AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Har en valp på 13 uker. Han har alltid likt kattebæsj, og idag tok han en jafs av hundebæsj.. Jeg syntes det er forferdelig ekkelt, og lurer på hvordan jeg kan avlære dette? Han slipper på kommando på alt annet, men kaster innpå med bæsjen før jeg rekker å blunke Anonymkode: 7d04d...916
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en valp på 13 uker. Han har alltid likt kattebæsj, og idag tok han en jafs av hundebæsj.. Jeg syntes det er forferdelig ekkelt, og lurer på hvordan jeg kan avlære dette? Han slipper på kommando på alt annet, men kaster innpå med bæsjen før jeg rekker å blunke Anonymkode: 7d04d...916 Dette er jo ganske normalt for hunder å gjøre. Visste du ikke det før du fikk hund ? Anonymkode: e9483...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo ganske normalt for hunder å gjøre. Visste du ikke det før du fikk hund ? Anonymkode: e9483...cf9 Det er fjerde hunden min, og har aldri opplevd det før. Så ikle normalt hos rasene jeg har hatt før ihvertfall. Takk for tips, det hjalp! Anonymkode: 7d04d...916 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Dessverre så er det vanlig. Du må passe på som en hauk fremover at den ikke får spise bæsj. For da setter denne uvanen seg. De fleste voksne hunder spiser ikke bæsj, de har rett og slett ikke fått anledning til å la uvanen feste seg. Anonymkode: a3cc0...b71
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Det gjorde hunden vår også når hun var valp! Skikkelig ekkelt! Måtte bare passe skikkelig godt på sånn at hun ikke fikk anledning til å gjøre det, så ga det seg etterhvert. Anonymkode: 7a49d...cf1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Det er ekkelt og kvalmt, men normalt. Det er noe normal adferd han må vokse av seg. Du må bare følge nøye med på tur og ikke la han gå for langt foran og ha blikket foran hunden til en hver tid. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fjerde hunden min, og har aldri opplevd det før. Så ikle normalt hos rasene jeg har hatt før ihvertfall. Takk for tips, det hjalp! Anonymkode: 7d04d...916 Du har nok bare ikke fått det med deg. Dette er noe valpene lære av hundemor. Moren spiser bæsjen deres de første ukene, har du ikke fått med deg det? Det handler om ikke bare renslighet og å vaske valpene, men på grunn av instinker og adferd som rovdyr. (veldig kort og enkelt forklart) Dette er elementær kunnskap om hunder og hunders naturlige adferd og instinkter. Det har ingenting med hudnerase å gjøre. Det er din jobb å passe på at dette ikke blir en uvane valpen tar med seg livet ut. Kattebæsj kan inneholde høyere næringsstoffer (spesielt proteiner) enn etter for eksempel rådyr, og det "frister" mer. Om du ikke følger med så kan en voksen, normal hund spise kattebæsj på grunn av dette. Anonymkode: 7bffd...a31 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Datet en son hadde en fransk bulldog som spiste bæsj. Han gadd ikke å følge med på hva hunden gjorde mens han lufta den i bånd… etterpå lå han på sofaen og «klina» med hunden… Han hadde også ringorm. Det ble raskt slutt for å si det sånn. Dette er nesten ti år siden men jeg blir kvalm hver gang jeg blir minnet på det der. Anonymkode: 6772b...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Hunder er så sykt ekle... 🤢 Anonymkode: 81bdb...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Valpen min gjorde det også, men det har gått over. Var så spennende en periode, alt av katt, sau, ku, geit… vi klarte knapt gå på tur hvor de beitet Tror jeg ville fulgt med litt bedre nå som den er liten, og heller fått kontakt når dere går forbi litt senere når den er større hvor den får godbiter. Så kan man bare rose når de lar den ligge med tiden. Anonymkode: b6064...e24
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Valper spiser de merkeligste ting, bæsj og sokker har en merkelig høy plassering på lista. Anonymkode: 0421f...b7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå