Gå til innhold

Fjerning av føflekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan foregår dette egentlig?

Vondt?

Skal fjerne to føflekker neste uke.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en stund siden jeg fjerna mine to på ryggen, men da fikk jeg lokalbedøvelse. Kjente ingenting. Så skjærte hun dem bort og sydde igjen. Hadde ingen smerter og kjente ingenting i ettertid heller. :)

Skrevet

Jeg har fjernet ("fjernet") fire føflekker fra magen. Fikk lokalbedøvelse - og legen svidde bokstavelig talt bort føflekkene uten at jeg merket noe som helst (utenom svidd føflekk-lukt).

Problemet er at det faktisk kun er èn av føflekkene som har forsvunnet ordentlig. De andre er der, styggere enn noen sinne.... :icon_neutral:

Skrevet

Jeg synes det var litt ekkelt... Me ndet går jo greit liksom :)

Skrevet
Jeg har fjernet ("fjernet") fire føflekker fra magen. Fikk lokalbedøvelse - og legen svidde bokstavelig talt bort føflekkene uten at jeg merket noe som helst (utenom svidd føflekk-lukt).

Fikk du gjort det hos fastlegen? Vil nemlig ha bort en utstående føflekk i ansiktet, men da lovet hudlegen meg et stygt arr som var tre ganger så langt som selve føflekken. :forvirret:

Naturligvis vet jeg at det blir arr, men det kan da ikke være nødvendig å skjære av meg halve trynet.

Skrevet

Jeg gikk til fastlegen og fikk svidd bort en føflekk! Liten lokalbedøvelse iform av sprøyte, og jeg kjente/luktet ikke noe annet enn 'brent hud' :)

Det blir mye mindre arr når man svir bort enn skjærer/syr, sa legen min.

Jeg grua meg noe SINNSYKT, men det var ikke nødvendig, og nå er jeg så 'modig' at jeg også skal fjerne noen mindre føflekker...

Skrevet

Jeg har fått fjernet flere føflekker. Ingen gjorde vondt, men alle etterlot større arr enn fløflekken selv.

Skrevet

Jeg fikk også arr, men jeg fjernet mine pga. kreftfare. Så jeg vil heller ha arr enn kreft. ;)

Skrevet
Fikk du gjort det hos fastlegen? Vil nemlig ha bort en utstående føflekk i ansiktet, men da lovet hudlegen meg et stygt arr som var tre ganger så langt som selve føflekken.  :forvirret:

Naturligvis vet jeg at det blir arr, men det kan da ikke være nødvendig å skjære av meg halve trynet.

Moren min hadde en stor føflekk i ansiktet - ikke utstående, vokste mer i "bredden", som ble fjernet. Jeg kan ikke se noe arr i det hele tatt, jeg. Denne føflekken var sikkert et par cm i diameter. Så det hørtes rart ut det legen har sagt til deg.

Skrevet

Jeg har fjernet mange føflekker. Du fjerner dem på to forskjellige måter. De som må fjernes fordi de vekker mistanke om farlig utvikling, må skjæres bort med roten. De som skal fjernes kosmetisk brennes bort da det ikke trenger å sys, og det ikke blir arr. Jeg gjorde dette hos en hudspesialist, da jeg ville få gjort det så pent som mulig. Man ser ingen merker etter den. Hvis det er kosmetisk grunn, ville jeg ikke gjort dette hos fastlegen med hos en spesialist. Det er ikke vondt å verken skjære bort, eller brenne bort. Tar akkuratt ett minutt.

Skrevet

Jeg kjenner en som var i en ulykke hvor ansiktet ble skadet veldig. Hun har sydd masse, men det synes ikke. Hun sa det var "bra" det skjedde i Sverige, for de er MYE flinkere der - så kanskje det hadde vært noe?

De må jo skjære litt "mer" - for de skal jo ha med hele flekken - ville ikkefjernet føflekk i ansiktet hos fastlegen tror jeg

Skrevet

Mamma fikk fjernet to utstående føflekker på haka hos en helt vanlig allmennpraktiserende lege. Ingen arr, ikke en eneste liten prikk som antyder at det har vært noe der før.

Skrevet

Jeg hadde fire ganske små føflekker på magen som ble brent bort av en hudlege. Han klarte ikke å fjerne tre av dem, og ved to av dem er det arr. Jeg har ikke tenkt meg til den legen igjen.. (Ligger i Vestfold)

Så det har nok mye å si på hvor flink legen er, hva slags føflekk det er og hvor den sitter..

Skrevet

Takk!

Det spiller ikke noen stor rolle om jeg får arr, blir bare et arr til i samlingen min :ler:

Føflekken er på ryggen, rett over bh-kanten. Den dukket opp denne uka og er den første føflekken som står ut og er så stor, så ble litt bekymret. Derfor fjerner jeg den. Tenkte jeg skulle fjerne et par til i samme område når jeg først er der.

Har aldri sydd heller jeg.. er det vondt? :sjenert: (ser for meg at det er vondt å fjerne stingene...)

Skrevet
Har aldri sydd heller jeg.. er det vondt? :sjenert: (ser for meg at det er vondt å fjerne stingene...)

Nei, det er ikke vondt. Og det er ikke vondt å fjerne stingene heller, men du får kanskje slike som løses opp av seg selv.

Skrevet

Hvis dere er beskymret for arr og lignende, så gå for all del til en privat klinikk hvor de har kompetanse og erfaring. Fastleger er ofte ubrukelige på småkirurgi, du kunne like gjerne fjernet dem selv.

Skrevet

Sting tar jeg selv jeg. Pappa har skalpeller liggende, også bare skjærer jeg opp tråden og drar den ut

Skrevet
Sting tar jeg selv jeg. Pappa har skalpeller liggende, også bare skjærer jeg opp tråden og drar den ut

Litt vanskelig å gjøre midt på ryggen kanskje..

Skrevet
Litt vanskelig å gjøre midt på ryggen kanskje..

Ja, men da kan jo andre gjøre det for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...