Gjest supernova_87 Skrevet 2. desember 2022 #221 Del Skrevet 2. desember 2022 MarianneE skrev (22 timer siden): I går ble kalendere satt klart og stor var overraskelsen da mann&barn kom med pakkekalender til mor. Aldri hatt pakkekalender før, og jeg ble så rørt at det var frem med kleenexen. I dag skal det kjøpes litt juleblomster, mulig innkjøp av gave til Ungen og planlegging av bakst. Anbefaler forresten podcasten Julestemning med Live og Ronny mens dere pusler rundt. Jeg ble så rørt av å lese dette at jeg også måtte frem med Kleenexen. Takk for tips om julepodcast ❤️ Jeg ble også rørt, for her hadde en venninne kommet med kalender til meg, det var så koselig! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 2. desember 2022 #222 Del Skrevet 2. desember 2022 Og ja, så nydelig @Lucille, ble rørt av det også! ❤️ Jeg har fullført årets siste eksamen, så nå er det mulig jeg endelig kan få det litt bedre i helsa så jeg kan orke litt juleforberedelser fremover mot jul. Krysser fingrene for at neste uke blir det energi til litt pakking o.l. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. desember 2022 #223 Del Skrevet 2. desember 2022 Gratulerer med vel overstått eksamen supernova_87. Det må føle godt. 😃 Her har jeg funnet fram de små julekulene jeg henger på vrihasselen. Jeg synes det er så koselig når den er julepyntet. Og så har jeg byttet alle telysholdere og lysestaker med juleversjoner. I morgen skal jeg lete litt i skapet og finne fram juleputetrekk til pynteputene i sofaene. Jeg har også så smått begynt å pakke julegaver. Tok meg en liten runde i går og pakket kanskje 10 stykker. Jeg storkoste meg! Jeg prioriterte de som skal sendes i posten først. Greit å få det unna. Jeg har tatt vare på pappesker fra nettbutikker vi har bestilt fra de siste ukene så jeg har noe å sende gavene i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 2. desember 2022 #224 Del Skrevet 2. desember 2022 gikk inn på unicef.no for å lage julekort som jeg pleier, men der står det at fotokorttjenesten deres ikke er tilgjengelig for tiden. Så ergerlig, for akkurat dette året har jeg faktisk et godt bilde klar til bruk. Jeg har aldri brukt noe annet enn unicef, så nå ble jeg helt opprådd her. Forslag til andre fotokorttjenester? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 2. desember 2022 #225 Del Skrevet 2. desember 2022 @Arkana Takk! Føles som en stor lettelse ja! Jeg har også tatt vare på pappesker så jeg har å sende i posten. Så er tilrettelagt for at jeg skal få gjort noe pakking snart. Det er jo egentlig en ting jeg pleier å kose meg med 🎅 Anbefales vel å få sendt ting om ikke så lenge. Kroppen er kaputt så må få hvilt meg før jeg prøver meg på forberedelser. Men i dag har jeg sett to episoder av Snøfall (aldri sett før!) og blar litt i et hefte om jul, så er kanskje en slags forberedelse det også. Koselig er det i alle fall 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. desember 2022 #226 Del Skrevet 3. desember 2022 Duft av kokosmakroner på kjøkkenet ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #227 Del Skrevet 3. desember 2022 Da har jeg pyntet til jul i dag. I min nye leilighet som jeg kjøpte tidligere i år. Ble så fint og koselig syns jeg. Gleder meg til jul Anonymkode: 571c8...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. desember 2022 #228 Del Skrevet 3. desember 2022 Koselig med første jul i ny leilighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 6. desember 2022 Forfatter #229 Del Skrevet 6. desember 2022 Nå har jeg vasket 2/3 av stua, og tror du jammen ikke at det krøp fram noen nisser i halve stua etter det? Har sett Santa Clause 1 og 2 siste 2 dagene, og i kveld skal jeg se 3'ern. Ser at Santa Clause i 2022 har kommet med en slitter ny serie for anledningen! https://www.imdb.com/title/tt17047510/ Den kan du se på Disney+, om du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. desember 2022 #230 Del Skrevet 6. desember 2022 Den aller siste julegaven ble omsider bestilt i dag. Føles godt at gavehandelen nå er ferdig. Alt av julegodteri er også boks, inkludert julestrømpeinnhold. Ribba er i fryseren, men jeg mangler kalkunen til selve julemiddagen, og ellers det meste av både mat og drikke. Nå venter en uke eller så uten mer juleforberedelser før julebaksten åpner med lussekatter på tirsdag og deretter følger julekakene litt etter litt. Jeg liker dem best ferske så jeg venter så lenge som mulig før jeg begynner. Vi har sett to julefilmer så langt. Jeg og datteren min så Last Christmas på fredag (Vi trodde begge at vi ikke hadde sett den før, men etter en halv time innså vi at vi så den i fjor. ) og så så vi O jul med din glede i går. Vi har middagsgjester både lørdag og søndag denne helgen så da blir det ikke tid til julefilmer denne helgen. Vi får ha skikkelig julefilmmaraton neste helg kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 6. desember 2022 #231 Del Skrevet 6. desember 2022 Her har jeg laget brune pinner i dag. De ble veldig gode. Her tar jeg det egentlig veldig med ro i år. Stuen er ferdigpyntet siden treet allerede er oppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #232 Del Skrevet 10. desember 2022 Er det lov å sette opp treet nå? 😇 Rengjorde soverommet i dag. Har full jul i huset. Mangler bare treet, og må vasket badet. Tenkte å ta treet opp på tirsdagen. Har aldri noensinne vært så tidlig ute som i år, men det føles riktig. Er klar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2022 #233 Del Skrevet 10. desember 2022 Det er lov å sette opp treet akkurat når man vil. Vi har ekte tre så det kjøpes ikke før neste uke og kommer opp lille julaften. Jeg gleeeder meg til den herlige granlukten i stua. Jeg har pakket inn alt av julegaver med unntak av én som er på vei i posten. Føles litt vemodig å være ferdig for det er så koselig å pakke julegaver, men det har vært veldig fint. Vi har sett litt flere julefilmer og neste uke begynner julebaksten. Vi trenger visst påfyll av pepperkakekrydderne, men ellers har vi det meste av ingredienser og safran til lussekattene kjøpte jeg for over en måned siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #234 Del Skrevet 10. desember 2022 Kjøpte siste julegave på nett i dag, kommer i posten i løpet av uka:) I morgen skal jeg pakke inn og levere noen gaver. Leiligheten er ferdig pynta og nå blir det bare førjulskos med julebord, julelunsj, julemarked osv. Anonymkode: 38b8e...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #235 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Nå, vet dere, nå koser jeg meg. Juletreet har kommet opp. Stuas midtpunkt lyser alle veier. Treet er høyt og bredt i tillegg, så det ruver fra yttersiden av også. Nå er det full jul i hus. Aldri vært så tidlig ute før, men det ser ut til å være trenden ikke bare for meg. Koselig. Passer meg perfekt! 11 dager til jul! Men dagene flyr avgårde. Føler at det ikke lenge siden jeg la på røde duker, men det er faktisk 4 uker siden!! Endret 13. desember 2022 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. desember 2022 #236 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg synes også det går veldig fort nå, og neste uke er det jo faktisk julaften! Julebaksten er i gang, jeg har fått levert en del julegaver og i morgen går alle som skal sendes i posten av gårde. I morgen kjøpes juletreet tenker jeg. Det må klemmes inn innimellom diverse arrangementer på kveldstid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. desember 2022 #237 Del Skrevet 16. desember 2022 Juletreet er i hus, eller jeg burde si hage da, siden det står lent inntil husveggen og venter på lille julaften. Hele -18 grader var det da vi kjøpte det (Gudskjelov at det blir plussgrader fra søndag.) så 99% av trærne hadde greinene tett inntil stammen i tillegg til at valget ble tatt litt raskt siden vi alle var kalde så om ikke greinene brer seg pent utover i varmen kan dette bli julen hvor en stygg halvdel må skjules inn mot veggen. Ellers er julebaksten godt i gang. Pepperkaker, bordstabelbakkels, risboller og shortbread er i boks. Pepperkakehusene er også ferdigbakte og skal monteres i dag og pyntes i helgen. Jeg mangler delfiakake, den skal jeg lage i helgen mens de to yngste barna baker hver sin sort. Det meste av julemat er for lengst i hus, jeg mangler bare gode oster og sånne ting som ikke holder seg så lenge og det tas i midten av neste uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #238 Del Skrevet 16. desember 2022 Nå høster jeg gevinstene av å være tidlig ferdig til jul. Har ikke gjort annet enn å måke snø nå i 3 dager på rad, og det vil fortsette videre. Samtidig må det handles, småordnes, man skal være sosial og ikke minst prøve å nyte tiden med noe godt i glasset og en film eller serie. Glad jeg ikke har plenty med juleforberedelser i tillegg, da jeg nå har sånn smått startet å "lete etter den koselige juleroen", som jeg bør ha for å få stemningen i boks til jul. Har vært ute i dag og kjøpt inn siste "rest" av ting og tang forutenom mat, som jeg tar i neste uke. Nå er det bare dager igjen. Og om 14 dager tikker vi inn i et nytt år... Hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. desember 2022 #239 Del Skrevet 16. desember 2022 Her i huset er julebakst kos og ikke regnet som forberedelser så det sparer vi bevisst til den aller siste tiden. Og så liker jeg julekaker best når de er ganske ferske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #240 Del Skrevet 19. desember 2022 Der er julehandelen unnagjort. Rart med det, man blir liksom ekstra "raus" med seg selv før jul. Eventuelt litt panisk om man har glemt noe eller ikke, så man kjøper gjerne litt ekstra av mye gjennom hele desember for at det skal vare gjennom jula. Men når alt kommer til alt, så har jeg handlet så mye at det ser ut til at jeg skal klare meg forbi januaren også... 😜 Har bare å vaske badet skikkelig igjen, samt ta en rask "helgevask" ellers i huset, så er jeg helt komplett i mål. 5 dager til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå