Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Dere som har gått på reductil: Hvor lang tid tar det før den begynner å virke? Jeg lurer også på noe annet. Jeg går på antidepressiva. Er det ikke noen av de samme virkestoffene i reductil, med utløsning av seretonin og slikt? Vil jeg få dårligere effekt av dem? Glemte å spørre legen om dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Virkningen kom umiddelbart hos meg den. Står det ikke i pakningsvedlegget at man ikke skal bruke Reductil hvis man går/har gått på antidepresiva? Hvis det var samme legen som skrev ut begge deler er jo det litt rart.
Gjest Fantus Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Hei du. Hvis du går på antidepressiva skal du IKKE bruke Reductil. Begge medisinene virker på omtrent samme sted i hjernen og man kan få noen ganske farlige bivirkninger av å ta begge samtidig!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #4 Skrevet 28. november 2005 Jeg ringte legen. Og han sa at det gjorde ingenting å gå på cipralex og reductil samtidig. Hva slags farlige bivirkninger er det snakk om? Jøss, som jeg elsker de pillene. Jeg har rett og slett problemer med å få i meg nok mat. Jeg kjenner ingen sultfølelse overhodet!
Gjest Fantus Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Det som kan skje når man bruker Reductil og anidepressiva sammen er at siden begge stoffene virker på samme sted i hjernen kan man få noe som kalles serotonergt syndrom, at hjernen får for mye av et stoff som hetes serotonin. I værste fall kan man gå inn i koma, og noen har også dødd av denne bivirkningen. Det er slett ikke alle som får denne bivirkningen, men siden den er så alvorlig ville jeg snakka med legen min en gang til. Det er ikke alle leger som er like oppmerksom på alle interaksjoner mellom legemidler. Ekspertene på dette området i norge anbefalle hvertfall ikke å bruke disse midlene sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå