Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er førstegangs her. Klør i fingrene etter å starte og handle litt, men føler det er tidlig! Hehe 

Når startet du? 

Anonymkode: 1c91e...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med de store tingene som vogn, bilstol, møbler osv ca halvveis i svangerskapet. Klær og småting er jo kjekt å starte med litt tidlig❤️

Skrevet
Coiljente skrev (Akkurat nå):

Vi startet med de store tingene som vogn, bilstol, møbler osv ca halvveis i svangerskapet. Klær og småting er jo kjekt å starte med litt tidlig❤️

Tror jeg holder så igjen fordi jeg mistet i uke 14 sist og nå er jeg i uke 12 ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Er tredjegangs men har solgt alt mellom hvert barn 🤪 vi bestilte vogn og bilstol i typ uke 9 denne gangen, fordi vi fant på tilbud og vi har store prosjekter med salg og flytting fram mot termin som også kommer til å koste en dem. Ønsker bare å være ferdig med det viktigste slik at vi slipper å styre med det på slutten.

Har aldri vært redd for spontanabort da og har heller aldri opplevd det. Er i uke 14 nå og mangler fortsatt en hel del, men det dyreste er unnagjort.

Anonymkode: 9bbe1...f37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror jeg holder så igjen fordi jeg mistet i uke 14 sist og nå er jeg i uke 12 ❤️

Ja, det er nok litt kjekt for deg å komme over den kneika da❤️ Ventet også til etter uke 12. 

Lykke til!

Skrevet

Vi ventet med å handle inn noe til etter ultralyd uke 18🙃

Anonymkode: 62bb5...669

• Liker 2
Skrevet

Med første kjøpte jeg vogn på tilbud da jeg var ca 18-19 uker. Jeg følte det var alt for tidlig så følte meg litt dum😅 Nå er jeg 8 uker med nr 2 og klør litt etter å begynne å kjøpe litt småting, haha. Venter nok noen uker til😊

Anonymkode: ae97e...a74

Skrevet

Jeg er i uke 33 og er fremdeles så redd for å miste at vi ikke har kjøpt noe særlig... 😓 

Anonymkode: c6770...58b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er i uke 33 og er fremdeles så redd for å miste at vi ikke har kjøpt noe særlig... 😓 

Å jeg hadde egentlig håpet at den følelsen gikk litt over etterhvert 😭❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den gjør det, noen er bare hysteriske. Du kan miste alle du elsker hver dag på et sekund, det betyr ikke at man kan gå rundt og engste seg hele tiden.

Anonymkode: 9bbe1...f37

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nok bare jeg som er i overkant nevrotisk ♥ skal sies at ting blir veldig mye bedre når baby får et fast bevegelsesmønster man kan forholde seg til, og ikke er noe teoretisk man ikke føler noe til. 

Skrevet

Kjøpte en body på vei hjem fra TUL og så sa det litt stopp frem til det nesten var for sent fordi vi trodde vi hadde mye bedre tid enn vi hadde. Det var på håret at vi i det hele tatt rakk å få bilsete i hus før ungen ville ut. Var så innstilt på at jeg kom til å gå maks overtid at det der kunne da ikke være noe stress. Hadde jo tenkt til å drøye overtidsventinga med å ordne sånt. Ungen kom for øvrig dagen før termin, en torsdag, og vi hadde kjøpt bilsete og dyne i feil størrelse mandagen før. Heldigvis hadde moren min kjøpt noen store klespakker en stund tidligere, så han hadde i det minste klær. IKKE gjør som oss. 🤣

Anonymkode: 0b959...725

Skrevet

Kjøpte noen klespakker på Finn fra uke 10-13, og vogn + bedside på Finn i uke 15 ca. Og arvet litt småting som pumpe, dyne, bilstolpose et.

Etter det har det vært nesten total shoppestopp fra uke 15-30, fant ut at de tre klespakkene dekker rundt 90% av behovet de første mnd 😂

Kommer til å ta en runde etter babyshower og handle det vi mangler av evt klær og utstyr. 

Bilstol kjøper vi innen uke 34 hvertfall.

Anonymkode: 5a32d...5fd

Skrevet

Handlet nesten alt siste åtte uker. Tok litt tid å lese seg opp på alt mulig, og få mannen gira. Hyggeligere å gjøre det sammen. 

De få tingene jeg kjøpte tidlig, var helt håpløse bomkjøp fordi det var søtt. 

Anonymkode: 8f9b2...f46

Skrevet

Ser mange skriver «vi» handlet…. Jeg sier heller at «jeg» begynte å handle inn når jeg var 4-5 mnd på vei, etter ultralyden. Mannen kunne ikke interessert seg mindre for disse innkjøpene 😅, mens jeg koste meg 🤗 

Anonymkode: aa1cb...343

Skrevet

Kjøpte en hel del brukt fra ei venninne rundt uke 10 tror jeg det var (hu måtte få det ut av huset). Ellers er det ikke før nå (28 uker) at jeg har begynt å kjøpe inn tøy. Vi skal ta oss en runde for å få tak i det siste vi trenger av utstyr om ikke lenge 

Anonymkode: 6a4cc...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men barnet kan jo komme når som helst? Kjedelig om man ikke skal tørre å kose seg i det hele tatt. Vondt er det å miste et barn uansett. Om man har handlet litt gjør jo ikke det saken veldig mye verre? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg forstår følelsen din veldig godt, jeg var redd for det hele svangerskapet og helt til barnet var ute og jeg fikk se at baby pustet og alt var bra. Men er du i uke 33 nå så er det jo i underkant 4 uker igjen til svangerskapet regnes som fullgått og barnet er «ferdig» 😊 Håper du klarer å slippe de følelsene litt. Mange barn blir faktisk født før termin, og det går som regel ganske bra når man har kommet såpass langt i svangerskapet. Et svangerskap regnes som fullgått fra uke 37 fikk jeg beskjed om fra fødselslegen og jordmor 😊 Her ble babyen min tatt ut 3 uker før termin, altså uke 37 (ikke for at det var noe fare for barnet, så det var «bare» fordi jeg ikke orket å gå gravid lengre pga min helse).  Jeg vet om mange som har født i uke 34 - 36 og alle de barna er friske idag🙂 

Anonymkode: 5da77...792

Skrevet

Jeg har begynt nå rundt uke 25, da barnet teoretisk kan komme sånn etterhvert. 😅 Viser seg at bestillingstid på vogn/bilstol er lang, så håper iallfall å få det innen termin. Satser på å få tak i alt annet brukt, så da er det greit å ha litt tid til å vente på at ting dukker opp på Finn. Fikk med meg arvede klespakker fra familie for noen uker siden også, som bør holde de første seks mnd. 

Anonymkode: 357dc...0db

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplevde at to venninner begge mista baby i magen noen dager over termin, henholdsvis tre og én måned før jeg hadde termin selv med første. Selv om det er sjelden så kjente jeg virkelig på at det ikke var noen garantier for at alt skulle gå bra. Men det som hjalp meg var å tenke at det absolutt mest sannsynlige scenarioet var at det faktisk skulle komme en baby, så det er lurt å forberede seg på den muligheten også. 😅 

Anonymkode: 8359b...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...