AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Får de ikke vekk? Vasker jevnlig i skap og skuffer og har nå plastikk eller tette glass krukker på alt av med o.l...Men likevel dukker de opp på kjøkkenet. Skjønner ikke hvor "kilden" er? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 486a9...372
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får de ikke vekk? Vasker jevnlig i skap og skuffer og har nå plastikk eller tette glass krukker på alt av med o.l...Men likevel dukker de opp på kjøkkenet. Skjønner ikke hvor "kilden" er? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 486a9...372 Hvis det er melmøll (melsmalmott), så kan de være overalt. Hos oss fant vi ut at de bl.a. la egg inni brødristeren... så vi måtte kaste den. Og vaske bak komfyren, og alle smutthull hvor det kunne finnes smuler. Vi kastet også svært mye tørrvarer. Og holdt ALT av tørrmat i plastboks med lokk. Det var ekkelt. Og et styr. Men vi ble kvitt dem. Her kan du lese mer om dem https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/moll-og-sommerfugler/melmoll/ Anonymkode: bbc20...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er melmøll (melsmalmott), så kan de være overalt. Hos oss fant vi ut at de bl.a. la egg inni brødristeren... så vi måtte kaste den. Og vaske bak komfyren, og alle smutthull hvor det kunne finnes smuler. Vi kastet også svært mye tørrvarer. Og holdt ALT av tørrmat i plastboks med lokk. Det var ekkelt. Og et styr. Men vi ble kvitt dem. Her kan du lese mer om dem https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/moll-og-sommerfugler/melmoll/ Anonymkode: bbc20...f8c Ja det er disse 😨 Anonymkode: 486a9...372
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er disse 😨 Anonymkode: 486a9...372 Jeg føler med deg! På det verste kjente jeg at jeg vurdere å brenne ned huset. Ikke sånn helt seriøst. Men litt. 😵💫 Les linken. Der står det gode tips. Anonymkode: bbc20...f8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Har samme problem her, kom inn med melpose fra butikken! Blir sprø 😰 Anonymkode: a999a...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 15.28): Jeg føler med deg! På det verste kjente jeg at jeg vurdere å brenne ned huset. Ikke sånn helt seriøst. Men litt. 😵💫 Les linken. Der står det gode tips. Anonymkode: bbc20...f8c Forstår deg godt. Det er sånn jeg kjenner det med pelsbillene mine. Anonymkode: b4cc8...fc3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 15.24): Hvis det er melmøll (melsmalmott), så kan de være overalt. Hos oss fant vi ut at de bl.a. la egg inni brødristeren... så vi måtte kaste den. Og vaske bak komfyren, og alle smutthull hvor det kunne finnes smuler. Vi kastet også svært mye tørrvarer. Og holdt ALT av tørrmat i plastboks med lokk. Det var ekkelt. Og et styr. Men vi ble kvitt dem. Her kan du lese mer om dem https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/moll-og-sommerfugler/melmoll/ Anonymkode: bbc20...f8c Jeg fant ut at de forpuppet seg i "hyllehullene" i skapene mine, og tettet åpningen etter seg så ikke støvsugeren fikk tatt dem. Jeg måte gå over hvert j... hull med en grillpinne for å få tatt knekken på dem. 🤢 Jeg ble kvitt dem til slutt, men de må hatt et "hemmelig sted" jeg aldri fant, for det fortsatte å dukke opp en og annen møll i evigheter etter at jeg hadde tatt knekken på hovedstammen. Anonymkode: e448a...337
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 18.40): Har samme problem her, kom inn med melpose fra butikken! Blir sprø 😰 Anonymkode: a999a...ae1 Hos meg også! Etter det har jeg jevnlig vært plaget med møll. Kastet alt jeg hadde i matskapet første gangen og vasket skikkelig over alt. Men de har funnet seg noen hemmelige plasser hvor de legger egg. Råvanskelig å bli kvitt! Anonymkode: 4552b...5fa
skrue Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 On 9/12/2022 at 3:20 PM, AnonymBruker said: Får de ikke vekk? Vasker jevnlig i skap og skuffer og har nå plastikk eller tette glass krukker på alt av med o.l...Men likevel dukker de opp på kjøkkenet. Skjønner ikke hvor "kilden" er? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 486a9...372 Har hatt slike på besøk et par ganger selv. Erfaringen er at de kan følge med melposer. Ikke siktet hvetemel, men alle grovere typer. Så løsningen her er å ha alt av slike melsorter (samt havregryn og nøtter) i plastkasser med knepplokk. Har oppdaget noen i plastkassene ved senere anledninger, men da tømmes de for innhold som er infisert. Alle posene i en plastkasse har en egen plastpose rundt seg så ofte det bare er en av dem som må fjernes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå