Gå til innhold

Hvordan har du det hjemme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat nå er det vel ikke akkurat rent, ryddig eller moderne.

Hverken jeg eller sambo har vært hjemme noe mer enn å sovet siden søndag, så det hoper seg opp litt.

Men til vanlig har vi det normalt ryddig vil jeg tro!

Bor bare midlertidig nå, før vi forhåpentligvis bygger nytt, så fram til da blir det ingenting nytt.

Men DA skal jeg ha noen nye møbler! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeldent det er helt strøkent hos meg, men det hjelper at jeg ikke har hjemmeboende barn for tiden. Det hjelper masse faktisk, og jeg gruer meg til de to som bare er borteboende for en periode, kommer hjem igjen.

Ellers - det eneste jeg har som er helt nytt er sofaen min og salongbordet, fordi jeg måtte ha en sovesofa da vi flyttet hit, og det gamle steinbordet veide et tonn og jeg ikke kunne drive og flytte på det hver gang jeg skulle re opp senga. Leiligheten mangler jo egentlig et rom i forhold til hva behovet var da jeg kjøpte... men jeg blir alene etterhvert så det er greit nok.

Ellers har jeg litt av hvert fra eget liv, en steingammel bokhylle som er like gammel som meg omtrent, den har jeg arvet av min gamle farmor. Tv'n er like gammel som eldstemann, men er klar i fargene så jeg bytter den ikke før den dør, den er helt grei.

Teppet mitt er sytten år gammelt, og skal byttes ut i noe mindre og rimeligere - det er et dyrt håndknyttet teppe, men er slitt og flekkete og jeg får ikke gjort det pent lenger.

Gardinene mine er nye, her går nemlig vinduene helt oppi taket så jeg måtte ha nytt.

Nei, jeg har levd en stund og det bærer leiligheten min preg av også - liker ikke sånne utstillingshjem heller jeg - de mangler atmosfære og kos, og virker ofte fryktelig kalde.

Skrevet

Jeg såg et veggbilde en gang, hvor det sto skrevet:

"Her er rent nok til å beholde helsen,

men rot nok til å beholde lykken."

Sånn har jeg det!

Et annet jeg liker godt er:

"Unnskyld rotet,

men noen ganger er det verre".

For noen ganger stemmer det også... ;)

Møbler og innredning består av "litt gammelt og litt nytt".

Men jeg trives og har det bra!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...