AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 Forteller at han har sittet på sykehuset i hele dag. Hva svarer jeg? Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie82 Skrevet 12. september 2022 #2 Del Skrevet 12. september 2022 Tenker på deg ❤️ Ring hvis du trenger å prate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 Du hjelper til der du kan. Mora mi var syk fra våren og døde i sommeren. Min mann tok over barna. Anonymkode: 15daf...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 Komme innom med mat til dem, møte mannen utenfor sykehuset og gå raskt igjen. Si ar han er sterk og at du skjønner at det er krevende Anonymkode: 54395...c14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Si at det er leit å høre. Spør om han vil være sammen med deg eller om han trenger tid alene. Spør om det er noe han trenger at du gjør for ham, f.eks ringe jobben hans, bestille legetime til han om han er så uttafor at han trenger sykmelding fra jobb eller noe annet. Respekter hvis han sier at han ikke trenger noe fra deg akkurat nå. Men... Gi ham mat. Selvom han takker nei. Ikke spør hva han vil ha, bare gi ham noe som er lett å spise og som du vet han liker. Og ta med mat til resten av familien hvis de er fler som sitter der sammen. Anonymkode: 7d829...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 Mannen min var bare der, stille i kulissene. Ordnet opp når jeg ikke klarte selv. Blandet seg ikke i noe, men stilte opp med en gang om det trengtes. Ordnet alt praktisk med hjemmet som ikke hadde noe med selve dødsfallet å gjøre. Sørget for at det var mat tilgjengelig, i tilfelle jeg ville ha. Tilbød nærhet og klemmer, men presset ikke på samtaler. Lyttet om jeg ville prate. Passet på at andre, familie og venner, ikke ble for påtrengende når han merket de blandet seg for mye. Anonymkode: 46c24...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Del Skrevet 13. september 2022 Bare vær der for han, si at du er tilgjengelig, men la han styre det. Det er egentlig vanskelig å svare på, for alle reagerer ulikt. Min mann hadde nok trengt at jeg var der, lot han snakke eller gråte, eller bare være stille sammen. Anonymkode: f4665...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 13. september 2022 #8 Del Skrevet 13. september 2022 Forskjellige mennesker trenger forskjellige ting. Det er ikke noe fasitsvar. Det viktigste er at du er tilgjengelig og lar han vite at du stiller opp samme hva han trenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Del Skrevet 14. september 2022 Foreldrene bor 2 t vekke så ikke så lett å komme med mat. Har sendt en hyggelig sms og sagt at han kan ringe når som helst ved behov. Ikke stort mer jeg kan gjøre Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Del Skrevet 14. september 2022 Spurte hvordan det gikk tidligere i kveld. Ikke svar. Det er nok vanskelig. Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Spurte hvordan det gikk tidligere i kveld. Ikke svar. Det er nok vanskelig. Anonymkode: bd6da...51f Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen, eller hver for dere? Kjenner du foreldrene/faren? Men ja, det er nok vondt og vanskelig nå, så bare fortsett å vise at du er der, uten å mase. Anonymkode: f4665...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen, eller hver for dere? Kjenner du foreldrene/faren? Men ja, det er nok vondt og vanskelig nå, så bare fortsett å vise at du er der, uten å mase. Anonymkode: f4665...b09 Som jeg skreiv i overskriften er det min samboer vært samboer i 2 år kjente foreldrene. Vi er begge godt voksne. Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Del Skrevet 14. september 2022 Fikk svar, men er ikke lett som kjæreste å lese når følelser blir nedtegnet i en sms Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Del Skrevet 21. september 2022 Etter begravelsen ble han igjen hos sin mor. Det er vel litt «boble» nå med mange rundt seg. Har brukt mange helge på å være hos sin far og mor som er forståelig. Jeg har i det siste hatt mitt og stri med, men det er ikke så viktig føler jeg i disse tider. Vil så hjerne trøste men han søker trøst i bror og mor og tante. Vi bor sammen men støtter med å lage kake til i dag og ha mat i kjøleskap. Sendte en meld da jeg var hjemme fra begravelsen at jeg ble litt emosjonell ikke direkte av faren men fordi jeg ikke kunne være der og gi den støtte og trøst jeg ville ha gitt. Ikke svar. Tror dere han setter pris på om jeg ringer eller tror dere han har nok å tenke på i dag. Anonymkode: bd6da...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #15 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg tror du kjenner han mye bedre enn det vi gjør... Du skal vel bare ringe han for å støtte og lytte hvis han ønsker å snakke, ikke gi han "mer å tenke på"? Det er vel bedre å tilby en samtale for mye enn en samtale for lite. Du vil ikke være den personen som ikke var der når han hadde det som tøffest. Anonymkode: fb37e...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #16 Del Skrevet 22. september 2022 "Jeg er her for deg. Dette skal vi klare å deg gjennom, sammen". Gi han rom nå etter begravelse, spør han med jevne mellomrom om hvordan han egentlig har det. Mange mennesker i en sorgprosess har en stille krig innvendig. Det trenger ikke å bety alle, men mange. Sørg for at han føler seg sett, uten at han føler seg som et barn. Gi han en klem når dere treffes. Gi han en trygg havn. Spør om han vil prate om det, spør hvordan begravelsen var. Som du sier selv, følelser er vanskelig å se gjennom meldinger. Anonymkode: 93033...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. oktober 2022 #17 Del Skrevet 1. oktober 2022 De som har noen samboer når faren faller fra er heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå