Gå til innhold

Sminke utan dyreforsøk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Eg vil helst bruka sminke som ikkje er testa på dyr, og har alltid brukt Bodyshop sine produkt. No har eg fått vita at handlar eg der, støtter eg legalisering av marijuana.

Veit nokon meir om dette?

Veit nokon om andre sminkemerke som ikkje vert testa på dyr?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres merkelig ut, men man vet jo aldri. Hvorfor ikke sende en mail til Bodyshop som spørre. Det ville jeg ha gjort, hvis jeg var usikker.

Skrevet

SJØLVSAGT!!

DUH!!

Har no sendt mail til BodyShop, og gjev oppdatering når eg får svar.

Klem frå den lure

Skrevet

:ler::ler::ler:

Kan dette være fordi.. bodyshop selger "hamp" kremer? :D

Tror ikke de er for legalisering, men de bruker hamp-planten til å lage div. hudprodukter. Derfor har de marijuana blad på enkelte produkter..

Disse kremene er jo sååå deilige på tørr hud da.

:hoho:

Skrevet

Her er svaret eg fekk frå informasjonsdirektøren i Body Shop i Noreg:

"The Body Shop støtter på ingen måte legalisering av

Cannabis! Misforståelsen stammer fra at en av våre serier (ved navn Hemp)

inneholder inneholder hampfrøolje. Denne oljen kommer fra EU-regulerte

hamp-farmer som kun brukes til industrielle formål (tau, hampvotter,

byggematerialer, forsterkningsmidler til plast og en lang rekke andre ting).

Den industrielle varianten inneholder ikke THC, og kan ikke misbrukes."

HURRA!!!

No treng eg ikkje skifta merke likevel!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Body shop har bygget seg et image på at de er i mot tester på dyr og at de ikke bruker ingredienser som ikke er testet på dyr. (Og en hel masse andre ting, men det er ikke tema her)

Du som forbruker har ingen mulighet til å vite hvor en produsent har fått sine ingredienser og tester fra. Selv Body Shop kjøper "ferdigtestede" ingredienser til sine produkter fra underleverandører. De gjør ingen tester på dyr selv og har dermed sitt på det tørre, men enkelte av ingrediensene kan være testet på dyr. Det innrømmer Body Shop selv i forbindelse med artiklene nedenfor.

http://www.animalpeoplenews.org/94/8/body_shop.html

http://www.tsujiru.net/compass/compass_199...zuki_noriko.htm

Jeg tror det er viktig å ikke se seg blind på de fine ordene, men heller se hva som skjuler seg bak: et stort internasjonalt selskap som selvfølgelig skal tjene penger (og det gjør de) og som spiller på folks samvittighet og vedier som salgstriks. Kvaliteten på produktene er ikke spesielt mye bedre enn andre produsenters og prisen står i mange tilfelle ikke til innholdet i flaska.

B.

OBS. Bare for å ha sagt det, jeg har ikke noe i mot Body Shop og jeg handler der selv innimellom.

Skrevet

Var i england for noen år siden, og var da på noe de kalte the body shop tour. En rundtur i anlegget de produserer kremer, shampoer etc.

Vi fikk høre at de ikke testet på dyr, de brukte frivillige ansatte. Og dermed har du ingen garanti what so ever for om du reagerer alergisk på det.

Synest det er fælt med dyretesting, så noen helt forferdelige bilder engang - fikk lyst til å sette meg rett ned å gråte for dem.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...