Gjest Stresser Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Det virker som om alle er opptatt av å ha det siste nye og å ha det strøkent hjemme hele tiden. Her i huset har vi det sånn antagelig midt på treet. Ikke siste nytt, men heller ikke gammelt. Altså møbler og innredning. Vi vasker huset hver fredag og ellers rydder vi litt hvis det er noe som ligger. Men her for en stund siden var jeg på besøk hos en familie hvor begge har gode jobber og tjener mye og de har nytt hus. Alt, og jeg mener alt, var nytt. De hadde ingenting igjen av møbler de hadde for noen år siden. Og alt var siste mote. På toppen av det hele var huset strøkent. Ingen rot eller noe. Og de har flere barn og er begge i full jobb! Vi gikk en runde rundt i nabolaget og alle husene var nymoderne og eksklusive. Vi kunne se fra utsiden når vi gikk langs veien at de hadde store flatskjermer osv. Da ble jeg litt forundret. Er det virkelig slik hos folk? Hvordan har folk råd til alt dette? Og hvordan har de tid til å holde sånn orden hele tiden? Jeg ser her hos oss at dagen ikke har nok timer til å holde huset strøkent til enhver tid. Det hender at det ligger sko på gulvet i gangen og at vi ikke har fått tid til å støvsuge. Så da spør jeg dere: Hvordan har dere det?
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 Vi har det nok sånn som dykk. Smårotete og av og til litt støvete. Enda vi ikkje har barn ein gong. Hehe..
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Vanligvis har vi det temmelig ryddig, men i dag ser det ut som et helvete! Samboeren min er sammen med en venninnegjeng på spaweekend utenfor Arendal, og sønnen vår (2 år) har hatt en solid spyweekend her innendørs. Dermed har domestic affairs blitt redusert til et absolutt minimum, i påvente av et skippertak om noen timer.
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Rydder stort sett i helgene, prioriterer andre ting foran veldig ofte. Ikke at det er hverken skittent eller at alt flyter, men det finnes da viktigere ting enn å ha det strøkent hele tiden. Tid til å være med familien for eksempel.. Har langt fra det nyeste av alt, og er litt som trådstarter; fatter ikke hvordan folk har råd til det. Hører om andre som shopper klær for tusenvis av kroner i måneden i tillegg til at de har alt det siste av interiør. Jeg tror at de må leve i en helt annen verden enn min.
sirka Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 Kjenner mange som har det slikt; det nyeste av alt, men mange av dem har også lån til oppover ørene. Det går greit nå som renta er lav, men det varer jo ikke evig......
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 Jeg har tjukk tv, gamle møbler og litt Ikea, men jeg kjører en rød tråd gjennom det hele likevel. Rotete er det sjelden, for jeg liker å ha det ryddig, så smårydder litt hver dag/rydder opp når jeg er ferdig med en ting
Rav Skrevet 27. november 2005 #7 Skrevet 27. november 2005 Jeg bor i et gammelt hus som bare er halvveis pusset opp - med andre ord ganske shabby visse steder. Liker stort sett å ha det ryddig og nogelunde ordentlig rundt meg, så det ser greit ut likevel, men jeg bruker ikke èn kalori på å stresse om jeg ikke har fått tid til å rydde unna på et par dager. Støvsuger annen hver dag, men det er fordi vi har hunder i huset.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #8 Skrevet 27. november 2005 Jeg har et avslappt forhold til hjemmet. Har bodd i Paris, London og Amsterdam, så når jeg sammenlikner med her hjemme er det enklere der...det blir ikke mye prat om materielle ting der ute i verden, men i Norge er folk veldig opptatt av det i samtaler også. Jeg synes det er greit med en by-leilighet med enkle møbler som er rene, pene, og enkle. Stilig, men enkelt. Jeg bruker ikke penger på oppussing og sånt, jeg finner en stil og har den slik: klassisk og varig. Trikset er kanskje ikke å ha for mange ting rundt omkring..? Jeg har persienner og ikke så mye gardiner og duker og sånt..liker det moderne. Forstår ikke hvorfor alle må ha flatskjerm nå..man klarer seg fint med den TV man har inntil "alle" har flatskjerm så kjøper man den til halve prisen av i dag. Jeg gidder ikke å betale mange tusen ekstra bare for å være først!
Christiane Skrevet 27. november 2005 #9 Skrevet 27. november 2005 Vi har det særdeles bra på omtrent alle måter
Gjest vimse Skrevet 27. november 2005 #10 Skrevet 27. november 2005 Vi har litt sånn litt av hvert, det er reint, og gulvet må jeg ta over hver dag, fordi vi bor rett ved en grusvei, og med to innehunder, så... Men det har jeg ordnet greit, så det tar fem minutt liksom. Møbler er sånn midt på treet, vi har kjøpt litt nytt, men mye har hørt til gården, som vi har vasket og tatt frem og bruker. Så lenge farger og stil harmonerer sånn nogenlunde, så synes jeg det er greit. Rydde gjør jeg innimellom, når det passer sånn, kaster det jeg skal kaste etterhvert, og rydder etter meg, så det blir liksom ikke så mye, meeeen, jeg har da roterom jeg også
Helene Skrevet 27. november 2005 #11 Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg er en skikkelig ROTEKOPP, og ser at jeg lærer datteren det samme... Tar noen skippertak et par ganger i måneden hvor det blir vasket, men rotet, ja det flytter jeg fra rom til rom... Om møbler og innredning må jeg si at jeg har noe blandet, men har de siste årene prøvd å få en gjennomført stil. Ikke sånn at det blir siste mote, men en egen stil som jeg kan leve lenge med. Har noe arvet og noe Ikea. Endret 27. november 2005 av Helene
Gjest KATTAstrofe Skrevet 27. november 2005 #12 Skrevet 27. november 2005 Vi rydder ordentlig ved behov og prøver å vedlikeholde litt hver dag. Akkurat nå har vi det veldig koselig
c",) Skrevet 27. november 2005 #13 Skrevet 27. november 2005 Vi har det vel sånn midt på treet, noe gammelt og noe nytt. Rydde synes jeg at jeg gjør hele tiden uten at det hjelper så mye. Har hund og katt så støvsugeren går så å si hver dag.
Gjest Hososs Skrevet 27. november 2005 #14 Skrevet 27. november 2005 I de første etableringårene hadde vi knapphet på penger også. Det var litt lånt, litt brukt og noe nytt som var billig. gamel tv osv.eg var hjemmeværende noen år osv. Så ble barna større og mor gikk ut i jobb. Ja, vi bor i nytt hus. det er et nytt felt og alle har bygd ganske nylig. De første årene bodde vi i blokk. Køpte den billig og solgte den dyr. Slik fikk vi egenkapital. Inne? Tja, nå har vi vel bedre råd enn nyetablerte. Vi kjøpte nye møbler da vi flyttet inn i nyhuset. Vi hadde råd til det. Vi har spart i mange år for å få det slik. Vi har klassiske møbler, så vi slipper at det går ut av mote osv. Ja, vi har stor tv. Det er lettvint med å holde i orden huset. Bruker lite tid på husarbeide. vi har jo all slags hjelpemidler nå til dags, så man bruker jo ikke mye krefter på husarbeide. alle tar sitt. Alle ar sitt område i huset som skal holdes i orden. hvordan vi har råd? Vi jobber begge to.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #15 Skrevet 28. november 2005 møblene er blanding av arvet og nytt (lite nytt), og trives med det. renhold, vel, vi rydder og får det ryddig, og så sniker det seg litt post her, noen blader der, en genser her, så rydder vi igjen osv. vasker når det trengs. med hund som røyter som om det skulle være hans siste time så må jeg frem med støvsugeren eller tørrmoppen ganske ofte, men blir litt oppgitt når jeg har strøket over gulvet, så går han midt på gulvet og rister seg, og det daler hår ned på gulvet igjen... men det tåler jeg frem til neste gang jeg tørker over gulvet, ellers hadde jeg ikke hatt annet å gjøre enn å fotfølge bikkja hele døgnet...
tommeline Skrevet 28. november 2005 #16 Skrevet 28. november 2005 Vi rydder stort sett i helgene, og vasker og støvsuger da. Sånn stilmessig... tror ikke vi får noe interørblad på besøk med det første... Vi begynte med nesten bare brukte møbler, og har skiftet ut litt etter litt. Noe vil vi ikke bytte ut, gammelt arvegods som er koselig å ha. Vel, så har vi ikke noe stilrent hjem, men vi har det koselig med ting vi liker!
Arkana Skrevet 28. november 2005 #17 Skrevet 28. november 2005 Vi vasker hver uke, og rydder når det trengs (har det stort sett ganske ryddig, foretrekker det slik). Stilmessig har vi det helt ok, ingen av oss er spesielt opptatt av å alltid ha det nyeste på markedet, det viktigste er at vi liker det. Vi har mye som er relativt nytt (kjøpt da vi flyttet hit for fem år siden) da, men det er ikke ting vi kommer til å bytte ut med jevne mellomrom fordi moten forandrer seg.
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #18 Skrevet 28. november 2005 Jeg vasker og rydder egentlig hver dag. Jeg liker å ha det strøkent. Men det er ikke alltid så lett siden jeg hiver rundt med klær og ting når jeg skal noen steder Jeg har nye møbler, ny stor flatskjerm tv, nytt anlegg, ny pc osv. Det har vel noe med at jeg er relativt nyetablert og jeg har jobbet ræven av meg de 2 siste årene.
Pandore Skrevet 28. november 2005 #19 Skrevet 28. november 2005 Jeg har det vel forholdsvis ryddig. Vi flytter inn i nytt hus om litt over 2 uker, og har kjøpt mye nytt. Blir spennende
Gjest Thales fra Milet Skrevet 28. november 2005 #20 Skrevet 28. november 2005 Leiligheten min... alt flyter. På gulvet kan du knapt skimte litt av et hvitt, flekkete, ikea-ullteppe, som har blitt vasket i dusjen et par ganger pga oppkast og spaghettisøl. På kjøkkenet ligger det matrester på gulvet, og spindelvev i taket. Jeg støvsuger en gang i måneden, og det holder for et par dager. Skrivebordet mitt fyller seg på magisk vis, og rydding innebærer stort sett flytting av sakene fra bordet -->gulvet og tilbake igjen. På badet ligger skittentøy og nyvasket tøy om hverandre, fordi jeg ikke har giddet å rydde bort klærne som jeg har vasket. Over døra til rommet jeg sitter i henger et par jeans og tørker. Men hvem bryr seg, jeg stirrer jo bare på skjermen allikevel. Til tross for alt rotet er jeg jo ganske renslig. Har nystrøket skjorte annenhver uke, og om et par måneder er det tid for å bytte sengetøy. Sånn er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå