Gå til innhold

Hva skal barnet hete?


monja

Anbefalte innlegg

Nå har det blitt noe nytt å diskutere i Norges land igjen, og det skal vi vel holde på med fram til april/mai 2003? Hørte et diskusjonsprogram på P4 idag, og der var debatten "Hva skal barnet hete?". Er det noen navn som passer bedre eller dårligere til et barn av en prinsesse? Hva mener du? De hadde funnet endel navn med humor i (Mina Behn, Tor Behn, Dina Behn, Stål Behn osv), men skal stakkaren være nødt til å bli mobbeoffer alt før han/hun er født? Hva mener du barnet bør hete?

Selv er jeg litt i tvil om guttenavn, men av jentenavn synes jeg tidligere navn på norske vikingdronninger (selv om ikke alle er norske av opprinnelse) er fine, f.eks Kristina, Margrete, Ingrid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor skal barnet hete noen med Bhen. Det finnes mange fine navn, og jeg synes ikke det noen de absolut ikke kan velge selv om hun er prinsesse. De kommer sikkert til og tenke seg lenge om, det er ikke alltid lett og bestemme seg for hva barnet skal hete, men de kommer sikkert til og tenke på at barnet ikke skal bli mobbet pga navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Linemor: Barnets far heter Behn til etternavn, hvis du ikke vet det...

Noen her hjemme sa Kari Behn ... Karibien...

Jeg tipper de kommer til å velge et litt utradisjonelt navn, i stil med alt annet de foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du helt utradisjonelt?

Nei, tror de kommer til å ta opp de gamle "Kongehus-navnene" - som Maud eller Oscar. I tillegg til noen andre navne selvsagt, disse barna får jo gjerne en neve med navn når de blit født. Men kan liksom ikke se for meg disse med en Victoria...

Hvor mange unger i dette landet heter Maud? Hvis det blir en Maud blir det nok fort flere i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten er det ikke besluttet om barnet skal hete Behn til etternavn. Det er visstnok ingen selvfølge. Kanskje barnet på leve uten prinse/prinsessetittel OG uten etternavn? Da blir det ikke stort igjen.

Eller hvorfor ikke velge et nytt etternavn? Olsen, f.eks., har lange gode tradisjoner i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Kristina må de ikke bruke,det er så fint! Hvis jeg får en jente neste gang blir det nok en Kristina. Siden jeg ikke er gavid nå kommer jeg dem nok ikke i forkjøpet. Uff! Vil ikke kalle opp barnet mitt etter noen kongelige :cry:

Mine forslag blir Victoria eller Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han heter Bhen til etternavn er greit, og det kan godt hende barnet skal hete det, men det kan jo ha et helt normalt og fint fornavn for det, og det kan jo tenkes at noen bare vil bruke fornavnet hans og ikke bruke etternavnet hele tiden. det finnes andre merkelige etternavn, og det er jo gøy og ikke bare hete Olsen til slektsnavn for det er mange Olsen jeg ikke er i slekt med.

Og det er ikke bare kongelige som har mange navn jeg har fire, bruker stortsett bare tto av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

tenkt på fornavnet først og fremst da folkens...

det med etternavn er jo litt av en debatt utansett..

(som jeg har maaassevis av meninger om, men det får vi ta en annan dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khalid Hagen

Hva med å kalle henne for Sekunda Mannsverk? Eller Laden? Tenk så stilig hvis det i telefonkatalogen står "Behn Laden"

En eventuell gutt må selvsagt hete Stille Behn, de er jo så ufattelig kunstinteresserte i den familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...