker jeg å spise yoghurt av Rice sine melamin kopper som er litt mer fargerike (og farger alene gir meg personlig energi) enn f.eks de gjennomsiktige "kjedelige" glassene jeg har brukt mest i denne tråden (for at folk skal se hva jeg faktisk trøkker i meg)

Og jeg har jo som nevnt tidligere en jobb hvor jeg jobber ettermiddag/kveld som gjør at jeg har god tid, men selvsagt så skjer livet for meg også... Innimellom har jeg "tidlige" ( tidlige for et B menneske) avtaler og da kommer jeg selvsagt ikke for sent fordi jeg skal tenne stearinlys og ha gooood tid, men stort sett så liker jeg å gjøre mat til noe stemninsfullt og godt bare for meg selv også. Og det er nok som nevnt mye pga den jobben jeg hadde: at det betyr så utrolig mye for appetitt og smak, og det er så lite som skal til før jeg selv synes det blir litt mindre kjipt å lage mat... 

Også er det jo selvsagt veldig kjekt at selv mennesker som ikke er frokost mennesker kan synes denne tråden er koselig.😃😊

Det er skjeldent jeg har gjort det, men når det skjer så pakker jeg resten inn i folie eller tuparwer, setter i kjøleskapet og spiser det som regel til kvelden etter jobb samme dag.

Enig. 🥰❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (På 15.2.2023 den 17.10):

Dere som spiser en kvart frukt, hva gjør dere med resten? 

Haha, legger det i kjøleskapet. Den appelsinen du ser på de siste bildene mine er den samme appelsinen🤪

Endret av sstinemor
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...