AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Dater en fin mann men skal innlegges på psykiatrisk om to uker og være der i fire uker. Et opphold som er søkt om lenge før jeg møtte han... Nekter å si noe til han om det for vil ikke bli dømt!!!! Jadajada han burde elske meg som jeg er osv men det har noe med førsteinntrykket å gjøre og hvor mye rart folk tror om noen som sliter. Noen tips til hva jeg kan si og gjøre for å unngå at han får vite det? Hvis jeg later som jeg er hjemme og møter han på dagtid kan han ikke overnatte for jeg må sove på klinikken så det blir vanskelig å bortforklare og hvis jeg sier jeg er bortreist på ferie vil han sikkert se bilder? Er i seriøs knipe nå!!! Anonymkode: b6c33...9c3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Kan du si at du skal på rehab for fibromyalgia? Anonymkode: 22a9b...2a8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Men altså..... Du tenker å lyve for denne mannen? Alle fortjener valget om de vil være sammen med syke mennesker eller ei. Anonymkode: bbab9...ba4 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Er han fin som du nevner, så vær ærlig med han. Noe annet er dårlig gjort Anonymkode: a6a83...7a8 3
MapleSirup Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Du bestemmer på vegne av ham at han dømmer deg. Altså dømmer du ham og går utifra at de fleste andre dømmer deg. Sånn er det ikke. Fortell at du skal i et behandlingsopplegg. Ta det derfra. Vær ærlig. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dater en fin mann men skal innlegges på psykiatrisk om to uker og være der i fire uker. Et opphold som er søkt om lenge før jeg møtte han... Nekter å si noe til han om det for vil ikke bli dømt!!!! Jadajada han burde elske meg som jeg er osv men det har noe med førsteinntrykket å gjøre og hvor mye rart folk tror om noen som sliter. Noen tips til hva jeg kan si og gjøre for å unngå at han får vite det? Hvis jeg later som jeg er hjemme og møter han på dagtid kan han ikke overnatte for jeg må sove på klinikken så det blir vanskelig å bortforklare og hvis jeg sier jeg er bortreist på ferie vil han sikkert se bilder? Er i seriøs knipe nå!!! Anonymkode: b6c33...9c3 Den seriøse knipa du er i er at du er et menneske helt uten skrupler. Han fortjener selvfølgelig å få vite at du er mentalpasient.. Ingen skal måtte bli lurt til å bli sammen med noen med psykdom. Det viser bare hvor dårlig selvinnsikt du har. Skamme deg burde du. Anonymkode: a1f02...210 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Så leit at du har det vanskelig og må legges inn ❤️ Men det kanskje moralsk riktige overfor denne mannen her blir vel å faktisk fortelle at du har litt utfordringer med psyken nå og ønsker litt profesjonell hjelp til det og at du skal forsøke å ha et opphold på sykehus i noen dager for å se om det kan hjelpe ( det ville jeg startet med å si) Siden du skal innlegges så antar jeg at hverdagen din preger deg såpass? At et ev begynnende forhold vil forstå dette før eller senere? Anonymkode: 79788...215
NiceOrNothing Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Dater en fin mann men skal innlegges på psykiatrisk om to uker og være der i fire uker. Et opphold som er søkt om lenge før jeg møtte han... Nekter å si noe til han om det for vil ikke bli dømt!!!! Jadajada han burde elske meg som jeg er osv men det har noe med førsteinntrykket å gjøre og hvor mye rart folk tror om noen som sliter. Noen tips til hva jeg kan si og gjøre for å unngå at han får vite det? Hvis jeg later som jeg er hjemme og møter han på dagtid kan han ikke overnatte for jeg må sove på klinikken så det blir vanskelig å bortforklare og hvis jeg sier jeg er bortreist på ferie vil han sikkert se bilder? Er i seriøs knipe nå!!! Anonymkode: b6c33...9c3 Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. Hadde du taklet at han løy , hvis situasjonen var motsatt ? 3
kraftwerk Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Det første jeg tenker, er at hvis du er så syk at du må legges inn på psykiatrisk avdeling. Så burde du vel egentlig ha fokus på deg selv og din egen behandling, det å inngå en relasjon på den måten tar bort mye fokus fra en selv. Det er jo selvfølgelig behagelig, men da får du jo ikke den hjelpen du egentlig trenger. Så burde du være ærlig med han, et sunt og godt forhold baserer seg på ærlighet, tillit og kommunikasjon. Denne mannen har møtt deg flere ganger, og dere har hatt kontakt en stund - så han kjenner deg jo litt, og vet hvem du er. Han anser nok ikke deg som en "syk syk" person, men det lønner seg i lengden å være ærlig. Man vet aldri hvordan folk reagerer på løgn og uærlighet, så jeg mener jo at du har relativt mye å tape på å lyve. 1
Topsi Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Jeg skjønner at du ikke vil at han skal vite, men se det på denne måten: Hvis han har fordommer mot psykiske lidelser er det kanskje ikke en fyr du har lyst å være sammen med uansett? 1 1
bettsa Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Lyver du til og han finner det ut så kan du miste han. Jeg har selv vært sammen med en psykisk syk mann og det var helt jævlig. La denne mannen du dater velge selv.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Det er ikke psykisk sykdom, jeg var gjennom en krise i fjor og var på et opphold da og skal til siste opphold nå. Alle kan bli preget når familiemedlemmer blir drept i ulykke som har stått i avisen uten at jeg vil utdype mer til hverken dere eller han fordi det er traumatisk Jeg er ikke psykisk syk eller har noen problemer som vil påvirke han på noen måte, men innleggelse har vært fordi jeg trenger mer bearbeiding enn psykolog. Anonymkode: b6c33...9c3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke psykisk sykdom, jeg var gjennom en krise i fjor og var på et opphold da og skal til siste opphold nå. Alle kan bli preget når familiemedlemmer blir drept i ulykke som har stått i avisen uten at jeg vil utdype mer til hverken dere eller han fordi det er traumatisk Jeg er ikke psykisk syk eller har noen problemer som vil påvirke han på noen måte, men innleggelse har vært fordi jeg trenger mer bearbeiding enn psykolog. Anonymkode: b6c33...9c3 Men da er du faktisk ikke helt mentalt stabil, og ingen kan vite om dette er den siste behandlingen du trenger heller. Dette er jo fælt, men her synes jeg faktisk du skal være dønn ærlig. En mann som ikke forstår hvor tøft noe slikt er å gå igjennom, er ikke en mann du vil ha ved din side, er det? Er han en ordentlig mann, så har du han som ekstra støtte, jeg tenker det må være noe positivt. Anonymkode: bbab9...ba4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke psykisk sykdom, jeg var gjennom en krise i fjor og var på et opphold da og skal til siste opphold nå. Alle kan bli preget når familiemedlemmer blir drept i ulykke som har stått i avisen uten at jeg vil utdype mer til hverken dere eller han fordi det er traumatisk Jeg er ikke psykisk syk eller har noen problemer som vil påvirke han på noen måte, men innleggelse har vært fordi jeg trenger mer bearbeiding enn psykolog. Anonymkode: b6c33...9c3 Hvis jeg var deg, ville jeg sagt det. Jeg var nylig i samme situasjon selv. Datet. Men så ble livet hardt. Egentlig var det vel litt for tidlig til å begynne å snakke om såpass seriøse og personlige ting (tenkte jeg), men jeg gjorde det allikevel. Og han tok det kjempebra! Han sa t.o.m at han følte seg beæret for min ærlighet, at han fikk mer respekt og beundring for meg, og flere andre positive ting. Viste seg at han også hadde slitt i livet sitt, med lignende ting. Så han forstod. vi holder fortsatt kontakten, og ting blir bare bedre. Tror egentlig den samtalen bidro til at vi fikk kontakt på et dypere nivå. Derfor tenker jeg at man skal ikke undervurdere mennesker. Man kan tro at andre ønsker bare den perfekte utgaven av en selv. Den som har livet på stell og der alt er bare velstand. Men nei. Jeg tror mennesker søker det menneskelige, det autentiske, det ekte, det man kan relatere seg til. Vi ønsker oss det uperfekte. Vi ønsker oss det sårbare og det vanskelige og vi ønsker å oppnå en dypere kontakt med et annet menneske. Det er der ekte følelser og ekte kjemi og ekte kjærlighet oppstår. Anonymkode: c1026...879
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Du må ikke fortelle han noen ting! Du kjenner jo ikke mannen engang. Si at du får en hektisk periode på jobb, og blir veldig opptatt. Eller si at du må reise bort for å være med familien en stund. Du kan jo fortsette å ha kontakt. Anonymkode: 37757...812
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå