AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Hei, jeg sa opp jobben min for et par uker siden for å starte for meg selv. Arbeidsgiver ba meg trekke oppsigelsen forrige uke, noe jeg gjor. Nå påstår arbeidsgiver hen ikke husker at jeg skulle starte for meg selv. Skal til samtale imorgen.. Skjønner ingenting, hva har arbeidsgiver lov til her? Anonymkode: 77345...d05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Du trakk oppsigelsen din? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her? Anonymkode: 705ce...684
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Du sa opp, men trakk oppsigelsen, men skal fortsatt slutte? Skjønte ikke helt dette ... Anonymkode: 0b6be...a43
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Det der var rotete å forstå Anonymkode: fe8a2...064
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Beklager - jeg sa opp min stilling. Sjefen ba meg trekke den. Jeg trakk den og skulle fortsette. Etter en uke sier hen at hen ikke husker at jeg skulle starte for meg selv og syntes det er «helt på kanten med hva som er akseptabelt» og kommer med en masse info om at jeg ikke får ha syke barn lengre og skal vise til ukentlige rapporter slik at hen får dokumenter min arbeidsmengde etc.. må inn til samtale imorgen - får inntrykk av at hen ikke ønsker meg her alikevell.. hva kan hen gjøre her? Anonymkode: 77345...d05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager - jeg sa opp min stilling. Sjefen ba meg trekke den. Jeg trakk den og skulle fortsette. Etter en uke sier hen at hen ikke husker at jeg skulle starte for meg selv og syntes det er «helt på kanten med hva som er akseptabelt» og kommer med en masse info om at jeg ikke får ha syke barn lengre og skal vise til ukentlige rapporter slik at hen får dokumenter min arbeidsmengde etc.. må inn til samtale imorgen - får inntrykk av at hen ikke ønsker meg her alikevell.. hva kan hen gjøre her? Anonymkode: 77345...d05 Glemte og si at jeg har planer om å drive selv på siden av dagjobben Anonymkode: 77345...d05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Skjønner fortsatt ikke hva du snakker om? Anonymkode: 8b684...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Hvorfor trakk du oppsigelsen din? Anonymkode: fe8a2...064
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor trakk du oppsigelsen din? Anonymkode: fe8a2...064 Arbeidsgiver ba meg trekke den og bli. Noe jeg da gjor. Nå sier arbeidsgiver at hen ikke husker at jeg sa opp fordi jeg skulle starte mitt eget firma som idag er i drift og har kalt meg inn til møte da dette i følge arbeidsgiver er «på grensen til hva som er akseptabelt» Alt dette har skjedd på 4 arbeidsdager Anonymkode: 77345...d05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager - jeg sa opp min stilling. Sjefen ba meg trekke den. Jeg trakk den og skulle fortsette. Etter en uke sier hen at hen ikke husker at jeg skulle starte for meg selv og syntes det er «helt på kanten med hva som er akseptabelt» og kommer med en masse info om at jeg ikke får ha syke barn lengre og skal vise til ukentlige rapporter slik at hen får dokumenter min arbeidsmengde etc.. må inn til samtale imorgen - får inntrykk av at hen ikke ønsker meg her alikevell.. hva kan hen gjøre her? Anonymkode: 77345...d05 Så lenge barnet ditt er under 12 år har du krav på er visst antall sykt-barn dager😊 Du får spørre sjefen i morgen om hvorfor vedkommende ville du skulle trekke oppsigelsen. Og at du ikke finner deg i å bli behandlet dårligere (da sier du bare opp igjen). Anonymkode: 705ce...684 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Arbeidsgiver ba meg trekke den og bli. Noe jeg da gjor. Nå sier arbeidsgiver at hen ikke husker at jeg sa opp fordi jeg skulle starte mitt eget firma som idag er i drift og har kalt meg inn til møte da dette i følge arbeidsgiver er «på grensen til hva som er akseptabelt» Alt dette har skjedd på 4 arbeidsdager Anonymkode: 77345...d05 Men hvorfor trekker du oppsigelsen når du tydeligvis mener å si opp? Forstår ikke bæret av hva du holder på med. Er vel ikke arbeidsgiver som skal bestemme om du skal si opp eller ei? Anonymkode: 8b684...2e1 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Hva har oppsigelse, eget firma, trekke tilbake oppsigelse osv med sykt-barn-dager å gjøre? Du sa opp. Arbeidsgiver ble misfornøyd, å ba deg om å trekke tilbake oppsigelsen. Du gjorde det, og bestemte deg for å fortsette. Nå later arbeidsgiver som om hn ikke husker at du sa opp, mener at du overskrider fraværsdager med 'det som er på grensen', og skal nå ha en samtale med deg? Hvorfor trakk du i utgangspunktet oppsigelsen din dersom du ikke skal jobbe der? Dersom arbeidsgiver kommer med masse piss nå, så hadde jeg jo bare sagt opp på nytt. Anonymkode: 2548f...004 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Arbeidsgiver ba meg trekke den og bli. Noe jeg da gjor. Nå sier arbeidsgiver at hen ikke husker at jeg sa opp fordi jeg skulle starte mitt eget firma som idag er i drift og har kalt meg inn til møte da dette i følge arbeidsgiver er «på grensen til hva som er akseptabelt» Alt dette har skjedd på 4 arbeidsdager Anonymkode: 77345...d05 Skjønner fortsatt ikke hvorfor du valgte å trekke oppsigelsen. Arbeidsgiver har ikke noe han skulle ha sagt på det. å sykt barn dager kan du bruke så lenge du har de, uten at arbeidsgiver kan krangle på det. Blir ditt firma konkurrerende med der du jobber nå? Anonymkode: fe8a2...064
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner fortsatt ikke hvorfor du valgte å trekke oppsigelsen. Arbeidsgiver har ikke noe han skulle ha sagt på det. å sykt barn dager kan du bruke så lenge du har de, uten at arbeidsgiver kan krangle på det. Blir ditt firma konkurrerende med der du jobber nå? Anonymkode: fe8a2...064 Arbeidsgiver var veldig på at de ikke ville miste meg, etc.. Nei, det er jeg klar over - finner bare hele saken merkelig.. mitt firma blir ikke konkurrerende nei. kan arbeidsgiver gi meg sparken? Isåfall, hvordan fungerer det? Går jeg på dagen da? Anonymkode: 77345...d05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Tips: Jobb med kommunikasjonsferdighetene dine dersom du skal kunne klare å overleve på egen bedrift Anonymkode: 36248...f61 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #17 Skrevet 15. september 2022 Det her var merkelig.. skjønner ingenting, og hvert fall ikke hvorfor du trakk tilbake oppsigelsen? Du skriver også at planen var å drive eget firma ved siden av dagjobben. Hvorfor sa du opp da? Og hvorfor i alle dager trakk du oppsigelsen tilbake da sjefen sa det?! Han har ingenting med om du sier opp! Når jeg har sagt opp en jobb så mener jeg det, jo. Jeg hadde aldri i verden trukket den tilbake 😳🤷♀️ Anonymkode: eafa2...074
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du trakk tilbake oppsigelse? Ja, det kan være stress og mye jobb for å finne en ny erstatter, men du er ikke uerstattelig. Du må ikke til en jobb som du ikke trives i, bare fordi sjefen vil at du skal komme tilbake! Anonymkode: 4eec2...670
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Arbeidsgiver var veldig på at de ikke ville miste meg, etc.. Nei, det er jeg klar over - finner bare hele saken merkelig.. mitt firma blir ikke konkurrerende nei. kan arbeidsgiver gi meg sparken? Isåfall, hvordan fungerer det? Går jeg på dagen da? Anonymkode: 77345...d05 Lever oppsigelse når du skal på samtale. Høres ikke seriøst ut å være der om de truer med at du ikke skal få sykt barn dager og maser om at du skal trekke oppsigelsen. Du slutter når du vil. Du kan fint erstattes. Anonymkode: fe8a2...064 1
Myrmica Skrevet 15. september 2022 #20 Skrevet 15. september 2022 Her virker det som om du blander kortene litt. En ting er ditt arbeidsforhold hos arbeidsgiver, en helt annen ting er oppstart av din egen bedrift. De har ikke noe med hverandre å gjøre (med mindre det er direkte konkurrerende selskaper eller noe sånt, men det høres ikke ut som om det er tilfellet her. Du sa opp din stilling, men arbeidsgiver ønsket å beholde deg, så du trakk tilbake oppsigelsen. Om du vil fortsette i jobben så gjør du det, men du kan ikke la din private bedrift komme i veien for arbeidsforholdet ditt. Du kan ikke bare si til sjefen at du skal starte for deg selv, og forvente at hen tar hensyn til det. Det spiller ingen rolle om sjefen "husker" at du fortalte at du skal starte for deg selv eller ikke. Om det at du har startet egen bedrift går ut over den andre jobben din, så skjønner jeg at sjefen reagerer. Du må finne ut om disse to tingene er forenelige eller ikke, og om de ikke er det må du ta et valg - slutte i jobben, slutte med egen bedrift, eller evt jobbe redusert ett eller begge steder om det er mulig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå