Gå til innhold

Batteridrevet kompressor for fluid film

Nev

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å bruke denne sammen med en batteridrevet kompressor? Jeg kan ikke ha en vanlig kompressor siden jeg bor i et borettslag. Tenkte å bruke sprøyteflaska sammen med fluid film for understellsbehandling. Tips med råd mottas med takk. 

https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/smorepumper/oljedusjsproyte-2000019443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Funker sikkert siden Fluid Film er ganske tynn, men du må ha kompressor som leverer MINIMUM 200l/min og helst 7-8 bar. Anbefaler heller å kjøpe sprayboksene fra Fluid Film hvis du ikke har utstyret som er nødvendig, husk at det blir ganske grisete under bilen så du bør gjøre dette på egnet sted. 

Anonymkode: 21144...3ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nev skrev (26 minutter siden):

Ja jeg får bruke spray flaskene.

Har tidligere brukt biltema sine:
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/rustbeskyttelsesmiddel/rustbeskyttelsesmasse-2000019919

MEN..så så jeg denne videoen noen uker siden:

og da ble jeg litt i tvil om biltema sine produkter og heller bruke fluid film. Noen innspill?

Hvis bilen har Tecktyl eller annen understelsmasse fra før så anbefaler jeg på det sterkeste at du fjerner dette først, hjelper ikke å bruke Fluid Film utenpå gammel masse siden det vil fortsette å ruste under massen. Jeg har selv kjøpt bil som så helt fin ut i understellet men når jeg begynne å pirke i massen så var den pill råtten under.

Litt avhengig av verdien på bilen og hvor glad du er i den så lønner det seg å få utført behandlingen hos noen som driver med Fluid Film, de dampvasker og fjerner gammel masse først og da får du også sett hvordan det står til under den gamle massen.   

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis bilen har Tecktyl eller annen understelsmasse fra før så anbefaler jeg på det sterkeste at du fjerner dette først, hjelper ikke å bruke Fluid Film utenpå gammel masse siden det vil fortsette å ruste under massen. Jeg har selv kjøpt bil som så helt fin ut i understellet men når jeg begynne å pirke i massen så var den pill råtten under.

Litt avhengig av verdien på bilen og hvor glad du er i den så lønner det seg å få utført behandlingen hos noen som driver med Fluid Film, de dampvasker og fjerner gammel masse først og da får du også sett hvordan det står til under den gamle massen.   

Godt tips. Den aller første gangen jeg brukte biltema sin så visste jeg ikke at man ikke ksulle spyle under bilen..så jeg pleide å avfette bilen under om vinteren for hver vask..vel uvitende om at dette ville fjerne massen..så mulig jeg prøver først med å avfetting.

Men hvorfor var det pill råtten under din? Hadde de lukket inn fukten under massen og utvilet seg til rust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nev skrev (1 time siden):

Godt tips. Den aller første gangen jeg brukte biltema sin så visste jeg ikke at man ikke ksulle spyle under bilen..så jeg pleide å avfette bilen under om vinteren for hver vask..vel uvitende om at dette ville fjerne massen..så mulig jeg prøver først med å avfetting.

Men hvorfor var det pill råtten under din? Hadde de lukket inn fukten under massen og utvilet seg til rust?

Avfetting skal normalt ikke kunne fjerne understellmasse, jeg har eid mange biler og aldri vært borti at avfetting fjerner masse som f.eks. Tectyl eller annen hard masse. Men med Fluid Film så skal man ikke bruke avfetting, det er også en behandling som man gjør flere ganger.

Den bilen jeg hadde var tectylert fra den var ny og hadde fått flere behandlinger oppigjennom årene, men gammel Tectyl blir som kjent hard og da løsner den fra karosseriet som igjen fører til at fukt kryper under tectylen og da ser det bra ut på overflaten men under så ruster det som bare juling.

Ved behandling med Fluid Film så lønner det seg å gjøre det på våren/sommeren når det er tørt, etterpå så kan man ta kjøreturer på støvete grusveier og støvet vil klebe seg til filmen som gir ekstra styrke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...