Gå til innhold

Førjulstråden 2022 - skrytetråd for oss som er i gang.

Bombasi

Anbefalte innlegg

Snart ferdig da Criss. Det er en god følelse. Skjønner at det er kjedelig å måtte fokusere på oppussing framfor julefeiring, men tenk neste år da! Da blir det gøy å pynte det nye og ferdigoppussede huset.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber meg nå sakte, men sikkert, inn mot advent. Litt hver dag. I går sendte jeg avgårde to julegaver i posten. Det var en liten jobb, men hey, det må gjøres.
Og alt som blir gjort nå slipper man å gjøre senere når vi er inne i den fine, koselige tida! :) 

Vi har klokket inn på 12. november nå. Tenk det. Ca. 9 dager til vi som er tidlig ute begynner å ta inn adventa, og ca. 14 dager til "alle" har fått adventa i hus, for da er det 1. søndag i advent! Og 30 dager til jeg har full jul i hus, og 41 dager til julaften! 

Det går så fort. Så, folkens, hiv dere rundt å få ting gjort. Det trenger ikke være store ting, for husk at småting må gjøres det også. 

Fra mandag av begynner jeg virkelig å ta inn advent/jul. Tenkte å henge opp utelys, røde gardiner, røde duker og juleputetrekk. For jeg kommer til å starte med rundvask av primærrommene i huset, og da kjører jeg løpet fullt ut. Bortsett fra staker og stjerner da. Det må vente litt til... pga den sosiale normen jeg føler på. 

Jeg er så langt foran førjulsskjemaet nå at jeg unner meg "fri" i helga.

Så hvordan ligger dere an? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt 42 dager til julaften. ;) 

Jeg klarte ikke å vente, så i går pakket jeg alle kalendergavene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag starter jula med sin anmarsj i huset mitt! Om 2 dager!! Hurra :D 

Da kommer kommer røde duker, juleputetrekk, røde gardiner og adventslys ute fram. 

Bruker et par dager på alt. 

Men tirsdag starter jeg :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bakt julekake. Det var skikkelig godt. La den ene i fryseren, men må nok bake mer fram mot jul. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, nå har jeg offisielt begynt å ta inn advent/jul. 🎅

Julelysene ute har kommet opp og er tent. 🌟
Har fått på røde duker i halve huset. 🟥
Har hengt opp røde gardiner i to vindu, og kommer til å henge opp røde gardiner i to vindu til iløpet av kvelden. 🪟

Imorgen tar jeg ned diverse juleting fra kvesten, og kommer til å sette ut en del julepynt (røde kubbelys, rødt bordpynt, julebilder o.l.). 

Altså, går man i gang så går man i gang. Man kan da ikke gjøre ting halvveis og la det bli liggende med det. ;) 

Men nisser, staker, stjerner og selvfølgelig juletre lar vente på seg til tiden er moden for det. 

Det er 15. november nå, og "alt" er lov! :D 

Kjenner jeg koser meg med tiden vi er i nå. En slags god lykkefølelse. Litt sånn "endelig". Inkludert ro og god stemning. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig Bombasi. 😍 Er du forresten fra Nord-Norge?

Jeg har god tid i dag og holder på med ribbesylte. Kjøttet står og trekker nå så om et par timer skal det i pressen. Jeg satte på julemusikk mens jeg skar opp kjøttet, god stemning. :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (2 minutter siden):

Koselig Bombasi. 😍 Er du forresten fra Nord-Norge?

Jeg har god tid i dag og holder på med ribbesylte. Kjøttet står og trekker nå så om et par timer skal det i pressen. Jeg satte på julemusikk mens jeg skar opp kjøttet, god stemning. :hjerte:

Nord-Norge, ja. Den fineste landsdelen ;) Hvordan da, kjenner du meg igjen?? :D 

Koselig du også! Har aldri gjort laget ribbesylte, men antar at det skaper en god "jule"-lukt i huset under tilberedning? :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 minutter siden):

Nord-Norge, ja. Den fineste landsdelen ;) Hvordan da, kjenner du meg igjen?? :D 

Koselig du også! Har aldri gjort laget ribbesylte, men antar at det skaper en god "jule"-lukt i huset under tilberedning? :) 

Neida, jeg kjenner deg ikke igjen, haha. Men jeg er fra Nord-Norge selv og har ikke hørt andre enn nordlendinger omtale loft som kvist (eller kvest). :D 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (11 minutter siden):

Neida, jeg kjenner deg ikke igjen, haha. Men jeg er fra Nord-Norge selv og har ikke hørt andre enn nordlendinger omtale loft som kvist (eller kvest). :D 

Det var godt å høre at du ikke kjente meg igjen :D 

En kvest blir aldri et loft i mine øyne. :) Loft er 2. etasje hvis stua er i 1.etasjen. En kvest har egen kvestluke, og det er det som gjør det til kvest.
Og en kvist finner du på trærne ;) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg handlet alt jeg skulle til advent. Adventsstake til vinduet, julelys til balkongen, julestjerne (blomst), adventslys og juleservietter, grøtboller til juleserviset og adventskalendere. Check, check! Må bare hente opp treet og pynten fra i fjor, så ligger klart til første søndag i advent og 1. desember. Jeg gleder meg SÅ masse til å kose meg i en pyntet leilighet.

Jeg spiste akkurat årets første klementiner også. Deilig!

Anonymkode: 308b8...8fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakte pepperkakemuffins forrige uke, mest for å sjekke oppskriften. Hot damn!! De var sinnssykt gode, holdt seg saftige i mange dager. Anbefales 👌🏼

Har allerede dratt frem miniatyr juletre og et par nisser 😅 - liten nisse-skog i vinduskarmen. Fant også et kult lys i butikken, i et langt høyt glass (så noe lignende i fjor på julemarked) - så måtte bare ha ett. Enkelt å støpe nytt lys oppi og. 

Nå som den afrikanske-rosen min har dødd, tenkte jeg å gå ut å klippe noen greiner og lage en liten høst/jule bukett med en liten lyslenke oppi vasen. Får se om det blir pent, men tenker jeg har lyst til å lage egen oppstas med mose o.l på et fat i år - noen som har noe tips til det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylten ble perfekt (kanskje en anelse for mye pepper bare). Jeg spiste en lefse med sylte på for smaksprøve og resten gikk i fryseren til jul. :sikle:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hengt opp alt av lys ute og julegardiner i hele huset, samt tatt inn litt tilhørende pynt. 

Så halvfull advent/jul her nå. Mangler bare det essensielle 😜 

Går man i gang så går man i gang, kan jo ikke gjøre det halvveis! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fridag og tok et lite raid innom kjøpesenter så nå gjenstår 6 gaver til pakkekalender om jeg tenker rett. Heldigvis noterer jeg ned og holder telling slik. Adventslys er og kjøpt inn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt tre julekaker, skjært de opp og lagt i fryseren (måtte smake en skive da 🥰). Og så har jeg laget pepperkakedeig som også oppbevares i fryseren til litt nærmere desember. 

Pynten kommer nok fram neste helg, men kanskje ikke juletreet riktig ennå. Gleder meg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (17 minutter siden):

Jeg har bakt tre julekaker, skjært de opp og lagt i fryseren (måtte smake en skive da 🥰). Og så har jeg laget pepperkakedeig som også oppbevares i fryseren til litt nærmere desember. 

Pynten kommer nok fram neste helg, men kanskje ikke juletreet riktig ennå. Gleder meg! 

Husk, har du lyst så har du lov, så ikke tenk på andre når du utsetter ting ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg elsker denne tråden med hele mitt hjerte! 

Jeg elsker også advent og jul, og selv om jeg i år ikke får gjort så mye som jeg ønsker, så kjenner jeg i hele meg at jeg bare liker denne tida sååå godt. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...