Topsi Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Ok jeg har et løpeprogram jeg har fått av PT min. Nå skulle jeg løpe litt og så 2km x 3 på mølle. Jeg trodde beina skulle være den store utfordringen, men jeg merker at jeg faktisk klarer løpingen godt. Problemet er at jeg får så sykt vondt i armene når jeg løper, overarmuskelen på begge sider. Jeg slenger sikkert litt med armene eller noe, men det er det som hindrer meg i å fullføre økten Noen tips om hvordan unngå dette?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Hva mener du med "overarmmuskelen"? Biceps? Triceps? Hvor på armen er det vondt? Det høres ut som om du må lære deg å slappe av i armene, rett og slett. Og da må du bare fokusere på det, være bevisst, og øve. Når du kjenner at du strammer, så slapp av. Anonymkode: 56414...017 1
TheAtl Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Kanskje begynner du å bli syk? De få gangene jeg har fått vondt i armene av løping så har det kommet av at en forkjølelse/influensa har stått for døren. Uansett, lave skuldre, løst grep (tenk at du holder en fuglunge eller noe du helst ikke vil krøste i hånden; hva vet jeg, kanskje hater du fugler), ikke krysse midtlinjen og så videre er alle gode retningslinjer for hva å gjøre med armene når du løper. 1
Topsi Skrevet 12. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva mener du med "overarmmuskelen"? Biceps? Triceps? Hvor på armen er det vondt? Det høres ut som om du må lære deg å slappe av i armene, rett og slett. Og da må du bare fokusere på det, være bevisst, og øve. Når du kjenner at du strammer, så slapp av. Anonymkode: 56414...017 Fremre overarmsmuskel, litt høyt oppe, vet ikke helt. Tror også det er det at jeg ikke slapper av ja....
Topsi Skrevet 12. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2022 TheAtl skrev (3 timer siden): Kanskje begynner du å bli syk? De få gangene jeg har fått vondt i armene av løping så har det kommet av at en forkjølelse/influensa har stått for døren. Uansett, lave skuldre, løst grep (tenk at du holder en fuglunge eller noe du helst ikke vil krøste i hånden; hva vet jeg, kanskje hater du fugler), ikke krysse midtlinjen og så videre er alle gode retningslinjer for hva å gjøre med armene når du løper. Ikke forkjølet, tror jeg anstrenger meg, jeg er generelt en anspent person
TheAtl Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 (endret) 17 hours ago, Topsi said: Ikke forkjølet, tror jeg anstrenger meg, jeg er generelt en anspent person Skjønner, da er det jo ikke nødvendigvis så lett "bare å slappe av" heller. Har noe lignende med pusten, blir fort veldig stakkato, hjelper ikke nødvendigvis å fokusere for mye på det heller. Det beste er nok å føle etter med jevne mellomrom heller enn konstant å terpe på det om man klarer. Kanskje en mager trøst, men sånne ting har en tendens til å bedre seg om man bare gir det tid. Endret 13. september 2022 av TheAtl 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå