Gå til innhold

Eks svigermor Overnatting!?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var de jeg tenkte på jeg har ikke behov. Også har jeg heler ikke et godt forhold til henne. Hun ser min datter veldig veldig sjeldent. Siden hun alltid er opptatt med å reise og feste.

Anonymkode: 2ae35...8bf

Så du mener at du potensielt skal ødelegge den fremtidige relasjonen til barnet og farmor - fordi du ikke har behov eller liker hun så godt? 🙄. Totalt egoistisk handling. 

Barnet har behov for så mye kjærlighet h*n kan få, fra trygge mennesker i familien. Syntes du skal ta med barnet til farmor, eller invitere farmor hjem til dere - slik at barnet kan bli kjent med farmoren sin, og bli trygg. Så kan barnet sove hos farmor, etterhvert.

Anonymkode: 43064...7ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Batteri skrev (1 time siden):

Eh, fordi farmor ønsker å knytte bånd til sitt barnebarn? 

Toåringen sin trygghet kommer før bestemor sitt behov

Anonymkode: cf7d3...718

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hottentått skrev (1 time siden):

Det kan man gjøre på dagtid også. Ikke så greit å overnatte hos noen før man kjenner hverandre og er trygge på hverandre. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør man FØR det er aktuelt å overnatte.

Anonymkode: 0f785...e1e

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tar da for gitt at svigermor og barnebarnet allerede har en relasjon. Det står ingenting i HI om at de ikke har det, kun at svigermor ber om å få barnet på overnatting. 

SELVSAGT skal ikke en toåring på overnattingsbesøk dersom svigermor er en fremmed for den. 

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet
Batteri skrev (1 time siden):

Jeg tar da for gitt at svigermor og barnebarnet allerede har en relasjon. Det står ingenting i HI om at de ikke har det, kun at svigermor ber om å få barnet på overnatting. 

SELVSAGT skal ikke en toåring på overnattingsbesøk dersom svigermor er en fremmed for den. 

Det er jo derfor alle skriver at dersom man har et nært forhold er det greit. Men at det ikke er noen automatikk i at 2 åringen skal på overnatting, bare fordi det er familie. 

Skrevet
Batteri skrev (7 timer siden):

Eh, fordi farmor ønsker å knytte bånd til sitt barnebarn? 

Det kan gjøres uten overnatting 

Anonymkode: e7285...65f

• Liker 3
Skrevet

Det virker på meg som om fokuset her i denne settingen er mors behov mer enn noe. 

Forøvrig har bestemors øyesten overnattet alene her fra før hun var året og nå henter toåringen ipaden selv og skal facetime bestemor for å sove... ❤️ ubetalelig rett og slett og godt for foreldrene som da får litt fritid sammen rett som det er..

• Hjerte 1
Skrevet
Carrot skrev (34 minutter siden):

Det virker på meg som om fokuset her i denne settingen er mors behov mer enn noe. 

Forøvrig har bestemors øyesten overnattet alene her fra før hun var året og nå henter toåringen ipaden selv og skal facetime bestemor for å sove... ❤️ ubetalelig rett og slett og godt for foreldrene som da får litt fritid sammen rett som det er..

Herlig ❤️

Anonymkode: 09439...ecd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min datter har nylig fylt 2 år og eks svigermoren vil ha lille på overnatting besøk.

Jeg sa nei siden jeg ikke følger meg komfortabel med det. 

Jeg er ikke norsk men ifra utenlandsk opprinnelse. Derfor spør jeg er det vanlig å la barna ligge over så tidlig hos sin farmor? Selv om moren ikke er sammen med faren, jeg har også datteren min 100% så hun ligger heler ikke over hos sin far. 

Hvis du ikke er komfortabel med det gjør du det så klart ikke! Det er MANGE som ikke lar så små barn overnatte. Jeg kjenner kun ett par som lar sønnen sove over hos sin mormor. 

En to-åring har ingen intresse av å overnatte. Jeg tenker du kan trygt vente til barnet SELV spør om å få overnatte. Våre barn har aldri sovet over hos noen uten oss. Overnatting er jo kun for farmora del, ikke for barnet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette 👏🏼♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sov og var mye hos min farmor når jeg var liten, selv om foreldrene mine ikke var sammen. Er bare fint det? Barnet har rettigheter til å kjenne sine omsorgspersoner, og få så mye kjærlighet som mulig. 

Hvis ikke barnet kjenner farmoren sin fra før, så burde du og barnet dra på besøk til farmor - skap en relasjon med farmor, slik at barnet blir trygg og etterhvert kan overnatte. 

Anonymkode: 43064...7ed

*farmor burde komme på besøk til ts. 

Det er ikke ts sitt ansvar å skape en relasjon. Farmor får komme på besøk på dagtid hvis relasjon er noe hun er interesert i. 

• Liker 2
Skrevet

Like vanlig begge deler. Har en på snart 4 som fortsatt ikke har overnattet hos andre, da han fort blir uttrygg uten meg på kveldstid. Kriteriet mitt hadde vært at en overnatting må skje med en person barnet kjenner godt, og som jeg stoler på at hadde klart å håndtere eventuelle situasjoner som kan oppstå. 

Anonymkode: 5dd33...e98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min datter har nylig fylt 2 år og eks svigermoren vil ha lille på overnatting besøk.

Jeg sa nei siden jeg ikke følger meg komfortabel med det. 

Jeg er ikke norsk men ifra utenlandsk opprinnelse. Derfor spør jeg er det vanlig å la barna ligge over så tidlig hos sin farmor? Selv om moren ikke er sammen med faren, jeg har også datteren min 100% så hun ligger heler ikke over hos sin far. 

Noen gjør det, men det er minst like vanlig å ikke gjøre det. Jeg hadde ikke gått med på det, og jeg er norsk.

Embla Othea skrev (9 timer siden):

Så lenge svigermoren din er egnet burde det være helt uproblematisk 😊

Helt uenig,. Mitt barn overnattet ikke hos andre enn foreldre på den alderen, ikke tale om! 

Anonymkode: b2095...859

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...