Gå til innhold

Førjulstråden 2022 - skrytetråd for oss som er i gang.

Bombasi

Anbefalte innlegg

Julegardiner opphengt, adventstake er det lys i , stjerner i vinduer, litt lyslenker hist og pist. Har tre sorter kaker i boks og mesteparten av gaver er kjøpt. Føler jeg er i rute.

MEN som alltid ; det blir alltid som julekvelden på kjerringa att når det nærmer seg, alltid noe man mangler eller syns man skulle hatt ordna inn mot jul. 

Anonymkode: 714c1...fa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg hatt fri og kost meg hjemme alene med å henge opp julegardiner og finne frem adventslys mens jeg har spilt julemusikk. 

I ettermiddag var HusetsHerre og jeg innom porselensutsalget og fant julegave til svigers og jeg fant et annet sted 2 kalendergaver. Bare 4 igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rundvasket husets trapperom fra topp til tå i dag. Deilig å få det gjort. 

Full advent i hus, som eneste huset i nabolaget :) Men koselig. I dag kjente jeg virkelig på stemningen og roen for første gang. Satt likegodt på en sedvanlig klissete julefilm i kveld for anledningen. 

Jeg begynner nok på rundvask av stua iløpet av helga. I første omgang halve stuen ettersom den er todelt. I alle kriker, kroker, lister, skap osv, og ut med teppener og polering av gulv. 

Ser heller ikke bort i fra at det blir en eller annen ny julefilm på meg også siden jeg allerede er i gang. :) 

Nå koser vi oss! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De/vi andre følger nok etter i løpet av helgen Bombasi så da er du ikke ensom lenger. :D 

Her har det vært spilt julemusikk hver dag, f.eks. når jeg lager mat, når vi har spilt brettspill eller når noen har puslet med et eller annet, veldig koselig. I morgen skal vi se første julefilm. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt pepperkakehus&pynt, pynter imorra :)

I forfjor glemte vi hele greia og fikk brukt huset i fjor som ikke var åpnet 🤣🎅🏻 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag pyntet jeg til advent og jul. Det ble ikke så mye, da vi har større leilighet i år enn i fjor, så tingene kommer ikke fram på samme måte. Men det ble greit og hyggelig. Er også ferdig med 2/5 julegaver 😊

Anonymkode: 308b8...8fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er borte det meste av morgendagen, så i dag har jeg tent julelysene ute, hengt opp krans på ytterdøren og tatt fram adventsstaken. Jeg skulle hengt opp stjerner i vinduene, men det rakk jeg ikke så får kanskje klemme det inn i morgen i stedet. Sviblene jeg kjøpte forrige helg har begynt å lukte skikkelig jul. :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 2 av 4 julegaver, det har jeg aldri gjort før rundt 20 desember før.

Adventskalendere bryr jeg meg ikke om, jeg pynter ikke, og vi baker heller ikke noe. Så om 2 julegaver er jeg vel ferdig da. Det er ny pers med god margin.

Anonymkode: 8a319...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket vegger og tak for snart en måned siden. Pyntet til jul nå i helgen. Kjøpte alle julegaver nå på fredag. Bakte pepperkaker og kakemenn i helgen. Vært på julegrantenning i sentrum. Julekjole er kjøpt, julepysj er kjøpt..

Jeg er helt klar jeg😅 mangler selvfølgelig å pakke inn alt, da jeg bestilte alt på nett. Og ungene må lage noen få gaver.. men JEG er klar!

Anonymkode: 7c2f4...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det full advent i de tusen hjem og julagrana og julegata tent overalt. Tiden har endelig kommet. :D 

Desember har begynt å krype på. Tror jeg i år skal være rekordtidlig ute med både nisser og juletre. Har satt fram nisser typ 13-16 des og juletre 17-18 des, men ser ikke bortifra at dette blir framskyvet 3-4 dager i år. 

Jeg er så klar :D 

Skal vaske kjøkkenet til fredag. Både under, inni og over skap, samt benker, vegger og gulv. Det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere vasker så jækla grundig når jula skal inn? Altså jeg vasker jeg også, men grundig rundvask det tar jeg når jula skal ut igjen og all julepynt blir erstattet med mindre "glorete" ting, lysere farger osv. 

Anonymkode: da8f8...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor dere vasker så jækla grundig når jula skal inn? Altså jeg vasker jeg også, men grundig rundvask det tar jeg når jula skal ut igjen og all julepynt blir erstattet med mindre "glorete" ting, lysere farger osv. 

Jeg tar den o'store rundvasken hvert år i november. Der alt blir tatt. Jeg tar selvfølgelig en rundvask til våren også, men ikke i nærheten av det jeg holder på med nå. Så, det blir en slags "julevask", selv om det egentlig bare er den årlige storrengjøringen. At jeg kaller det julevask er for å holde motivasjonen oppe og at det blir gjort grundig. Det har faktisk en effekt ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det er ekstra deilig at det er så rent og fint til jul! Helt vanlig med storrengjøring og bra for innemiljøet, kunne tatt det i januar også, men liker bedre å gjøre det i november/desember, og så en i april. 

Anonymkode: fa8f3...d3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mangler bare tre julegaver (to av disse skal kjøpes i morgen). Snart kan jeg ta meg en kosekveld med innpakking. :hjerter:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er 1. desember i morgen, selveste julemåneden. :hjerter_rundt: Her er det flere som gleder seg til julekalender i morgen og noen har nok smugkikket på pakkene som har hengt på kalenderen siden mandag. Sviblene lukter nydelig i hele stua og jeg kjøpte to til i dag. Jeg pleier å kjøpe jevnlig gjennom desember slik at det alltid er minst én som blomstrer og dufter til enhver tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble kalendere satt klart og stor var overraskelsen da mann&barn kom med pakkekalender til mor. Aldri hatt pakkekalender før, og jeg ble så rørt at det var frem med kleenexen. 

I dag skal det kjøpes litt juleblomster, mulig innkjøp av gave til Ungen og planlegging av bakst. 

Anbefaler forresten podcasten Julestemning med Live og Ronny mens dere pusler rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk. 1. desember i dag. Og mørketiden pågår i store deler av Nord-Norge. 

Rart å tenke på... Synes vi nettopp var i august. Hvor blir dagene av? 

Holdt på med kjøkkenet i dag - også. Note to self, i år også: "Å drive på med storrengjøring på kjøkkenet er ikke fort gjort!". 
Som regel er jeg ferdig med kjøkkenet til 1. desember, men har nå etter noen late dager havnet på etterskudd. Ikke fordi jeg ikke har hatt tid eller ork, men dagene har bare forsvunnet i sanden. Tror jeg har mistet 2-3 dager siste 14 dagene! :D 

Er jo bare et swusj til julenisser og juletre kommer opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år har jeg startet en ny tradisjon. Jeg har kjøpt en fin sjokoladekalender for to, fra Summerbird, til mine foreldre. De er i 80-årene, og har aldri hatt kalender før. Så fant jeg den samme kalenderen i enmannsversjon, så da kjøpte jeg til svigermor og. Men jeg hadde et dilemma. Jeg har en barnløs tante i en annen by, og hun er som en ekstra mor for meg. What to do? kanskje Morgenlevering kan hjelpe? og tror du ikke jeg fant at Morgenlevering kan levere på døra, akkurat den samme kalenderen fra Summerbird som jeg hadde kjøpt til de andre. SÅ fornøyd!!!! og mye morsommere å gi dem det som i realiteten er en konfekteske nå når de ikke venter det, enn å gi dem kong håkon eller noe i julegave. For da er det kjedelig, men nå er det kjempestas!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...