AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #21 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skal hilse Priusen min og si det, har ikke fylt bensin på snart to måneder og da har det stort sett vært småkjøring Anonymkode: fa98b...f28 Min ikke ladbare hybrid fyller jeg bensin på ukentlig og den bruker mer bensin enn den forrige bilen min som var ren bensinbil og tyngre. Kun langkjøring det er noe å spare på. Anonymkode: 47c19...918
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #22 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min ikke ladbare hybrid fyller jeg bensin på ukentlig og den bruker mer bensin enn den forrige bilen min som var ren bensinbil og tyngre. Kun langkjøring det er noe å spare på. Anonymkode: 47c19...918 Hva slags hybrid er det du har da? Så jeg vet hva jeg skal styre unna ved neste bilkjøp... Priusen min er mye tyngre enn den forrige bilen min (gammel fossilbil), men går allikevel mest på luft og kjærlighet virker det som. Anonymkode: fa98b...f28
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #23 Skrevet 16. september 2022 Pappa hadde ladbar hybrid tidligere. Den ladet ikke nok under kjøring til å få kjørt noe særlig på el om batteriet var tomt på starten av kjøreturen. Virket også som den ladet en del saktere under kjøring på tomt batteri. Ladet kun hjemme. El-rekkevidden var ikke lang nok til at det var noe særlig vits i å lade underveis med hans kjørestil. Anonymkode: eaf8a...ab6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #24 Skrevet 16. september 2022 TS, hva om du tar en telefon til de som selger bilen? Kanskje det kan være en idé? Anonymkode: 01e14...733
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #25 Skrevet 16. september 2022 Jeg har ladbar hybrid, og den kan brukes uten å lade. Da fungerer den som en vanlig hybridbil. Anonymkode: c759e...c9f
Snublefot62 Skrevet 16. september 2022 #26 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min ikke ladbare hybrid fyller jeg bensin på ukentlig og den bruker mer bensin enn den forrige bilen min som var ren bensinbil og tyngre. Kun langkjøring det er noe å spare på. Anonymkode: 47c19...918 Hvilken har du? Jeg har Volvo XC60 plugin/ladbar hybrid og selv om jeg ikke lader den så bruker den mindre bensin pga hybrid systemet. Selv om batteriet ikke er ladet opp. Og forbruket på denne er lavere (selv om jeg ikke har ladet) enn min forrige ikke-hybrid bil.
Imsdalen Skrevet 16. september 2022 #27 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min ikke ladbare hybrid fyller jeg bensin på ukentlig og den bruker mer bensin enn den forrige bilen min som var ren bensinbil og tyngre. Kun langkjøring det er noe å spare på. Anonymkode: 47c19...918 Dette høres jo absolutt ikke normalt ut. Enten holder hybridsystemet ditt på å ryke, eller så har du kjøpt noe skikkelig søppel.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #28 Skrevet 16. september 2022 Min 2009 prius bruker ca 0,45 l pr mil. "Bare" gått 250.000 km og går som en klokke ennå. Bruker ikke olje. Plug-in versjonen bruker faktisk litt mer om du ikke lader den hele tiden. Anonymkode: aea30...e44
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #29 Skrevet 22. september 2022 Har BMW ladbar hybrid. Man kan lade batteriet under kjøring til 100% hvis man velge SAVE. Om det skulle være et behov. Uten lading fra nett fungerer den som en vanlig hybrid ved bremsing og nedoverbakke. På normal kjøring veksler kapasiteten mellom 4-9%. På Vestlandet ladet jeg opp batteriet fra 4% opp til 40% kapasitet nedover bakkene fra fjellet. I bunnen kunne jeg kjøre 2 mil elektrisk :-) Den tillater deg ikke å kjøre batteriet ned på 0%. Sikkert for å spare batteriet men BMW har og alltid nok i reserve så man har alle 235 HK tilgjengelige ved en nødsituasjon. Anonymkode: 15a18...394
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #30 Skrevet 23. september 2022 Jeg er ikke ts, men er nok like forvirret over hvilken bil man bør satse på, når man ikke har lademulugheter, men synes det er fornuftig å ha valgmuligheter; altså hybrid. Min fossilbil synger på siste vers, men kvir meg for å velge «feil» på neste. Er lavtlønnet, men har 300 k å bruke. Men vil ikke ha bil som er dyr i drift🧐🥴 Anonymkode: e931b...290
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #31 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke ts, men er nok like forvirret over hvilken bil man bør satse på, når man ikke har lademulugheter, men synes det er fornuftig å ha valgmuligheter; altså hybrid. Min fossilbil synger på siste vers, men kvir meg for å velge «feil» på neste. Er lavtlønnet, men har 300 k å bruke. Men vil ikke ha bil som er dyr i drift🧐🥴 Anonymkode: e931b...290 Da gjentar jeg meg fra tidligere. Dersom du aldri har mulighet for å plugge bilen inn for å lade noe sted så kan du like godt velge en tradisjonell hybrid (HEV). Gevinsten med plugin hybrid (PHEV) får du KUN, og jeg gjentar KUN, når du kan plugge den inn et sted for å lade. På min PHEV så lader jeg hjemme og på jobb nesten hver tur. Dvs at jeg i det daglige nesten utelukkende kjører på elektrisk. På det jevne ligger jeg på ca 0,4 liter pr mil i forbruk av bensin i mellom hver gang jeg fyller drivstoff (målt med appen Fuelly), mens den beste målingen jeg hadde var 0,38. Til sammenligning så hadde jeg for lenge siden en Passat dieselbil og det laveste realistiske forbruket jeg klarte å oppnå på den var ca 0,42 liter pr mil. Bilen jeg hadde før (også dieselbil) denne hybriden låg jeg jevnt over 0,65-0,7 pr mil.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #32 Skrevet 23. september 2022 Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Da gjentar jeg meg fra tidligere. Dersom du aldri har mulighet for å plugge bilen inn for å lade noe sted så kan du like godt velge en tradisjonell hybrid (HEV). Gevinsten med plugin hybrid (PHEV) får du KUN, og jeg gjentar KUN, når du kan plugge den inn et sted for å lade. På min PHEV så lader jeg hjemme og på jobb nesten hver tur. Dvs at jeg i det daglige nesten utelukkende kjører på elektrisk. På det jevne ligger jeg på ca 0,4 liter pr mil i forbruk av bensin i mellom hver gang jeg fyller drivstoff (målt med appen Fuelly), mens den beste målingen jeg hadde var 0,38. Til sammenligning så hadde jeg for lenge siden en Passat dieselbil og det laveste realistiske forbruket jeg klarte å oppnå på den var ca 0,42 liter pr mil. Bilen jeg hadde før (også dieselbil) denne hybriden låg jeg jevnt over 0,65-0,7 pr mil. Nå maser jeg, men kan du/noen anbefale HEV modeller? Med 4wd? Anonymkode: e931b...290
Illuminatum Skrevet 23. september 2022 #33 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er ikke ts, men er nok like forvirret over hvilken bil man bør satse på, når man ikke har lademulugheter, men synes det er fornuftig å ha valgmuligheter; altså hybrid. Min fossilbil synger på siste vers, men kvir meg for å velge «feil» på neste. Er lavtlønnet, men har 300 k å bruke. Men vil ikke ha bil som er dyr i drift🧐🥴 Anonymkode: e931b...290 BMW 225e er en flott bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå