Gå til innhold

Betablokkere mot migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med betablokkere pga migrene. Er det noen her som har brukt det og blitt bedre?

Anonymkode: cffeb...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt det og slutta igjen. Aldri mer. 
Så ut som et jævla mummitroll pga vann i kroppen, og hadde så lav puls at jeg seriøst frykta å dø i søvne. 

Håper det funker for deg. 

Anonymkode: bda5f...a40

Skrevet

For meg hadde det motsatt effekt.  Grunnen til det er at jeg fikk så voldsomme mareritt av betablokkerne.  Mareritt gir meg veldig høy puls, og siden brå pulsøkning er en av mine verste triggere, var dette totalt mislykket.

Jeg har dog snakket med flere som opplevde bedring, i større eller mindre grad.

Anonymkode: 37704...781

Skrevet

Ble fryktelig slapp og kraftløs av betablokkere, klarte ikke fortsette. Men det kan jo være annerledes for deg :)

Er du testet for cøliaki? Det kan slå ut i underlige symptomer, bl.a. migrene 

🌼

Skrevet

Hadde litt effekt hos meg da det tok den verste pulsøkningen. Går på ganske høy dose nå, sammen med ajovy, men får fortsatt migreneanfall. Det verste er bivirkningene. Du går på halv maskin, kjenner melkesyre og mister kraft i armene av ingenting. Det er tungt å riste dyna f.eks. Håper det funker for deg allikevel. Det er viktig å kjenne på det selv og ikke tenke så mye over hva andre erfarer, da det er veldig individuelt hvordan medisiner fungerer. 

Skrevet

Da jeg begynte på betablokkere gikk jeg fra 4-5 kraftige anfall i uken til 3-4 milde i måneden, så sånn sett er jeg veldig fornøyd.

Anonymkode: b931f...192

Skrevet

Det var flest her som delte negative opplevelser, så jeg ville bare si at jeg fikk veldig milde bivirkninger og de jeg fikk gikk over i løpet av en uke. De fleste tåler betablokkere godt! Lykke til med utprøvingen TS.

Anonymkode: f99f1...a28

Skrevet

Gikk på det pga noe annet. 

Lav puls. Kalde hender. Andpusten etter én bakke. Depressive tanker. 

Kutta det gradvis ned og deretter ut etter 1,5 mnd. Psyken orket ikke mer😊

Anonymkode: e94cc...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...