AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #41 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 18.23): Fått kjøpt mye gaver allerede, ønskelister bedriver vi heldigvis ikke med. Anonymkode: 305ac...13c I mitt tilfelle så ønsker de seg som regel bøker, så da synes jeg at det er greit å vite hvilke bøker de ønsker seg. Så jeg slipper å bruke penger på bøker de allerede har lest, og de slipper å måtte bytte gaver. Anonymkode: c1c05...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 21. september 2022 #42 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 18.35): Men da er ikke du enig med alle eller har fasit. For meg blir det godt at advent blir det den skal være, ro og kos. JEG syns det er dumt å utsette julehandel til små dager i desember med stress og trengsel. Anonymkode: 714c1...fa4 Adventstid med ro og kos er vel noe jeg har nå. Men ikke hadde da min datter var yngre pga juleavslutninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #43 Del Skrevet 23. september 2022 Kjøpte twist til jul i dag, jeg😁 Anonymkode: 0b042...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 23. september 2022 Forfatter #44 Del Skrevet 23. september 2022 Julegaveplanleggingen pågår for fullt. Har skrevet ned forslag til alle på listen min nå, men har litt problemer med å bestemme meg. Ryddingen mot jul som jeg har igangssatt pågår for full maskin. Ferdig med å tømme kvisten for gammel "søppel", og skal nå ta for meg skuffer og skap i stue og på gjesterommene. Vurderer å vaske og stryke julegardinene nå i helga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #45 Del Skrevet 24. september 2022 Fortsetter med selvskryt, jeg: I dag bestilte jeg julekortene! Ikke julestemning på bildene, men et lite innblikk i året som har gått. Anonymkode: 0b042...508 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. september 2022 Forfatter #46 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fortsetter med selvskryt, jeg: I dag bestilte jeg julekortene! Ikke julestemning på bildene, men et lite innblikk i året som har gått. Anonymkode: 0b042...508 Dette er førjulstidens selvskryttråd, så alltid føl deg velkommen til å skryte Så bra. Du er kommet i gang Jeg har bestilt første julegave, og har 3 til under oppseiling ganske snart. Og da er jeg halvveis i julegavehandlingen Hadde for et par år siden 15 julegaver å kjøpe, men hev meg rundt i fjor og sendte melding til folk for å høre om de var interessert i å avvikle julegavene. Responsen var overraskende bra, og ikke èn sa noe på det forslaget mitt annet enn det var et godt forslag Det er faktisk en juleforberedelse jeg anbefaler til folk. Det er ikke vits i å handle til alt og alle bare for å gjøre det, og mange handler til hverandre inn i evigheten fordi ingen "tør" å sende den meldingen til den, på tross av at de ønsker å redusere gavelistene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. september 2022 Forfatter #47 Del Skrevet 28. september 2022 Joho! 5 julegaver handlet inn, kun 3 igjen! 2 av 3 er derimot de "verste". Aner rett og slett ikke hva jeg skal finne på. Folk som har alt med overfylte hus, ikke drikker alkohol og er full av diabetes. Men jeg finner vel på noe tilslutt... Nå starter oktober straks, og da begynner jeg seriøst med juleforberedelser. Dagene går altså så fort at man rekker jo ikke vende seg før måneden er over! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #48 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg håper at i år har jeg såpass overskudd at jeg orker å skrive noen julekort. Anonymkode: c1c05...577 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #49 Del Skrevet 28. september 2022 Bombasi skrev (52 minutter siden): Joho! 5 julegaver handlet inn, kun 3 igjen! 2 av 3 er derimot de "verste". Aner rett og slett ikke hva jeg skal finne på. Folk som har alt med overfylte hus, ikke drikker alkohol og er full av diabetes. Men jeg finner vel på noe tilslutt... Nå starter oktober straks, og da begynner jeg seriøst med juleforberedelser. Dagene går altså så fort at man rekker jo ikke vende seg før måneden er over! Her er dessverre oktober så travel at jeg utsetter det meste til november. Anonymkode: c1c05...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #50 Del Skrevet 30. september 2022 Er ferdig med alle julegaver, foruten de som skal lages. Har kjøpt julekalender til barna. Og begynner i dag på "julevasken". I år skal lagringsloft og tas med, så da er det greit å starte tidlig☺️ Anonymkode: eaf3d...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #51 Del Skrevet 30. september 2022 Er det virkelig noe å skryte av at man feirer jul i snart et halvt år og ødelegger julestemningen for andre? Anonymkode: 72560...f8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 30. september 2022 Forfatter #52 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er ferdig med alle julegaver, foruten de som skal lages. Har kjøpt julekalender til barna. Og begynner i dag på "julevasken". I år skal lagringsloft og tas med, så da er det greit å starte tidlig☺️ Anonymkode: eaf3d...986 Bruker også å starte med "julevasken" tidlig. I september tok jeg garasjen og tømte kvisten, i oktober tar jeg boder, vaskerom og alt av vinduer fra innsiden, før november slår inn og da går det slag i slag rundt hele huset. Ferdig ca. 6-8 desember, og da tar jeg jul 🙂 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det virkelig noe å skryte av at man feirer jul i snart et halvt år og ødelegger julestemningen for andre? Anonymkode: 72560...f8f Hvor står det i tråden at man feirer jul i et halvt år, bare fordi man gjør det som må gjøres til jul tidlig? Og du er klar over at denne tråden er helt frivillig å både lese og delta på? Rimelig teit å påstå at vi ødelegger julestemningen din fordi vi har startet tidlig med ting og tang. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #53 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 10.58): Er det virkelig noe å skryte av at man feirer jul i snart et halvt år og ødelegger julestemningen for andre? Anonymkode: 72560...f8f Hvorfor gå inn i tråden ? Ingen dom ødelegger for deg Anonymkode: 305ac...13c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #54 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 10.58): Er det virkelig noe å skryte av at man feirer jul i snart et halvt år og ødelegger julestemningen for andre? Anonymkode: 72560...f8f Jeg begynner ikke å feire jul før 1.des. Men da til gjengjeld kan jeg kose meg og feire hele mnd fordi jeg er ferdig med alle førjulsoppgaver. Som det å handle julegaver, ta julevasken, avtale bakedager og julefester ol. Ødelegger på ingen måte julekosen for verken meg eller andre av den grunn 🤔 Anonymkode: eaf3d...986 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #55 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg begynner ikke å feire jul før 1.des. Men da til gjengjeld kan jeg kose meg og feire hele mnd fordi jeg er ferdig med alle førjulsoppgaver. Som det å handle julegaver, ta julevasken, avtale bakedager og julefester ol. Ødelegger på ingen måte julekosen for verken meg eller andre av den grunn 🤔 Anonymkode: eaf3d...986 hvis du ikke vasker etter 30. november, så er det vel rimelige møkkete hos deg når julaften kommer? skjønner ikke poenget Anonymkode: 3975b...7b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #56 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg er også litt i førjulsmodus, men vil egentlig ikke være det. Er redd for å brenne kruttet bare ved å tenke for mye på advent og jul. Har fem gaver å kjøpe. Vet to av dem. Ellers lite forberedelser ennå. Jeg skal finne ut hva som er julefilmen for meg på kino i år, for jeg elsker å gå på «julekino» i starten av advent/desember. Også vet jeg at jeg skal ha en gjeng her på middag den 1. desember, så jeg tenker litt på det allerede. Serverer risgrøt med mandel, tenker jeg. Det er julestemning! Anonymkode: 308b8...8fb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. oktober 2022 Forfatter #57 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er også litt i førjulsmodus, men vil egentlig ikke være det. Er redd for å brenne kruttet bare ved å tenke for mye på advent og jul. Har fem gaver å kjøpe. Vet to av dem. Ellers lite forberedelser ennå. Jeg skal finne ut hva som er julefilmen for meg på kino i år, for jeg elsker å gå på «julekino» i starten av advent/desember. Også vet jeg at jeg skal ha en gjeng her på middag den 1. desember, så jeg tenker litt på det allerede. Serverer risgrøt med mandel, tenker jeg. Det er julestemning! Anonymkode: 308b8...8fb Ja, men da er du i gang. Bare handle inn de to gavene nå så er du helt offisielt i gang. Angående juleforberedelser så har jeg en litt "bare å få det gjort"-holdning til det. Alt som gjøres nå slipper du å gjøre senere i en tid du helst ikke vil gjøre det De 5 gavene jeg har kjøpt inn har siste dagene kommet som perler på en snor gjennom posten. Rimelig fornøyd med hva jeg har handlet inn hittil. Tenkte at jeg skulle pakke de inn fortløpende, men pga omgangssyke med skikkelig diarè og feberfølelse siste dagene så har det blitt utsatt inntil videre. Too much info? 😜 Men nå tikker dagene avgårde så fort at jeg rekker ikke henge med på datoen. I morgen er det faktisk bare 79 dager til julaften, og 46 dager til første adventsuke slår inn. 🎅 ⏳ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floranda Skrevet 6. oktober 2022 #58 Del Skrevet 6. oktober 2022 Har tenkt å ha en litt mer miljøbevisst innpakkning i år. Så håper på å satse på gjenbrukte materialer. Har noen fine gaveposer fra i fjor, men trenger mer innpakkingsmateriale. Sparer nå på papirposer som kan brukes som gaveposer fks. Har også noe bånd på jobben (som kastes) som eg samler opp og muligens kan bruke. Har også tenkt i år å unngå for mye bånd og tape. Så skal prøve å pakke inn gavene på en uten tape metode eg leitet opp på youtube. Så litt småplanlegging og oppsamling er eg hvertfall begynt med. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #59 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 18.16): hvis du ikke vasker etter 30. november, så er det vel rimelige møkkete hos deg når julaften kommer? skjønner ikke poenget Anonymkode: 3975b...7b3 Hverdagsvasken tas selvfølgelig som vanlig🤷🏻♀️ Julevask er ting som tak,vegger,gulvlister,taklister, kjøkkenskap,loft,vinduer,dører…ol.. Anonymkode: eaf3d...986 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #60 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 21.22): Skulle gjerne startet tidlig på julegavene. Samtidig så er det jo stusselig å kjøpe ting som folk ikke ønsker seg. Mottakeren får jo ikke akkurat byttet inn noe som ble kjøpt inn i f eks august. Anonymkode: 45d27...2d1 Nei nei, men de kjøper jo noe som de VET mottaker ønsker seg. Som Rituals produkter, duftlys, skjerf, krydder og oljer, kanskje de til og med strikker noe. Nei da... men det er nok lettere å kjøpe spesifikke gaver når man kun har 8 stk på listen. Men, da skjønner jeg ikke hvorfor de mener det er så stress at de må starte midtsommers Anonymkode: 8cda2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå